Scottoiler?

Reetje

MF veteraan
4 feb 2002
1.853
37
Landgraaf
Heeft iemand ervaringen met het zelfsmeer systeem voor kettingen van Scottoiler?

Blijft de ketting dan niet te vet zodat er alleen maar meer vuil wordt aangetrokken (AfricaTwin die ook regelmatig onverharde wegen ziet)
 
Iemand enig idee WAAR en HOE en je zo''n scottoil bijvult?
En welke type olie adviseren jullie? speciaal spul van scottoil of
kan er ook universele ketting olie in??

Ergens zit n reservoirtje weggebouwd...ff leidingjes volgen. Kan overal zitten, dus vanaf de ketting terugkijken.
Geen idee hoe da spulleke heet wat ik erin pleur, moek gaan kijken, en t regent....(en is donker, en blablabla)

Edit: en hoe, aan de bijvulbus zit bij min n slangetje, die kan ik in t slangetje proppen aan t reservoirtje, knijpen en voila.
 
Als die krengen echt zo duur zijn:

Gratis af te halen. Scottoiler in Den bosch. Compleet op het bevestigingsdopje van de carb na.

Ik had geen vacuumdopje dus heb die van de scottoiler maar gebruikt. Als je een vacuumdopje meeneemt mag je het dopje ook hebben.

Nee wacht: Ruilen tegen een spuitbus kettingsmeer! :)

Het is een long shot, maar als deze nog niet kwijt bent, dan wil ik nog wel ff langs komen rijden. Ben al een tijdje op zoek, vandaar. Dit topic helaas niet tegengekomen tijdens zoektochten.

Laterzzzz
 
Heb er bij mijn off the road net een Scott-Oiler opgezet (tweedehands).. ben nog ff aan het zoeken naar een goed instelling, maar ik heb em eropgezet omdat ik geregeld door de bagger vlieg met dat ding (steeds vaker) en geen zin heb om elke dag die ketting schoon te maken en te smeren. Nu blijft de ketting ook in de blubber netjes schoon (is al getest...)
Tot zover redelijk tevreden, smeer overigens met gewone motorolie. Hiervoor is ie eigenlijk niet geschikt (zou te dik zijn), maar als hij helemaal open staat (doseerknop) geeft ie te veel olie. Dan zal er ook wel een instelling zijn wear hij precies genoeg geeft....      
:P

Voordeel van een Scott is dat ie er in ongeveer 20 minuten is op te bouwen... en die van mij was niet erg duur omdat ik em tweedehand heb gekocht...
Pro-Oiler vind ik gewoon te duur
 
Omdat je af en toe ook off the road zit zou ik ZEKER een Pro-Oiler nemen, Scottoiler is leuk als je altijd dezelfde snelheid rijdt bij altijd dezelfde temperatuur.

Pro-Oiler is onafhankelijk, afstandgerelateerd en kan makkelijk rijdend worden bijgesteld tijdens het rijden, voor als je door de blubber rijdt.\

Zie ook Hier smeersystemen voor een productvergelijk
 
Hey...

Even over die Scottoiler... met zo'n scottoiler (*) gaat je ketting dus een héél stuk langer mee, maar hoe zit het met de tandwielen vooraan en achteraan? Gaan die dan ook een heel stuk langer mee, of moet je ze toch nog alle x.000 kms vervangen?


(*) of Pro-oiler, of Osco, of ander smeersysteem... het principe blijft hetzelfde... met een automatisch kettingsmeerssysteem (eender welk) gaat je ketting langer mee.
 
Laatst bewerkt:
...gaat je ketting dus een héél stuk langer mee, maar hoe zit het met de tandwielen vooraan en achteraan? Gaan die dan ook een heel stuk langer mee, of moet je ze toch nog alle x.000 kms vervangen?

Ik praat hier even uit eigen ervaring, dus vergeet al die desktopfilosofen even die aan het dogma vasthouden dat je de hele handel ALTIJD tegelijk moet vervangen.

De Ketting gaat bij een goed werkend smeersysteem meer dan 76.000 km mee.
de tandwielen echter niet!
Ik heb bij 35.000 m'n eerste voortandwiel vervangen, en bij 72.000 m'n tweede voortandwiel, het wordt zo langzamerhand ook tijd voor m'n achtertandwiel.

Ik kan dus aanbevelen bij gebruik van een smeersysteem, dat je bij 30.000 je voortandwiel controleert, aangezien die vaak uit het zicht gemonteerd zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan