Scottoiler

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.376
3.449
Helmond
eigenlijk maar 3 simpele vragen
1.werkt het ?
2 werkt het ook beter en makkelijker als iedere 500 km met een kwastje je ketting gaan zitten smeren ?
3. gaat je ketting er inderdaad langer door mee ?

ow en kom aub niet met de opmerking dat je ook spuitbussen kettingspray hebt want die dingen verafschuw ik gruwelijk. 1 dag rijden en je ketting is weer zo droog als een kurkplaat. ( ja ik heb goede merken geprobeerd zoals Shell S100 en Valvoline allemaal rommel. Duckams grease werkt duizendmaal beter tis alleen zoveel werk )
 
Hoezo gaat het de verkeerde kant op ?

maar euhm ik heb gebeld met motofit veenendaal.
zij zijn de bedenkers ontwerpers en makers van dat osco gevalletje. Alleen wegens belastingtechische zaken is er een apart bedrijfje voor opgericht.
De adviesverkoopprijs is € 129.00 (fl 284.26)
Het werkt heel simpel je rijd stapvoets na een tijdje gereden te hebben om alles op warmte te krijgen. dan trek je aan het hendeltje/touwtje weet ik wat het is. dan komt er 1,5 Ml ( zelf in te stellen ) door middel van een veerkracht op de ketting en je rijd dan nog 500 mtr rustig door en klaar ben je je kunt weer een 350 km zorgeloos rijden. Je krjigt bij de set een 100 ml flesje olie en nieuwe flesjes kosten 4,50 (is te doen dacht ik zo) een flesje gaat ongeveer 10.000 km mee.

ik heb er twee besteld 1 voor mezelf en 1 om in de winkel neer te leggen kijken of er animo voor is.
 
Eindelijk zijn mijn twee setjes OSCO binnen.
t ziet er allemaal vrji stevig uit. het omhulsel dan. Het ijzertje wat het slangetje met uiteinde vastklemt ziet er weer wat knullig uit.
ervaring ? nog niets ik ga hem nou niet al op de gs500 zetten wacht tot me rf er eindelijk is. en dan het tweede setje voor de verkoop he !
maar ik heb er meer vertrouwen in als in scottoiler zeker na de verschillende verhalen hier !
 
En nu heb ik er 0,0 vertrouwen in
net gemonteerd ( half uurtje werk )
trek aan het hendeltje HELEMAAL NIETS !!!!
godverdomme hij laat geen enkele druppel olie meer los na de installatie :(
het slangetje krijgt zelfs niet eens een druppeltje aangeleverd :(

iemand dit probleem al eerder gehad ?
 
Heb ook onlangs de osco gemonteerd en het werkt prima. Heb je hem wel goed ontlucht? Kun je doen door met je vinger het slangetje dicht te houden en vervolgens aan het staafje trekken. Uiteinde in de vulopening van de osco stoppen en staafje loslaten. Kun je gelijk zien of er olie uitkomt. Daarna pas aansluiten op de nippel op de kettingkast. succes!
 
Heb ook onlangs de osco gemonteerd en het werkt prima. Heb je hem wel goed ontlucht? Kun je doen door met je vinger het slangetje dicht te houden en vervolgens aan het staafje trekken. Uiteinde in de vulopening van de osco stoppen en staafje loslaten. Kun je gelijk zien of er olie uitkomt. Daarna pas aansluiten op de nippel op de kettingkast. succes!

Ja ik was vergeten me vinger op het slangetje te houden :+
:z :z :z [me]Harley is een ONGELOFELIJKE SUKKEL !!!! :z :z :z
[/me]

en ik neem me woorden dus terug :)
het werkt nou dus voor de mensen die hem ook gaan halen LEES DE GEBRUIKSAANWIJZING GOED DOOR ;)
 
'k heb hier een scotoiler en ik heb nu 30.000 km gereden met de ketting die er op zat , die zag er wel goed uit, toen ik de motor kocht met 27.000km.
Ben er dus erg blij mee en ik heb de aanschafprijs er inmiddels wel uit.....
ps heb hiervoor iets van 20/25 000 km met een ander systeem met een gewichtje gereden en dat bleef ik afstellen heel irritant.

handmatig systeem is wel leuk alleen denk dat ik dat extreem ga vergeten als ik lekker aan het gummen ben. tis meer een systeem voor filerijders...
p.s. 2300 km met max 75km/u is kut. wel mooie wegen tussen italie en nl trouwens en wat zie je veel....
 
Osco heeft een aantal nadelen:

- Je moet hem handmatig bedienen. Je je kan hem dus vergeten, of je smeert juist veel te veel.
- Hij geeft per keer een veel te grote dosis olie, waardoor je ketting dus op een moment te veel olie krijgt en de rest van de rit niets.

Een Osco is dus puur ter vervanging van het handmatig opbrengen. Voor de rest is het volledig ondergeschikt aan systemen als www.pro-oiler.com, www.hawkoiler.com, www.cls200.com en de www.scottoiler.com.

Wil je het beste van het beste, ga je voor de Pro.

Mijn mening: De OSCO word verkocht omdat mensen niet weten dat er veel betere systemen op de markt zijn.
 
279 gulden staat er nu.
ik zal ze straks eens mailen vanaf me werk om te kijken of je als dealer korting krijgt :)

Ik had afgelopen weekend trouwens ook een noodoplossing meegemaakt.
man was vergeten zijn ketting te smeren en aangezien het toch alles bij elkaar zo'n 450 km zou zijn hij kijken wat ie dan kon doen.
heeft ie een pakje croma bak&braad bij ( ook toevallig hebben je ook altijd bij in je zijspan :D ) nou hij daar dus zijn ketting mee ingemseerd en jawal hoor hij liep weer supersoepel.
1 nadeel op de ketting gesmeerd spetterd croma dus wel ondanks de niet spetter technologie van croma volgens de verpakking.
het ging btw om een zzr1100 + eml speedline
GEWELDIG!!! :} :} :} :}
nu nog ff een croma slogan bedenken... :)

fuk...zie ik net dat het een topic aeen jaar oud is...pffff.... :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan