Seatpipes en stinken?

hajouky

MF'er
22 apr 2003
74
0
Hoofddorp
Mensen,

Nu Yamaha de R1 en Honda nu ook de CBR1000 uitrust met seatpipes (en de meeste toch wel graag hun huidige fiets zouden ruilen voor één van de twee) ff het volgende:

Kunnen de huidige CBR600RR en Ducati rijders mij misschien vertellen hoe het zit met de uitlaatgassen bij seatpipes?
Is het niet zo dat je na een dag knallen enorm naar de uitlaatgassen stinkt?
En de eventuele passagier?
Ik meen al eens wat opmerkingen hierover gehoord te hebben vam CBR600RR rijders.
 
Ik heb bovenstaande topic gelezen.

De ervaringen zijn verschillend.
Sommige hebben er last van, maar de meeste niet.
Da's mooi...
 
Straks in de CBR handleidingen:

"As our new seatpipes tend to make the clothes of your passenger stink like hell, we strongly advise you to transport naked passengers only." :+
 
Op warme dagen (afgelopen zomer)kan de boel wel wat warm worden :+ :+ :+ maar uitlaat gassen nog nooit last van gehad ;) ;) .
 
Toen ik de Topic titel las dacht ik dat je bedoelde of het stinkt voor iemand die erachter staat!
Dat doet het nl. verschrikkelijk, ga maar eens voor het verkeerlicht achter een CBR600RR staan, krijg je die gassen vol in je smoel |( .
Als iedere motor seatpipes krijgt (en daar begint het wel heel erg op te lijken) dan moeten we straks, als we met z'n allen een tourtochtje houden, rijendik naast elkaar gaan staan om niet flauw te vallen van de koolmonoxide stank :+
 
Toen ik de Topic titel las dacht ik dat je bedoelde of het stinkt voor iemand die erachter staat!
Dat doet het nl. verschrikkelijk, ga maar eens voor het verkeerlicht achter een CBR600RR staan, krijg je die gassen vol in je smoel |( .

Had dit onlangs met een voetganger en hoge VTR uitlaten.
Kijk er normaal voor uit maar deze kwam het dus zelf zoeken.
Stond voor het rood licht, voetganger van bedenkelijk alooi komt aan en omdat ik MAX 0.5m op het zebrapad sta (omdat ik me voor een auto gezet had) kijkt ie vies en gaat ie ostentatief rond en achter mijn motor door en moet wat wurmen want er staat dus een auto kort achter.
Reclameert dan wat symbolisch om mijn uitlaatgassen.
Dan riekt ie aan zen pull, ze'n gezicht vertrok en hij begon nu gemeend te reclameren. :)
Toen werd het groen :P

Jochen
 
Laatst bewerkt:
valt dik mee met stinken,..... je bent gewoon nix gewent jeroen!

gah maar eens achter mij staan als ik gas geef,..

is ook nie waar wat ik zeg,.. het stinkt niet,.. het RUIKT,...

:+
 
Helemaal geen last van..

Ik heb wel altijd een beetje last van een heet rechterbeen, dat komt door die lekkere pijpen die omhoog lopen :P

Maarre, de broodjes kaas die je in je buddy hebt zitten die zijn wel lekker krokant na een uurtje knallen ! :9
 
Helemaal geen last van..

Ik heb wel altijd een beetje last van een heet rechterbeen, dat komt door die lekkere pijpen die omhoog lopen :P

Klopt ja, heb ik ook.
Vooral 's zomers als het een graadje of 30 is. Dan wordt het echt wel heet. (maar 's winters is het wel weer fijn ;) )

Van uitlaatgassen heb ik nooit last gehad (je moet ook wel een beetje doorrijden 8-) )
 
Op sommige motoren trekt je als het ware een soort vacuum achter je rug, waardoor de uitlaat gassen niet meegenomen worden met de wind maar achter je rug blijven hangen.

Het kan dus best enorm gaan stinken :P
 
Wat een onzin. Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord. Zelf ook geen last van.
Ennuh, passagier??? Op een SS hoort geen passagier })
 
Zelf vind ik het ook geen probleem om naar uitlaatgassen enzo te stinken :P
Hoort er idd bij..

Maar mn klasgenoten.. nee die vonden het geen groot succes :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan