segway 300se vs bmw ce02m1

Zie ik op YouTube een video van een Segway door een relatief diepe plas water. Dus ik kijken of dat gaat, is dat meer een video over de 300.
Kom ik ineens een deel van mijn video tegen zonder watermerk (website) en geen credits. Hij had van meerdere kanalen video's gejat. Beetje sneu voor een kanaal van 3.5 miljoen volgers en al bijna 1 miljoen weergaven. Geef dan op z'n minst credits, nu krijgt ie er geld voor, terwijl ik het werk doe om die video van mij te produceren. Heb de video aangegeven bij YouTube, even zien wat ze er mee doen. Je kan dan kiezen voor 7 day notice en dat ze 'm zelf weg kunnen halen of meteen en een strike. Normaal kies ik voor het eerste, maar gezien het een groot kanaal is en hij al genoeg geld er aan heeft verdiend en kennis moet hebben van vragen of je beelden mag gebruiken en/of credits te geven, 'm op meteen verwijderen gezet. Nu dus zien wat YouTube gaat doen, omdat het een serieus groot kanaal is.

Het wisselt, soms binnen een paar uur, soms duurt het langer. Ik heb er al jaren last van. Dit is wel de grootste jongen die het doet. Niet netjes om content te jatten van een andere YouTuber. Van Scooter Centrum Reeuwijk is ook terug te zien in die video.

Zaterdag was het er af. Heb nu contact met dat kanaal, hij zegt de video in opdracht te hebben gemaakt van Segway. Dat is mooi, maar dat geeft je niet het recht om een video te jatten, watermerk te verwijderen en te gebruiken om geld mee te verdienen op YouTube (los van het geld wat Segway betaalt aan hem). Het kost mij ook tijd en geld om de video te maken en zij pakken 'm even op en verdienen er veel meer geld mee, zeker gezien de video ook al bijna 1 miljoen keer is bekeken. Op mijn kanaal nog maar een magere 2250 keer.

Is dat die furious mode oid dat het display paars knippert? Dat stopt dan op een gegeven moment en dan?
Ben wel benieuwd hoeveel km je nu gemiddeld op een lading kan rijden en ook met kouder weer.
wat dit betreft, op standje 1 volle accu en niet harder dan 50km/u zou je makkelijk 80 km halen. Zodra je harder gaat of van standje 1 afgaat, zit je al gauw lager, tussen 50 en 60 km.

Vang je al reclame inkomsten bij 2200 views ?

Ja. Gewoon vanaf 1 view al. Je moet 1000 subs hebben en 4000 uur per jaar aan gekeken video-uren en je kan geld verdienen.
Ik zit op bijna 38.000 volgers en heb ruim 40 miljoen views in totaal. Dit jaar was wel een slecht jaar; er is maar tot nu toe voor 57.000 uur gekeken. Vorig jaar (met dec erbij) was het 77.000 uur. Kijk ik naar lifetime op het kanaal, dan is er voor ruim 800.000 uur gekeken. Toch al 92 jaar non-stop dat er gekeken is. :+

wat dit betreft, op standje 1 volle accu en niet harder dan 50km/u zou je makkelijk 80 km halen. Zodra je harder gaat of van standje 1 afgaat, zit je al gauw lager, tussen 50 en 60 km.

Standje 1 is alleen wel vrij traag qua wegrijden. Zou toch mogen hopen dat je in stand 2 met gedoseerd wegrijden toch wel minstens 70-80 km zou moeten kunnen halen.

Leuk een topic over de Segway e300se! Ik heb contact met een dealer bij mij in de buurt om een proefrit te maken en eventueel aan te kopen.
Ik las in dit topic dat er al wat mensen waren die hem aangekocht hebben. Hebben jullie nog korting bedongen of eventuele accessoires erbij verkregen of bedongen? Zoals slot of beenkleed?
Ben benieuwd naar jullie reacties.

ze wilden niet eens een paar euro voor een inruil scooter geven. Dus als je wat weet lost te pulken, ben je goed uit. Ik denk dat de standaard prijs toch echt wel scherp is en er niet veel speelruimte is om eerlijk te zijn.

Backfire en Bultie bedankt voor jullie reactie. Ik houd jullie op de hoogte van mijn vermoedelijke aankoop. Ik twijfel tussen een piaggio bv350 of een Segway e300se. Neig wel meer naar de laatste. Jullie nog steeds erg tevreden over de Segway?

Zou leuk zijn als ze nog een actie zouden hebben met een 3e accu voor 800 eur, als je 'm meteen bij aanschaf zou nemen.

Bev 350 of Segway E300SE zijn wel twee totaal andere motorscooters, ook qua gebruik. De Segway is echt voor binnendoor en weinig de snelweg op, vooral voor lokaal gebruik. Voelt een beetje aan als een 200cc'er. Zo'n Bev 350 is een stuk zwaarder, sneller/krachtiger en daarmee kan je lange stukken rijden en hoef je snelweg niet echt te vermijden.

Zou leuk zijn als ze nog een actie zouden hebben met een 3e accu voor 800 eur, als je 'm meteen bij aanschaf zou nemen.

Bev 350 of Segway E300SE zijn wel twee totaal andere motorscooters, ook qua gebruik. De Segway is echt voor binnendoor en weinig de snelweg op, vooral voor lokaal gebruik. Voelt een beetje aan als een 200cc'er. Zo'n Bev 350 is een stuk zwaarder, sneller/krachtiger en daarmee kan je lange stukken rijden en hoef je snelweg niet echt te vermijden.
Dat zou wel een hele leuke actie zijn.

De motoren die ik in het verleden heb gehad, heb ik vooral gebruikt voor woon-werk. Als ik voor de piaggio zou gaan, dan zou ik hem ook kunnen gebruiken naast woon-werk.

De route naar mijn werk kan ik echt binnendoor rijden en dan komt de snelheid niet boven de 80 uit. De andere route is een heel klein stukje van 100km/h en totaal 13km voor een enkeltje. Kan laden op werk, dus voor woon-werk is de Segway helemaal top. Erg goedkoop na aanschaf, want ook geen wegenbelasting.

Piaggio kan ik beide maar ga ik dat wel doen is de vraag en hij zal wat duurder zijn in totaal verbruik.

nice.. gefeliciteerd. Vandaag in de kou wel gemerkt dat onder 20% de vut er echt uit is. kom nauwelijks nog tot 60km/u. Moet niet denken nog even stukje snelweg te nemen dan.
nog geen tel spijt van de aankoop btw :)

Laatst bewerkt:
nice.. gefeliciteerd. Vandaag in de kou wel gemerkt dat onder 20% de vut er echt uit is. kom nauwelijks nog tot 60km/u. Moet niet denken nog even stukje snelweg te nemen dan.
Dus zorgen dat in de winter de lading goed aangevuld blijft. Rijd jij altijd in modus 3?

hou het niet zo exact bij en de software ook niet per lading. Zou zeggen tussen de 50 en 55 km. Ik heb dashboard op 'hoeveel te rijden' staan en die is best te gebruiken.
Gisteren leeg gereden en dan doet ie niet veel meer, maar dan is ie ook zuinig. Als ie dan vandaag van de lader komt, staat de teller op 79km te gaan. Maar zodra ik 5 minuten 70km/u rijd, zakt dat naar 60km te gaan.
Dus zolang je standje 1 in de stad rijdt, red je de 80km wel. Maar meer snelheid rijden ben je al gauw deel van je actieradius kwijt.

Eigenlijk is zo'n 3e batterij noodzaak met koud weer. En die lichte elektrische motoren zijn dan eigenlijk ook geen volwaardige vervanging voor lichte motorscooters als je kijkt naar de winter. Weer of geen weer, een ICE gaat gewoon altijd en ook harder dan 60 km/u als er nog 20% peut in de tank zit. Heb je een idee vanaf welke buitentemperatuur de boel onder 20% zo gelimiteerd raakt?
Voor mijn doen waarom ik een 2e motor (scooter) heb zou zo'n Segway nog steeds wel volstaan, maar liefst wel met extra accu.
Daarbij moet ik zeggen dat ik in de winter nu toch bijna niet ga rijden. Druk met andere dingen en ik doe het voor de lol, geen woon-werk. :)

Voor nu nog steeds in dubio, maar ik heb geen haast. Maar als ik een Segway zou kopen, wil ik er eigenlijk gewoon een week op sturen. Wat ik dus ook wil doen om een test daarover te maken. Volgend jaar misschien.

Ik ga hem echt voor woon werk gebruiken. De afstand is 12 een enkeltje en daar kan ik ook altijd laden. Dan heb je zeker geen 3de accu nodig, die ik echt te duur vind. Maar snap je punt zeker. Gelukkig is het in ons landje ook maar een paar weken echt koud, dus dat is prima te overzien.

Voor w-w van 12 km is het leuk. Ik woon in Amersfoort, ik wil naar Utrecht heen en weer kunnen binnendoor (70 km). Dat zou in de wintermaanden dan niet lukken. Echt koud is het hier niet, maar EV's hebben er wel last van. Als je na 20% nog met moeite 60 km/u kan, moet je niet rijden op een provinciale weg. Hoewel, er zijn er al een paar waar je nog maar 60 mag.

Terug
Bovenaan Onderaan