Scottoiler stand + ketting voor hayabusa

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Ik heb vandaag mijn scottoiler op mijn busa laten zetten, maar hoe ver zetten jullie dat ding open? Hij staat nu in het midden ongeveer maar zie hier en daar wel wat van dat groene spul op mijn ketting zitten (nu zal dat ook wel de bedoeling zijn) maar weet niet zo goed hoeveel je dan zou moeten zien enzo.

Ben me ook vast aan het orienteren voor mijn volgende kettingset (heb ik met de banden ook gedaan en worden denk ik de roadsmarts van dunlop)

Maar ik zie dit bij jossmit motoren

GSXR1300 HAYABUSA
voortandwiel achtertandwiel ketting : 530
17 tanden 40 tanden 112 schakels
Type ketting in set Setprijs
DID 50 ZVM2 x-ring hyper versterkt € 159.00
DID 50 ZVMG2 x-ring hyper versterkt goudkleurig € 163.50
Tsubaki 530 Sigma ORS o-ring € 154.00
Tsubaki 530 Sigma XRG x-ring goudkleurig € 165.00

Meerprijs voor JT tandwielen i.p.v. Esjot tandwielen : € 2.00
Meerprijs Stealth achtertandwiel i.p.v. Esjot achtertandwiel : € 24.00

Welke zou beter zijn in dit geval die DID of die andere? En loont het die 24 euro om dat stealth achtertandwiel te nemen?

Ja heb nog een aantal topics lopen, maar op deze manier kan iedereen precies zien waarover het gaat en zodoende bepalen of het intressant is om te lezen en/of iets toe te voegen. In plaats van dat je "hayabusa vragen" krijgt met 30 vragen erin.
 
Als je achterwiel, je been, je band onder het vet komen te zitten: meer dichtdraaien

Als je ketting aan het roesten slaat en begint te piepen en te knarsen: opendraaien!



Ik heb al meer slechte dan goede recencies gelezen over scott.
 
Hangt er een beetje vanaf of je zo'n enkele nozzle boven je ketting hebt of een dubbele (heb ik)
Bij mij staat ie meestal op standje 1 a 2... (ketting ziet er als nieuw uit bij mij) Maar daar zul je even mee moeten experimenteren wat voldoende is.
 
De stand verschilt per Scottoiler (hangt o.a. af van de lengte van de draad, de plaatsing etc.), dus er is geen ideale afstelling die je zo over kan nemen.

Het beste kun je 'm afstellen bij een temperatuur van rond de 15 a 18 graden, dan heb je een mooi gemiddelde. Wat je doet is de oiler steeds wat verder dicht draaien, zeg een half streepje van de schaalverdeling.
Kijk na een rit naar je ketting, met name de rollen tussen de schakels. Zien die er wat mattig/zwart uit dan de Oiler nog wat verder dicht draaien. Glimt de ketting je tegemoet na een rit, dan een halve streep terug open draaien, heb je precies de goeie afstelling.
's Winters als het erg koud is een streep verder open, 's zomers als het warm is een streep verder dicht. Klaar.....
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een smeersysteem nemen van Acumen, deze is namelijk aangepast aan je snelheid die je rijdt. M.a.w. meer snelheid, meer en betere smering. www.splashdesign.nl

Olie is wel een zooitje, heb al van meerdere gehoord dat echt alles onder komt te zitten, dus dat moet je niet erg vinden. Bij motorzaken gebruiken ze veelal kettingvet i.p.v sprays.
 
Ik heb vandaag mijn scottoiler op mijn busa laten zetten, maar hoe ver zetten jullie dat ding open? Hij staat nu in het midden ongeveer maar zie hier en daar wel wat van dat groene spul op mijn ketting zitten (nu zal dat ook wel de bedoeling zijn) maar weet niet zo goed hoeveel je dan zou moeten zien enzo.

Ben me ook vast aan het orienteren voor mijn volgende kettingset (heb ik met de banden ook gedaan en worden denk ik de roadsmarts van dunlop)

Maar ik zie dit bij jossmit motoren

GSXR1300 HAYABUSA
voortandwiel achtertandwiel ketting : 530
17 tanden 40 tanden 112 schakels
Type ketting in set Setprijs
DID 50 ZVM2 x-ring hyper versterkt € 159.00
DID 50 ZVMG2 x-ring hyper versterkt goudkleurig € 163.50
Tsubaki 530 Sigma ORS o-ring € 154.00
Tsubaki 530 Sigma XRG x-ring goudkleurig € 165.00

Meerprijs voor JT tandwielen i.p.v. Esjot tandwielen : € 2.00
Meerprijs Stealth achtertandwiel i.p.v. Esjot achtertandwiel : € 24.00

Welke zou beter zijn in dit geval die DID of die andere? En loont het die 24 euro om dat stealth achtertandwiel te nemen?

