Segmenten piston honda cb 250 rs 1981

BenVT

Rookie
11 jan 2017
22
0
Hallo allemaal,

IMG_3879.jpg


Ik ben hier de motor van een honda cb 250 rs 1981 in orde aan het stellen.
Hij reed op zich wel goed maar heeft een olie lek aan het kleppen deksel/of daar waar de kleppen inzitten (aansluitend op de cilinder )
Nu heb ik dus de motor opengegooid alles gekuist alles opgemeten, nieuwe dichtingen...
Aan de cilinder/piston zie ik niks van beschadigingen of slijtage maar nu vroeg me af of het niet verstandig is om ondertussen de segment ringen van de piston te vernieuwen...

Met vriendelijke groeten, Ben
 
Nieuwe zuigerveren (jouw segmenten) gaat alleen goed als de cilinder ook licht gehoond wordt als de speling tussen cilinder/zuiger nog binnen de afkeur ligt, anders zal de cilinder opgeboord en een nieuwe zuiger naar een overmaat er in.

Jammer dat je de hele bovenkant losgehaald hebt, zal niet nodig geweest zijn. Dat is feitelijk alleen nodig bij te lage compressie en/of overmatig olieverbruik.

Als her-opstapper heb ik ook 4 jaar op hetzelfde model en bouwjaar gereden.
 
Nieuwe zuigerveren (jouw segmenten) gaat alleen goed als de cilinder ook licht gehoond wordt als de speling tussen cilinder/zuiger nog binnen de afkeur ligt, anders zal de cilinder opgeboord en een nieuwe zuiger naar een overmaat er in.

Jammer dat je de hele bovenkant losgehaald hebt, zal niet nodig geweest zijn. Dat is feitelijk alleen nodig bij te lage compressie en/of overmatig olieverbruik.

Als her-opstapper heb ik ook 4 jaar op hetzelfde model en bouwjaar gereden.
Ja,
Maar ik had de indruk dat jij ook een te lage compressie had, als ik een lange helling opreed moest ik een versnelling lager schakelen...
vandaar dat ik dacht van die zuigerveren te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan