Scottoiler?

Reetje

MF veteraan
4 feb 2002
1.841
0
46
Purmerend
Heeft iemand ervaringen met het zelfsmeer systeem voor kettingen van Scottoiler?

Blijft de ketting dan niet te vet zodat er alleen maar meer vuil wordt aangetrokken (AfricaTwin die ook regelmatig onverharde wegen ziet)

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
97.243
13
Vlakbij Utrecht
Ik heb een scottoiler gemonteerd en ben er erg blij mee. De hoeveelheid olie die afgegeven wordt kun je zelf afstellen van veel tot af en toe een druppie.

Fastcruiser

MF veteraan
Donateur
14 aug 2001
10.845
97
Bezoek site
Bij onverhard moet je hem wel flink openzetten om te zorgen dat de ketting goed gesmeerd blijft. Reserveflesje meenemen bij langere ritten.

MrMarcus

MF veteraan
11 nov 2001
1.765
3
47
Rotterdam
Ik rij er ook mee en ik moet zeggen dat ie lekker werkt. Weinig omkijken naar en het inbouwen is een leuke klus.

:] :]

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
en zand met olie is het ideale slijpmiddel
neem dan een goed smeermiddel uit een busje en reinig je ketting eens in de zoveel tijd

Gertjan

MF'er
24 mei 2001
249
0
Amersfoort
Ik zou voor een osco gaan ipv scottoiler :)

Groot voordeel ten opzichte van de scottoiler:

Het systeem tapt geen \'signalen\' af van de motor (vacuum van de carburateur), waardoor storingen kunnen ontstaan

kijk maar eens op hun site http://www.osco.nl

Rozz

MF veteraan
23 mei 2001
1.946
0
Er komt geen buitenlucht via je scottoiler naar binnen via de vacuumleiding, dus ook geen afname....

sideburns

MF veteraan
7 nov 2001
1.384
0
s-Hertogenbosch
www.fj1200.nl
heb'm er bij mij af gegooid, kreeg het kreng niet goed afgesteld. Was meer tijd kwijt met het afstellen dan ik nu kwijt ben met zelf smeren. Ik heb hem nog liggen, als je hem wil hebben kan je hem in Den Bosch op komen halen. MAil maar.

Laatst bewerkt:

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.014
1
Fryslân
Ik heb hem ook. Hoe ik hem op de CBR heb gemonteerd kun je op mijn homepage zien. Ik had wat problemen om hem op de R6 te krijgen en heb even naar hen gemailed. Ik kreeg binnen een dag antwoord met foto's en aanvullende informatie. Ik ben dus een zeer tevreden gebruiker.

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
45
Assen
Op dinsdag 26 februari 2002 21:10 schreef Gertjan het volgende:
Ik zou voor een osco gaan ipv scottoiler :)

Groot voordeel ten opzichte van de scottoiler:

Het systeem tapt geen 'signalen' af van de motor (vacuum van de carburateur), waardoor storingen kunnen ontstaan

kijk maar eens op hun site http://www.osco.nl
Vind die OSCO-dinges knap aan de prijs. 279 guldens. Weet niet wat zo'n Scottoiler kost?

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.368
0
Zaan-city
Tsjah ik rijdt niet onverhard ;) dus ik zal weinig zand en dergelijke tegenkomen.

Maar ook hier bevindt zich een tevreden gebruiker van de Scott-oiler.Ik reed er dagelijks stukken van rond de 150/200 kilometer mee, en als je dan om de dag je ketting met de hand moet gaan smeren wordt je er niet vrolijk van.

Bandito

MF'er
4 jul 2001
66
0
almere/amsterdam
Heb m'n scottoiler vorie zomer gehaald voor fl. 199,- bij Motoport Almere. Vind het erg prettig om niet meer met zo'n vieze spuitbus hoeven te klooien, 8-)

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
45
Assen
Gisteren gewoon ff spuitbus S100 gehaald en het ff met de hand gedaan. Voldoet op dit moment wel, maar mocht ik er ooit nog eens een gruwelijke hekel aan krijgen dan toch maar eens shoppen voor zo'n Scottoiler... :)

sideburns

MF veteraan
7 nov 2001
1.384
0
s-Hertogenbosch
www.fj1200.nl
Als die krengen echt zo duur zijn:

Gratis af te halen. Scottoiler in Den bosch. Compleet op het bevestigingsdopje van de carb na.

Ik had geen vacuumdopje dus heb die van de scottoiler maar gebruikt. Als je een vacuumdopje meeneemt mag je het dopje ook hebben.

Nee wacht: Ruilen tegen een spuitbus kettingsmeer! :)

Hendrie

MF'er
1 mrt 2003
116
0
44
Veenendaal
Heb zelf een osco erop zitten....errug tevreden mee

Alles inclusief erop zetten 149 euro...vond het wel meevallen.

Wel goed voor 20 smeerbeurten. :9 :9

NarduS

MF veteraan
1 apr 2003
2.152
0
tss , ik rijd elke dag van R`dam naar A`dam goed voor 160 km per dag , om de dag ff smere met spuitbussie geen probleem hoor ! Ik verwen mijn motor graag !

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
2
Ik rijd ook alweer een paar jaar met een Scottoiler. Ben er heel tevreden mee. Grootste voordeel is dat de ketting juist schoon blijft. De olie wordt er met de rommel afgeslingerd, zodat je de ketting eigenlijk nooit schoon hoeft te maken.

Overigens: als zand niet aan je ketting plakt, zit er ook geen olie of ander spul met smerende werking op...... Ik zie dat sommigen chainwax gebruiken. Dat spul smeert dus voor geen meter....... Het zorgt er hooguit voor dat de ketting minder snel roest, verder weinig. Oh ja, je houdt er wel schone handen door......wat al aangeeft dat de smerende werking nihil is.

Kenwood96

MF'er
21 mrt 2003
217
0
Kaaistraat 31 B2
Ik heb de mijne al twee jaar op m'n SM zitten, bij elke moto die ik nog ga aanschaffen moet er een scottoiler op, ik rijd al 8000 km met de scottoiler, en nog steeds geen teken van slijtage op m'n gearing...

terwijl m'n vorige husq om de 3000km met een ketting en tandwielset vandoor ging....

zeker z'n geld waard!!

+ met een beetje afstelling blijft m'n dure SM excel velg lekker proper!