Ja heb nog een aantal topics lopen, maar op deze manier kan iedereen precies zien waarover het gaat en zodoende bepalen of het intressant is om te lezen en/of iets toe te voegen. In plaats van dat je "hayabusa vragen" krijgt met 30 vragen erin.

Haye theGeneral
Over de scottoiler kan ik je niets typen, ik reinnig mijn ketting bij 1000km en spuit deze in.
Maar ik heb wel een DID 50 ZVMG2 x-ring hyper versterkt goudkleurig bij Jos Smit erom laten leggen met JT tandwielen (moet voldoende zijn) en ik moet typen het is bij Jos zo gepiept en de prijs is mooi toch!
Gemiddeld doe ik 20k met mijn ketting en dat is volgens mij redelijk voor mijn Busa!
 
Haye theGeneral
Over de scottoiler kan ik je niets typen, ik reinnig mijn ketting bij 1000km en spuit deze in.
Maar ik heb wel een DID 50 ZVMG2 x-ring hyper versterkt goudkleurig bij Jos Smit erom laten leggen met JT tandwielen (moet voldoende zijn) en ik moet typen het is bij Jos zo gepiept en de prijs is mooi toch!
Gemiddeld doe ik 20k met mijn ketting en dat is volgens mij redelijk voor mijn Busa!

He, ik hoor juist hier en daar dat je toch echt voor AFAM moet gaan op de busa. JT schijnt al een niet z'n goed merk te zijn en de kracht van een busa is zo groot dat je echt top spul moet hebben (Dus AFAM of dat hele dure RK ofzo, maar dat is onbetaalbaar). En nee dit komt niet van een verkoper ;)

Maar jij hebt toch helemaal geen klachten over de JT tandwielen?
 
Laatst bewerkt:
Ben ik even blij dat ik met een Pro-Oiler rij! De scott is ook temperatuurs afhankelijk en eigenlijk zou je de dubbele nozzle moeten hebben de enkelzijdige is nie zo best :N Ook is de nozzle stand belangrijk, niet goed veel spetters. Maar wil graag even reageren op de jt tandwielen, vind de voortandwielen ruk, heb e.e.a gedaan aan mijn fiets en 160 awpk niet zo schokend maar rij een jt voortandwiel in 6000 km aan snot. Dus met een busa nog veel eerder, meer gewicht en meer koppel! Zou zelf voor afam gaan is ong 95% qua sterkte blijkt na onderzoek als je oem tandwiel. Maar hangt ook wel beetje aan je rijstijl af, alles gaat kapot! Maar rij nu al 30.000 met mijn ketting,zonder problemen (en schoonmaken/stellen) alleen voortandwiel al 3 keer vervangen en nu aan mijn afam bezig.
 
Ben ik even blij dat ik met een Pro-Oiler rij!

Nou en of, zo'n Scottoiler is een rámp......
Ik rij er al zo'n 9 jaar mee, heb nooit ergens last van, behalve bijvullen (waar ik nu een magnum reservoir voor heb) en twee keer in het jaar een half klikje terug of vooruit. Ik doe dik 40.000 km met een ketting én m'n tandwielen.
Wát een poel van ellende....... _O- _O-
 
De jt tandwielen zijn toch een stuk minder dan de afam, en het zal zeker aan mijn rijstijl liggen, maar vind 6/7000 niet acceptabel. En als je een scott goed afsteld werkt ie ook wel, en ken mensen die al ruim 90.000 km rijden met een p-o dus 40.000 is ook nog niet erg veel. Heb vroeger ook met een scott gereden, maar weet nu dat het ook anders kan.
 
En als je een scott goed afsteld werkt ie ook wel, en ken mensen die al ruim 90.000 km rijden met een p-o dus 40.000 is ook nog niet erg veel. Heb vroeger ook met een scott gereden, maar weet nu dat het ook anders kan.

Ah.... dus met een PO kun je 90.000 km met een ketting doen? Sterk, héél sterk..... :+

Het enige dat een Scott, een Pro Oiler of een Osco oid doen is wat olie op de ketting brengen. Afhankelijk van het systeem is dat permanent of met tussenpozen (de Osco). Meer dan dat doen ze niet.
Okee, de PO doet het "luxe" met een electrisch pompje, de Scott hetzelfde via zwaartekracht en een vacuumklepje.

Leg me dan eens uit wat de PO zoveel beter doet dan de Scott dat een ketting zoveel langer meegaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan