DJ.Verhulst
BMW R1200GS 2011
Wat scooters betreft,, in ons land tel je pas een beetje mee met veel cc en vermogen en racy/stoer voorkomen of een combinatie van deze dingen.
tot een aantal jaar geleden had je alleen kleine scooters 80 a 300 cc,, nu heb je wel grotere tot wel 800 cc en 75 pk veel mensen hebben het idee dat ze met een 50 a 60 pk niet mee kunnen komen,, dat is natuurlijk onzin, om gewoon met het verkeer te kunnen mee komen is een 250 cc met een 25 pk genoeg,, en met een 400 cc en 35 pk ben je echt wel redelijk vlot,, en met 650 cc met 50 pk ,, zet je de meeste sportieve auto's wel voor aap, en ook wel bepaalde motoren.
met die cvt automaten ben je gewoon rap.
in het zuiden van europa waar men al langer verschillende rijbewijzen en belasting stelsels op vermogen en cc gebaseerd, rij je niet voor aap met een 125 a 250 cc.
in nl zou je wat mee warrig bekeken worden ( word wel minder )
de voordelen van de lichte tot middel zware scooter,, af fabriek beter beschermt tegen de elementen, zuinig,, wendbaar, vlot door het verkeer, minder parkeer shit ( al willen ze in bepaalde steden motoren ook betalen zoals auto's ) een 4T 125 ~400 cc met injectie en kat is zo ontzettend schoon qua uitstoot.
we zouden op deze manier echt iets kunnen doen aan de vervuiling en parkeer problemen en files, met een paar aanpassingen aan ons rijbewijs systeem,, en fiscaal stimulans .
de meeste woonwerkers rijden toch alleen van huis naar het werk, en met een goed pak zit je best goed op de motor/scooter een 10 a 30 km 75 % enkele reis
alleen met gladdigheid word dat wat minder.
tot een aantal jaar geleden had je alleen kleine scooters 80 a 300 cc,, nu heb je wel grotere tot wel 800 cc en 75 pk veel mensen hebben het idee dat ze met een 50 a 60 pk niet mee kunnen komen,, dat is natuurlijk onzin, om gewoon met het verkeer te kunnen mee komen is een 250 cc met een 25 pk genoeg,, en met een 400 cc en 35 pk ben je echt wel redelijk vlot,, en met 650 cc met 50 pk ,, zet je de meeste sportieve auto's wel voor aap, en ook wel bepaalde motoren.
met die cvt automaten ben je gewoon rap.
in het zuiden van europa waar men al langer verschillende rijbewijzen en belasting stelsels op vermogen en cc gebaseerd, rij je niet voor aap met een 125 a 250 cc.
in nl zou je wat mee warrig bekeken worden ( word wel minder )
de voordelen van de lichte tot middel zware scooter,, af fabriek beter beschermt tegen de elementen, zuinig,, wendbaar, vlot door het verkeer, minder parkeer shit ( al willen ze in bepaalde steden motoren ook betalen zoals auto's ) een 4T 125 ~400 cc met injectie en kat is zo ontzettend schoon qua uitstoot.
we zouden op deze manier echt iets kunnen doen aan de vervuiling en parkeer problemen en files, met een paar aanpassingen aan ons rijbewijs systeem,, en fiscaal stimulans .
de meeste woonwerkers rijden toch alleen van huis naar het werk, en met een goed pak zit je best goed op de motor/scooter een 10 a 30 km 75 % enkele reis
alleen met gladdigheid word dat wat minder.
Laatst bewerkt: