Scooters, waarom zo populair?

Vandaag mijn motorfiets weggebracht voor onderhoud, zaak doet niet aan leenmotorfietsen. Fiets of bromscooter wel mogelijk.

Ging uiteraard voor de bromscooter.

Weet mijn weg wel te vinden op de scoot, maar wat een verschil in sturen vergeleken met een (motor) fiets.

Stuurt echt voor geen meter zo'n scooter.


Je bent verbaasd over het verschil tussen een volwaardige motorfiets en een bromscootertje? :?
Wat gek is dat he,zo anders |(
Je vergelijkt nou appels met slagroomtaarten (smaakt zo anders,gek he)

Goed dat gezegd ;)
Ik rij nu sinds december een Sushi GS500e uit 93 en daarvoor heb ik 2 jaar 150 cc motorscooter gereden (als eerste motor ja ;) )
Why?
Zit lekker,weegt geen drol,uber zuinig,opbergruimte,ideaal woon werk/korte stukjes.
Ben er ook gewoon Belgie,Frankrijk en duitsland mee ingeweest hoor :P
Dikke lol op zo'n licht dingetje *O*

Waarom nu een schakel?
Ik wil weer eens wat anders en vooral zelf zo veel mogelijk kunnen doen aan onderhoud en tja die kut kappen,je komt nergens bij.

Maja woon werk vind ik het maar lastig op de schakel,hoop gehannis met dat gewicht de tuin en brandpoort door,spring nu steeds vaker op de tomos naar werk,veel makkelijker.

Het ''pakgemak'' van zeker een licht motoscoot is echt super.

Alles heeft zijn voor en nadelen,wat jij stom vindt vindt een ander helemaal tegek.
Wat jij helemaal tegek vindt kotst een ander weer van.

Maar om nou een motorfiets met een bromscootertje te vergelijken dat gaat natuurlijk nergens over _O- :N

Zo,slaap lekker mensen :W
 
Zit momenteel in Italie, daar barst het van de motorscooters. Zij zien tenminste het nut er van in.

Dat een motorscooter niet stuurt is onzin. De grondspeling is soms wat beperkt want ik rijdt er steeds de middenbok mee aan de grond. Zijn meestal ook als eerste weg bij het stoplicht omdat de cvt automaat direct al het vermogen op het achterwiel zet.
 
Begrijp ik nu goed dat TS zijn grote geweldige super motor in onderhoud heeft bij een bromscooterzaak en te lui is om te fietsen? _O-
 
Begrijp ik nu goed dat TS zijn grote geweldige super motor in onderhoud heeft bij een bromscooterzaak en te lui is om te fietsen? _O-

Nu ik de OP nog eens gelezen heb: whahahahaha. Laat zn stoere motorfiets bij de brommerzaak onderhouden en klaagt vervolgens dat'ie een bromscooter meekrijgt als leenvoertuig hahaha.

Ik heb een snorscootertje. Breng ik die naar de scooterzaak, krijg ik een Hayabusa mee als leenbrommer. Wat een gedoe zeg, een helm op. En m'n iphone past niet onder het zadel. Kutding.

Laat ik afsluiten zoals ik begon: hahahahaha.
 
Laatst bewerkt:
Ach,
Het rijdt anders. Ik heb een tijdlang een 150 cc Honda Dylan gehad.

Het rijdt echt niet verkeerd, het is alleen een andere manier van rijden. Wat vooral heel erg wennen is, is dat de achterkant veel minder grip heeft als een motor. Je voelt hem al relatief snel wegstuiteren aan de achterkant.

In de stad is een 50 ~ 200 cc scooter ideaal. Het is niet voor niets dat heel crimineel Utereg zichzelf met opgevoerde Gilera Runners verplaatst. Dat is te rap voor oom agent (zeker in combinatie met een suicidale rijstijl) en het ziet er uit alsof het moeite heeft met 50 km/uur. Ideaal om oude vrouwtjes het tasje met parfummetjes en moeizaam gespaarde muntjes te ontfutselen.

In een file is een kleine scooter bijna misdadig snel. Ik heb ter vergelijking een K75RT, eventueel met kofferset, een GS500 en uit het verleden een Savage. De Dylan gooide je met het meeste gemak tussen de file door, de breedte blijft onder de 60 cm (meer dan 100 cm voor de K75 in vol ornaat)....

Maar in een op volle snelheid voortjakkerende spits met zijn slaaprijders, nur links plakkers, mobiele klepzeikers, testosteronhaantjes en onverschillige beroepschauffeurs is een lichte motorscooter minder op zijn plek. Er is lef nodig om 10 cm voor een Douwdie met Downie met 110 km/uur die vrachtwaggel in te halen. En die Downies gaan gegarandeerd de muggen van de kentekenplaats vegen, je mag er immers 120 ! ....

Daarnaast is een raceplee van dat kaliber erg zuinig. Ik kocht voor de Dylan een achterband voor bijna 40 euro, het verbruik was 1 op 30 en olie verversen kostte mij een hele liter Aldi olie. Daarnaast heb je altijd je topkoffer bij je (daar zit je op).

Nee, ik heb al veel koekblikbestuurders een raceplee aangeraden. En degenen die er ook daadwerkelijk een gekocht hebben zijn er zeer tevreden over. Hij is vooral geschikt voor gebruik in de stad en de niet-door-de-baas-betaalde dagelijkse korte woonwerk rit.
Bovendien zijn ze er ook elektrisch. Dan kosten ze echt nauwelijks meer dan de aanschaf.
 
Ik heb zelf ook een 50cc scooter met kabouterwieltjes (10 inch) en natuurlijk het is niet echt te vergelijken met een motorfiets qua rijden, vooral de grip is echt duidelijk minder en de gewichtsverdeling is minder goed maar alsnog kun je er best aardig de bocht mee om en redelijk plat mee.

Verbruik is echt geweldig, vanochtend toevallig getankt en 1 op 52,8 gereden, knappe motorfiets die dat voor elkaar krijgt, ze zijn tevens licht en makkelijk in de schuur / tuin te rijden en je kunt ze gewoon tussen de fietsen kwijt als je ergens wilt parkeren en ze zijn net zo wendbaar als een fiets (trapfiets :P ) . Voor stadsverkeer en middelange afstanden (ik rij dagelijks 40km erop) is het best een handig vervoersmiddel.

Vergelijken met een motorfiets slaat eigenlijk nergens op, ja er zit een motor op en 2 wielen maar daar houden de overeenkomsten dan ook wel mee op.

Wat mij betreft trekken we de regels voor de EU ook wat verder door: dus 125cc motorscooters gewoon mogen berijden met B rijbewijs, zou wat mij betreft niet verkeerd zijn. Als je eens in de gemiddelde grote stad in het buitenland kijkt wemelt het daar van de motorscooters en dat heeft zo zijn redenen. In dit land staan we massaal vast in de file want 2 wielen = eng = doodgaan = alleen mogelijk bij gratie van een takkeduur rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Blijft raar zo'n raceplee, na oefenen wel handiger dan een fiets.


full
Multi functioneel en zeker handig in de file :Y
 
Ik ben 2 meter lang met een kale kop.

Mijn motoren zijn allemaal stoere mannen motoren zoals een KTM950 Super Enduro en een CBX1000.

Maar momenteel rijd ik het meeste op de Vespa GTS 300 van mijn vriendin.

Dat ding is zo comfortabel maar toch zo leuk om mee te spelen dat ik, als macho, er niet meer voor schaam. (Nouja, bijna niet meer)

Door de kleine velgjes is het ding zo wendbaar als een ingevette paling in de ballenbak.
Omdat je niet hoeft te schakelen of te koppelen ben je steevast als eerste weg bij een stoplicht.
Staat er een file dan is het opeens een brommer en kan ik het fietspad op. O-)
Ga je verder naar achteren zitten dan zijn wheelies heel makkelijk te doen.

Dit ding heeft een top van 120km/h maar ziet er uit als een bromscooter.
De Vespa 300 is voor mij de meest ideale stadsmotor. :Y
 
Scootertjes zijn handig voor woon/werk en bier halen.. ( 49 cc )
Veel ruimte, niet fietsen en ook met regen verzuip je niet totaal.
Heel lang er 1'tje bij gehad, en *mis hem* ( weggegeven aan iemand die hem
écht nodig had )

Motorscooter.. ik zie het nut wel in, als je woon-werk verkeer doet, en niet op
de snelweg hoeft te komen.
Ding gaat toch de bocht niet om , dus vierkante banden rijden is niet interessant om
je druk over te maken.
Heb een goeie motor, maar eigenlijk zou voor mij een scooter.. voor mijn gebruik, beter zijn.

En net als mosseltje, ben ik een ruime 2 meter.. en hoef ik niks te compenseren, dus zal
het me aan m'n reet roesten hoe een ander naar m'n vervoermiddel kijkt.

( ter voorbeeld, jaren een roze jeep gehad .. gewoon.. omdat ie goed was, en toevallig.. knal roze :) )


Zou ook best eens op zo'n 3 wiel scooter willen rijden, kijken hoe dat de bocht om gaat :)
 
Laatst bewerkt:
(Motor)scooters zijn handig gewoon handig als boodschappen/woonwerk middel.

Heb zelf een blauw kenteken Sym Mio'tje staan en daarnaast me motor.
Sindskort ook nog een MP3 400 RL in de tuin staan. waarom? omdat het kan en ik eigenlijk wel heel benieuwd was hoe dat rijd. En het rijd bijzonder goed. Bochtenwerk doet ie prima maar na me 3de bocht liet de middenbok van zich horen. Alleen de langzame bochten/keren is wat onwennig. Voor de rest moet ik wel bekennen dat ik sinds die mp3 heb me motor en snorscooter vaker in de schuur staan :P Ohja en file rijden met zo'n ding gaat net zo makkelijk! :+
 
Voor de scooterboys hierboven: intentie is zeker niet het concept scooter afzeiken, valt slechts op dat zo'n apparaat voor geen meter stuurt. Om over het bochtengedrag met grind/zand op de weg nog maar te zwijgen. Voorwieltje gaat wel errug snel glijden.

Overigens ben ik wel blij met het vervangend vervoer, beter iets dan niets en alles beter dan een fiets.

Snap alleen de populariteit van zo'n rijdende badkuip niet, omafiets komt nog beter de bocht door. Geometrie klopt niet.

Edit:
Voor namen en rugnummers van deze rijdende badkuip: Sym AW05W
Foto:
vehicle2287_1.jpg


En ja, vermaak me op elke gemotoriseerde 2-wieler. Dus ook op deze :]
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een bromscooter juist ideaal ook al heb ik er geen een meer. Geen wegenbelasting, verzekering van niks, je kunt hem overal kwijt (nog meer plekken dan de motor), onderhoud is helemaal simpel en goedkoop.

Dus ik snap het nut niet echt van een lichte motorscooter, aangezien je daar alleen maar meer aan kwijt ben qua wegenbelasting en aanschafkosten..

En ja, het stuurt niet geweldig nee, maar daar voor hebben we toch een motor :+
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon door op zo'n kut-scooter te rijden dat François Holland gepakt is! Met een willempie-helm op zen kop dan nog. Als die gewoon op een motor en beschermende kledij naar zijn lief zou geraced zijn, zouden ze er nu nog niet achter gekomen zijn.
 
Voor de scooterboys hierboven: intentie is zeker niet het concept scooter afzeiken, valt slechts op dat zo'n apparaat voor geen meter stuurt. Om over het bochtengedrag met grind/zand op de weg nog maar te zwijgen. Voorwieltje gaat wel errug snel glijden.

Overigens ben ik wel blij met het vervangend vervoer, beter iets dan niets en alles beter dan een fiets.

Snap alleen de populariteit van zo'n rijdende badkuip niet, omafiets komt nog beter de bocht door. Geometrie klopt niet.

Wat heb je dan bij zo'n brommerzaak te zoeken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan