Seizoens opening eifel Nürburgring 5-4

Net even de route bekeken en een mooie 230km uitgezet vanuit Nijmegen naar de ring, ben ik zaterdag de hele dag zoet mee op de 125 8-)
 
Ik ga op 2/3 mei met mijn zoon. We zitten een nachtje in het hotel dat uitkijkt op de Ring en we gaan natuurlijk zelf een rondje doen op de Nordschleife. Vorig jaar ook gedaan en het jaar ervoor hadden we slecht weer, dus hebben we een rondje met de auto gedaan })
 
Ben benieuwd wil er eigenlijk ook wel nog eens naar de nurburgring, lijkt mij een energieke gebeurtenis

Als nieuweling een goed/rustig moment uitkiezen. Ga je als nieuweling op "prime time" je eerste rondje(s) rijden dan denk ik dat je het niet leuk zal vinden...
 
Ben er 2014 geweest. Prachtig evenement met een samenscholing van + 1200 motoren en rondrit over circuit.
Nu met het Coronavirus rondwarend vraag ik me af of het wel verantwoord is en wat de organisatie gaat doen.


 
Beetje vreemd dat je nu in deze tijd naar evenement gaat met zoveel mensen. of ben ik gek geworden
 
Het is officieel afgelast.
Jammer maar wel logisch. Was ook niet van plan om nog te gaan puur uit voorzorg.
 
Als nieuweling een goed/rustig moment uitkiezen. Ga je als nieuweling op "prime time" je eerste rondje(s) rijden dan denk ik dat je het niet leuk zal vinden...

Heb al twee laps gemaakt en weet wat je bedoelt. Was lekker aan het tuffen komt er opeens een racemonster langs die drie keer zo hard gaat. Was even schrikken. Zie pic
racemonster.png
 
Ik kan snappen dat je schrikt.

Maarreh..................... 91 km/h.......................?
't is daar geen toertocht!
 
Heb er wel eens een engelse touringcar zien rijden.
Met hoog uit 50 km per uur,je zal maar met 200 plus aankomen knerpen.
Maar het is wel leuk om van alles te zien rijden.
Er wordt ook zat plat gereden.
CARPE DIEM
 
Ff een vraag: ik zag dat de Ring open is. Wilde daar met Hemelvaart gaan kijken, weliswaar alleen kijken maar weet niet of je nu gewoon Duitsland in kunt door doe corona maatregelen... En of het verstandig is.
 
Heeft iemand een bevestigend bericht dat je Duitsland al weer in kunt voor toerisme?
 
Heeft iemand een bevestigend bericht dat je Duitsland al weer in kunt voor toerisme?
Ik lees dat ook nergens, vandaar mijn vraag. Lees wel dat het voor "noodzakelijk" verblijf geen probleem is maar niet dat het voor "niet-noodzakelijk" verblijf wél een probleem is.
Auto's en motoren kijken in de zon bij de Ring schaar ik onder de kop "niet noodzakelijk"...

Ik heb wel dit gevonden:
https://www.nd.nl/nieuws/varia/971710/duitsland-versoepelt-grenscontrole-vanaf-zaterdag
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan