Scottoiler?

Reetje

MF veteraan
4 feb 2002
1.853
37
Landgraaf
Heeft iemand ervaringen met het zelfsmeer systeem voor kettingen van Scottoiler?

Blijft de ketting dan niet te vet zodat er alleen maar meer vuil wordt aangetrokken (AfricaTwin die ook regelmatig onverharde wegen ziet)
 
heb'm er bij mij af gegooid, kreeg het kreng niet goed afgesteld. Was meer tijd kwijt met het afstellen dan ik nu kwijt ben met zelf smeren. Ik heb hem nog liggen, als je hem wil hebben kan je hem in Den Bosch op komen halen. MAil maar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook. Hoe ik hem op de CBR heb gemonteerd kun je op mijn homepage zien. Ik had wat problemen om hem op de R6 te krijgen en heb even naar hen gemailed. Ik kreeg binnen een dag antwoord met foto's en aanvullende informatie. Ik ben dus een zeer tevreden gebruiker.
 
Op dinsdag 26 februari 2002 21:10 schreef Gertjan het volgende:
Ik zou voor een osco gaan ipv scottoiler :)

Groot voordeel ten opzichte van de scottoiler:

Het systeem tapt geen 'signalen' af van de motor (vacuum van de carburateur), waardoor storingen kunnen ontstaan

kijk maar eens op hun site http://www.osco.nl

Vind die OSCO-dinges knap aan de prijs. 279 guldens. Weet niet wat zo'n Scottoiler kost?
 
Tsjah ik rijdt niet onverhard ;) dus ik zal weinig zand en dergelijke tegenkomen.

Maar ook hier bevindt zich een tevreden gebruiker van de Scott-oiler.Ik reed er dagelijks stukken van rond de 150/200 kilometer mee, en als je dan om de dag je ketting met de hand moet gaan smeren wordt je er niet vrolijk van.
 
Gisteren gewoon ff spuitbus S100 gehaald en het ff met de hand gedaan. Voldoet op dit moment wel, maar mocht ik er ooit nog eens een gruwelijke hekel aan krijgen dan toch maar eens shoppen voor zo'n Scottoiler... :)
 
Als die krengen echt zo duur zijn:

Gratis af te halen. Scottoiler in Den bosch. Compleet op het bevestigingsdopje van de carb na.

Ik had geen vacuumdopje dus heb die van de scottoiler maar gebruikt. Als je een vacuumdopje meeneemt mag je het dopje ook hebben.

Nee wacht: Ruilen tegen een spuitbus kettingsmeer! :)
 
tss , ik rijd elke dag van R`dam naar A`dam goed voor 160 km per dag , om de dag ff smere met spuitbussie geen probleem hoor ! Ik verwen mijn motor graag !
 
Ik rijd ook alweer een paar jaar met een Scottoiler. Ben er heel tevreden mee. Grootste voordeel is dat de ketting juist schoon blijft. De olie wordt er met de rommel afgeslingerd, zodat je de ketting eigenlijk nooit schoon hoeft te maken.

Overigens: als zand niet aan je ketting plakt, zit er ook geen olie of ander spul met smerende werking op...... Ik zie dat sommigen chainwax gebruiken. Dat spul smeert dus voor geen meter....... Het zorgt er hooguit voor dat de ketting minder snel roest, verder weinig. Oh ja, je houdt er wel schone handen door......wat al aangeeft dat de smerende werking nihil is.
 
Ik heb de mijne al twee jaar op m'n SM zitten, bij elke moto die ik nog ga aanschaffen moet er een scottoiler op, ik rijd al 8000 km met de scottoiler, en nog steeds geen teken van slijtage op m'n gearing...

terwijl m'n vorige husq om de 3000km met een ketting en tandwielset vandoor ging....

zeker z'n geld waard!!

+ met een beetje afstelling blijft m'n dure SM excel velg lekker proper!
 
Terug
Bovenaan Onderaan