semi-zwevende schijven;;;;;;zwevend maken. mag dat

gpz900r gek

Die hard MF'er
6 jan 2004
691
0
ik wil iets met de voorschijven van onze zx6r.
zwevend maken door er de verenstalen ringen tussenuit te halen.
niet vervangen door een duur setje ringetjes.
heeft dit al iemand gedaan of weet er iemand iets zinnigs over te zeggen.
vragen: is dit verantwoord
: geeft dit verbetering
1 schijf is een tikeltje krom maar niet genoeg om te vervangen, dus wil ik dit eens proberen.
 
Gebruik een zware hamer en geef een flinke tik op de floater. Je zult zien dat de semi zwevende schijf dan ineens veel meer gaat zweven. Niet te zacht tikken - zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Maar, ik wil je er ook op attenderen dat als je een semi zwevende Brembo schijf pakt (320 mm) en deze naast een originele full-floter legt, deze laatste 2 floaters meer af fabriek heeft meegekregen dan z'n goedkopere broertje. Doen ze ook niet voor niets denk ik.
 
Voor op de weg raad ik het je niet aan. Je remschijven rammelen dan meer dan semi-zwevende. Gevolg: remblokken worden uit elkaar gedrukt (vooral als je remschijf iets krom is). Ofwel: als je een tijdje niet remt, bijvoorbeeld op de snelweg, moet je eerst pompen om je remmen weer op druk te krijgen.

Knoeien met remmen vind ik de domste besparing die mensen willen doen. Remmen kunnen je leven (of dat van een ander) redden.
 
Voor op de weg raad ik het je niet aan. Je remschijven rammelen dan meer dan semi-zwevende. Gevolg: remblokken worden uit elkaar gedrukt (vooral als je remschijf iets krom is). Ofwel: als je een tijdje niet remt, bijvoorbeeld op de snelweg, moet je eerst pompen om je remmen weer op druk te krijgen.

Knoeien met remmen vind ik de domste besparing die mensen willen doen. Remmen kunnen je leven (of dat van een ander) redden.



:^ klopt, en zeker met schijven die al een tikje krom kunnen zijn, is het levensgevaarlijk.
NIET DOEN dus.
 
Oh ja, Hop motorsport verkoopt losse schijven (dus zonder hart)


yep, en als je echt goed wilt doen stuur je je oude schijven op, dan halen ze het hart eruit, ze worden gekotterd, en de nieuwe buitenschijven worden erop gezet, kost geloof ik 175 euro per schijf. En het zijn je remschijven, dus ik zou dat niet zelf gaan doen.

Je kan ook nog bellen met de jongens van madracing, die weten waarschijnlijk ook nog wel wat.
 
Hij woont in Veldhoven... madracing is dan niet echt een oplossing denk ik.

@ gpz900r gek:
Als je weet wie er in de omgeving van Eindhoven schijfremmen kan kotteren en dergelijke, zou ik het ook graag weten.

Aangezien je machinebankwerker bent kun je het wellicht zelf zelfs ?
 
Hij woont in Veldhoven... madracing is dan niet echt een oplossing denk ik.

@ gpz900r gek:
Als je weet wie er in de omgeving van Eindhoven schijfremmen kan kotteren en dergelijke, zou ik het ook graag weten.

Aangezien je machinebankwerker bent kun je het wellicht zelf zelfs ?

zelf doen is voor mij de uitdaging en ook hier heb ik dus aan gedacht.
zelfs om mijn eigen schijven te maken maar ik weet niet wat voor een materiaal het is.
en dan moet je er nog aan kunnen komen. de rest is mijn vak.
nou zit ik blijkbaar iets anders in erkaar dan de meesten van jullie, ik wil met beperkte middelen een mooi werkje afleveren.
ik wil met het volgende niemand tegen het zere been aanschuppen, maar ik zit niet te wachten op reacties over veiligheid en verandwoordelijkheids gevoel.
als je zonder gevaar wil leven rij je volgens mij niet eens motor.
de veiligheid beoordeel ik zelf en dan neem je een gezonde hoeveelheid risico.
dit gelt niet alleen voor de remmen maar ook banden, vastdraaien van bouten en moeren en de totale staat van je eigen motor.
voorbeeld vraag; wie van jullie draait iedere bout of moer vast met een momentsleutel. over veiligheid gesproken.
maar het ging hier over remschijven, ik ben er nog steeds niet helemaal uit maar wel een heel stuk wijzer.
reacties zijn van harte welkom en alvast bedankt voor de oplosingen hierboven.
 
Ik heb op mijn Duc full float Brembo (gietijzer). Het hart van de schijf is door mij volledig gepolijst. Als ik de motor goed poets, demonteer ik het voorwiel, verwijder de schijf en haal de remschijf los van het hart. Dit kan met mijn schijf, daar het geheel demontabel is. Wel zorg ik ervoor dat de bussen exact daar teruggeplaatst worden waar ze uitkwamen. Ik werk eigenlijk altijd netjes en systematisch, maar kan me voorstellen dat het ene busje wat meer speling heeft dan het andere. Beter voorkomen dan genezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan