''Semi-Mousse'' binnenband

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.814
4.995
Lemelerveld
Een tijdje terug zat er op een enduro motor die ik kocht een binnenband die zichzelf op een of andere manier lijkt vol te trekken met lucht. Zelfs al haal je het ventieltje er uit.

Niet zo dat hij op druk staat, maar wel een stuk voller dan gewoon een lekke binnenband.

Nu zou ik zoiets graag op onze Adventure motoren willen monteren. Alleen kan niet vinden hoe ze nu echt heten. Weet iemand dat?
 
TUBLISS is toch gewoon een binnenbandje dat de spaken afdekt?

Dit is gewoon een volledige binnenband, maar die zich net als een zelfopblazend veldbed voltrekt.
 
Nu ben ik ook benieuwd, nog nooit gezien. Maar die kan dus wel lek?
 
Tubliss kan wel lek maar dan kun je een plug zetten, net zoals bij een tubeless. Maar je kunt ook met 0 bar verder rijden doordat het binnenbandje met 7 bar de buitenband tegen de velg drukt. Ook geen bandenklem nodig. Je hebt sets voor 21, 19 en 18 inch. 1 Set kost net zoiets als een mousse maar gaat wel oneindig lang mee. En veel makkelijker een nieuwe buitenband om te leggen dan met een mousse, voor mij de hoofdreden. Rijdt er al een paar jaar mee in nederland, spanje, albanie. Je moet wel voor het rijden dat binnenbandje op 7 bar brengen en voor onderweg die pluggenset meenemen, maar eigenlijk nog nooit lek gereden. Je kunt net zoals met een normale binnenband met de druk spelen afhankelijk van de ondergrond.
Uiterst content mee, het feest houdt op als de noppen beginnen af te scheuren... Ow en niks zelf opblazend...
 
Laatst bewerkt:
Een tijdje terug zat er op een enduro motor die ik kocht een binnenband die zichzelf op een of andere manier lijkt vol te trekken met lucht. Zelfs al haal je het ventieltje er uit.

Niet zo dat hij op druk staat, maar wel een stuk voller dan gewoon een lekke binnenband.

Nu zou ik zoiets graag op onze Adventure motoren willen monteren. Alleen kan niet vinden hoe ze nu echt heten. Weet iemand dat?

Bedoel je een bib-mousse?
 
bij mouse kan t ook interessant zijn,
voordeel is dat je "altijd" kan blijven doorrijden..

nadeel is dat als je motor lange tijd stil staat, je platte plekken (kan) krijgen, zodat je □-te wielen krijgt.
beste is dan je motor op bokken of op een hef-bok te zetten (enduro)
ook is t zo dat mouse niet goed tegen hele hoge snelheden kan, ik dacht max 180..

er zijn verschillende merken en systemen waarbij michelin wel de bekendste is.
sinds een paar jaar is er ook een Amerikaans merk wat best goed schijnt te zijn.
ook is er een systeem dat je (jawel) losse rubberen ballen in je band propt, als er dan één lek gaat nemen de andere ballen t over..
nadeel is, dat als er teveel lek gaan je band in onbalans komt..

dus dat..
 
Terug
Bovenaan Onderaan