Scrambler/Tracker-achtige GR650 Temper

MichielWolthaus

Die hard MF'er
4 mrt 2013
282
0
Brakel
Had al wat foto's gepost in het GR650 topic. Maar aangezien de slijptol nu in het frame is geweest maak ik maar een eigen topic aanmaken.

Zo gekocht:
ekkok0.jpg

30aeyiw.jpg


Toen gaan zoeken op internet of er al GR650's verbouwd waren zoals ik het ook wil gaan doen.
2iardyt.jpg

2ntfpmw.jpg

Allebei hebben punten die ik mooi vind en allebei hebben ook dingen die ik anders zou doen...

Een hoop spul gedemonteerd wat er toch niet meer op komt.
23ro7tk.jpg


Slijptol erbij gepakt om de overbodige beugeltjes eraf te slijpen. De achterste beugel laat ik zitten totdat ik de buis heb die ervoor in de plaats moet komen.
Accu gaat onder de achterbrug komen en alle andere elektra komt tegen de zadelpan aan.
u0g7t.jpg

6scg2w.jpg

2jfzm87.jpg

Ik zie nu gelijk weer dat er nog meer beugeltjes weg kunnen... :9

Input/Tips zijn altijd welkom! :]
 
Doordat de schokbreker schuin staat is daaronder nog ruimte, zelfs de originele accu past daar volledig in. Accu komt dan al hoger dan de onderkant van het motorblok.

Vocht moet ik nog over nadenken, maar ik denk dat de accubak volledig dicht moet worden.
 
Vandaag de bevestigingsplaat gemaakt voor alle elektra.

Steuntjes vastlassen.
2hclvd1.jpg


Plaat op maat maken en passen.
2enxk3o.jpg


Totaal plaatje, heb de voorvork 3cm laten zakken, dat geeft een wat sportievere uitstraling.
2ur9nqu.jpg


Uiteindelijk komt er nog een zadelpan overheen welke op dezelfde bevestigingspunten vast komt te zitten.
 
Alle elektra opgehangen.
23jigzp.jpg


Zijaanzicht, alleen de zekeringskast blijf je echt zien.
pu9i1.jpg


Rotte plek in het voorspatbord, maar met een beetje knutselen is er wel wat moois van te maken :Y
155i89c.jpg


vobvbm.jpg


346m9te.jpg


2z7igc3.jpg


Misschien dat het spatbord nog wat lager komt, nog even een nachtje over slapen.

Deze komen ook mijn kant op.
RC-1252.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt wel een monoloog zo...

Vond het spatbord te hoog, dus naar beneden gebracht. Staat nu wat strakker om het wiel heen.

Gelijk even geplamuurd waar nodig en in de primer gezet.
2nusygw.jpg

25yvf5e.jpg


Ik ben er tevreden mee :]
 
Gaaf project.
Kunnen die zij lippen van de tank af? (met die rubberen klemdoppen)
Wordt je onderkant tanklijn even strakker van.

Modus: volgen :)
 
Die lippen kunnen eraf (slijptol... haha)

Denk ook wel dat dat gaat gebeuren, want overspuiten van de tank moet toch eigenlijk gebeuren, zitten wat diepe krassen in.

Moet alleen even uitzoeken of de tank dan niet op de naad gaat lekken...
 
Mooi basis voor een trackeren je bent erg goed bezig. Persoonlijk zou ik er een nieuw subframe op maken zodat de bovenbuizen recht komen te lopen. Dan ben je van die doorgezakte buizen af en kan er een mooi recht zadel op maken. De tank past er mooi bij kwa vorm. Misschien kan je die lippen anders ook ombuigen .
 
Helemaal met je eens konfed,heb ik bij de mijne ook gedaan.
Het is leuk om te doen en meer dan een slijptol,een paar stukjes pijp en een lasapparaat heb je niet nodig.
 
De twee "voorbeelden" die ik in de openingspost heb geplaatst hebben allebei het originele achterframe. Wat ik er niet verkeerd uit vind zien. Aan de andere kant is het simpel zelf te maken, zeker omdat het subframe niet de vering hoeft te dragen.

Iemand die er toevallig een "photoshop" van kan maken? Foto's met hogere resolutie kan ik via mail/PB wel doorsturen.
 
Ik heb bij mijn frame (kz750 twin chopper) die zitkuil eruit gehaald,het achterframe ingekort ,een 180 graden bocht gemonteerd en die gekke aluminium voetsteun/ uitlaatsteunen vervangen door stalen steunen zoals bij de oudere kz twins.
Maar misschien wil jij hem wel moderner ipv. klassieker?
Zo heeft ieder zijn eigen smaak
full
 
Ga eerst een buis buigen met die 180 graden erin. Die zou ik toch nodig moeten hebben voor het afwerken van het frame. Ik laat de uiteinden lang genoeg zodat ik een nieuw subframe even kan 'simuleren'. Dan gaan we vanaf daar verder kijken.

Heb al manier bedacht om de buis te buigen. Hopelijk krijg ik de buis mooi rond gebogen...
 
Het is niet gelukt om de buis mooi te buigen, kwam een knik in. Morgen maar langs de plaatselijke buizen buiger.

Wel de koplamporen ingekort en het voorspatbord geplaatst.

Voor en na.
5w9hjs.jpg


Voorspatbord staat nu een stuk beter op de motor.
2lp8vk.jpg
 
mooie basis, maar zou toch ook dat achterframe veranderen hoor, heb je een veel mooier zadel nadien. is wat ingezakt nu en doet veel afbreuk aan het uitzicht
 
Wat ga je met het achterspatbord doen? ivm het water wat van de achterband af komt. Ik zit te denken aan de electronica en je K&N filters.
En de volg modus staat aan.
 
Dat open stuk komt een deel van het originele plastic spatbord weer in terug. Zodat het vuil en vocht niet naar de filters of elektronica geslingerd worden. Dat is t idee, en anders een stukje plaatmateriaal.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet gelukt om de buis mooi te buigen, kwam een knik in. Morgen maar langs de plaatselijke buizen buiger.

Is het buigen gelukt?
Zag recentelijk prefab bochten voorbij komen op het internet. (in soorten en maten)
Misschien ben je er mee bekend. (anders even zoeken) :)

http://www.caferaceronderdelen.nl/cafe-racer-loop-180-graden-subframe-bocht.html
(gezocht op: cafe racer frame loop, afbeeldingen)

Is waarschijnlijk voordeliger dan 1 exemplaar laten maken door een willekeurig (buig)bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een begin gemaakt aan het aanpassen van de draadboom.
Moeten wat draden ingekort worden, en ander verlengt.

't Oogt in ieder geval al een stuk netter zo... Rechts bovenin is trouwens ook de nieuwe plek voor het contactslot te zien
2j1rmo9.jpg


En een K&N filters binnen gekregen dus die gemonteerd om te kijken hoe het staat. :)
2pqvxb4.jpg


Jerryt gaan een bocht voor mij buigen *D , heb nog gekeken naar die standaard bochten maar die zijn er niet in de maat die ik zoek.
 
K&N's staan wel vet :9~

Hou je er rekening mee dat de spanningsregelaar wel voldoende rijwind koeling krijgt ?
Ze staan al bekend om hun betrouwbaarheid :N net als alle SR's van oude Suzi's
 
Terug
Bovenaan Onderaan