Sena firmware update 5.0 - babbelen met andere merken...

Iemand al getest met de nieuwe firmware ? Ik heb het er al wel opstaan, alleen duurt het nog wel ff een paar weekjes voordat ik weer echt met de motor ga rijden.

  • nieuwe ruisonderdrukking
  • connecten met niet sena

*O*
 
Ja, natuurlijk! Vanochtend al mee gereden (solo). Helaas hebben de maten ook sena, dus heb de "andere merken" nog niet kunnen testen. Zo nog ff een rondje, alweer top weer ;)

ps: volgens mij is het geluid van m'n zumo 660 met de mp3 player ook beter.
 
Laatst bewerkt:
Ja, natuurlijk! Vanochtend al mee gereden (solo). Helaas hebben de maten ook sena, dus heb de "andere merken" nog niet kunnen testen. Zo nog ff een rondje, alweer top weer ;)

ps: volgens mij is het geluid van m'n zumo 660 met de mp3 player ook beter.

Merk je verschil met de 4 firmware ?

Ik vond die ook al aardig goed. Ruis onderdrukking kan altijd beter :+ maar was ook al wel goed. Dus ben benieuwd of dat beter is geworden.

Ik denk dat het hier nog wel ff een paar weekjes duurt voordat ik hem duo kan testen.
 
Update: geluid via iphone top, babbelen met de maten top..... maar dat was al prima.
Geluid van de zumo (660) ook goed nu als muziekspeler, was vaak slecht. Helaas vervormt het bellen via de zumo nu... maar dat ligt aan de zumo (en de manier waarop ik 'm gekoppeld heb), want via de iphone prima (maar ook dat was al zo).
Zal bij mij ook nog wel even duren voor de non-sena mannen uit de winterslaap komen en ik het "universal intercom" gedeelte kan testen.
 
hmmm, ik heb hem vandaag geprobeerd te koppelen aan mijn Zumo 220. Dat vond hij toch niet zo leuk. Ik krijg geen verbinding. Hij ziet hem wel, maar als hij verbinding moet maken dan doet hij het niet.

Resetten van beide, zowel hard als soft bied geen soelaas, het werkt niet. Support case bij Sena aangemaakt, kijken of zij er iets mee kunnen.
 
Laatst bewerkt:
hmmm, ik heb hem vandaag geprobeerd te koppelen aan mijn Zumo 220. Dat vond hij toch niet zo leuk. Ik krijg geen verbinding. Hij ziet hem wel, maar als hij verbinding moet maken dan doet hij het niet.

Resetten van beide, zowel hard als soft bied geen soelaas, het werkt niet. Support case bij Sena aangemaakt, kijken of zij er iets mee kunnen.
Welke knop gebruik je om te koppelen? Ik zou de 220 als intercom (alleen truus) koppelen, dus dmv de grote knop en niet de kleine telefoonknop.
 
Welke knop gebruik je om te koppelen? Ik zou de 220 als intercom (alleen truus) koppelen, dus dmv de grote knop en niet de kleine telefoonknop.

Heb beide geprobeerd, maar doet het niet. Ik kreeg als antwoord van Sena terug dat ik opnieuw de firmware moet laden omdat ze dat hebben gewijzigd.
Er is dus een NIEUWE 5.0 firmware om te downloaden. Raar dat ze dat niet een 5.01 ofzo noemen. Beetje vaag of je nu de laatste versie hebt of niet.
 
OK - download ik 'm voor de zekerheid nog eens. Wellicht dat de vervormde telefoon dan ook tot het verleden behoort.
PS: is inderdaad 1kb meer dus een andere img
 
Laatst bewerkt:
HM, ik hoop dat die firmware ook komt voor de SMH 5-FM. Zou echt een uitkomst zijn

Ik heb ook een SMH5. Moet hem nog updaten, maar echt prima als het werkt.

It will be available starting with the v5.0 firmware update of both the Sena SMH10 intercom (review) and Sena SPH10 intercom (review) and v2.0 firmware of the Sena SMH5 intercom (review) and Sena SMH5FM intercom (review).
 
Ik heb ook een SMH5. Moet hem nog updaten, maar echt prima als het werkt.

It will be available starting with the v5.0 firmware update of both the Sena SMH10 intercom (review) and Sena SPH10 intercom (review) and v2.0 firmware of the Sena SMH5 intercom (review) and Sena SMH5FM intercom (review).

Zo, super joh
 
Gister voor het eerst met de nieuwe firmware en mijn vriendin gereden.
De nieuwe ruis onderdrukking is helemaal top ! Je hoort nu geen achtergrond ruis meer als de verbinding openstaat ! Het is dus veel stiller in je helm.

Heb de Sena gekocht met toen nog firmware 2.x erop, daarbij hoorde je redelijk wat ruis bij een openstaande verbinding of onder het praten. Firmware 4.x was het al behoorlijk verbeterd met Bleutooth 4 support. En nu met firmware 5.x is het top !
Knap staaltje van doorontwikkeling van Sena, daar kan menig hardware boer nog wat van leren.
 
bedankt voor die link.
Vriend heeft een Scala Q3 en ik een Sena SMH10. Koppelen gaat, praten ook maar tot nu toe kon ik als enige de intercom activeren (want zijn dinges denkt dat mijn dinges een telefoon is).
Vanavond even de tip van die site proberen en dan binnenkort ook even de afstand testen.
 
Eigenlijk niet helemaal op z'n plek hier, maar gezien hier toch wel veel ervarings-deskundigen aanwezig zijn, hier toch een vraagje over de Sena bluetooth.....

Ik rij al lang met navigatie. Eerst met een Zumo 550 en een nokia in-ear bluetooth-setje van 20 euro om het geluid uit de zumo te ontvangen. Als ik het goed heb ondersteunt de Zumo 550 g22n A2DP, dus het geluid was nooit echt geweldig van kwaliteit. Daarnaast vond ik het in-ear dragen ook niet echt comfortabel....

Sinds kort een Zumo 590 aangeschaft. Daardoor nu ook aan het rondkijken voor wat beter geluid in de helm.
Ik hoef niet te kunnen communiceren met anderen, en zeker niet te bellen.
Het gaat mij dus puur om het ontvangen van de muziek en de aanwijzingen uit de Zumo...

De Sena SMH-5 lijkt dan een zeer geschikte kandidaat.....
Daarnaast is er natuurlijk ook de grotere broer, de Sena SMH-10(R)...

Het grotere bereik is voor mij persoonlijk dus niet zo interessant gezien ik niet hoef te communiceren met anderen....

2 Andere verschillen blijkbaar..... de geluidskwaliteit en de accuduur....
Kan iemand mij zijn ervaringen vertellen ?

Hoelang houdt de SMH-5 het vol als je alleen maar muziek luistert en de Zumo-aanwijzingen luistert... ?

En is het verschil in geluidskwaliteit een noemenswaardig verschil... ?

Grtz Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Als je net een 590 hebt wil je het beste, toch ;) Zou ik ff wachten op deze.... http://www.sena.com/product/intercoms/20s/

Geluid van smh10 is beter dan smh5, maar wij hadden er maar 1 in onze groep die (verleden jaar) een smh5 had. Dus weet niet of daar de grotere speakers al aanzaten. Hij heeft 'm ingeruild tegen een smh10. Maar die heeft dan weer geen FM.
Geluid van de smh10 met fw 5.0.1 is super, ruisonderdrukking ook erg goed.
Ik ben toch alvast aan het sparen voor de 20s, kan ik weer ouderwets radio luisteren.
 
Als je net een 590 hebt wil je het beste, toch ;) Zou ik ff wachten op deze.... http://www.sena.com/product/intercoms/20s/

Geluid van smh10 is beter dan smh5, maar wij hadden er maar 1 in onze groep die (verleden jaar) een smh5 had. Dus weet niet of daar de grotere speakers al aanzaten. Hij heeft 'm ingeruild tegen een smh10. Maar die heeft dan weer geen FM.
Geluid van de smh10 met fw 5.0.1 is super, ruisonderdrukking ook erg goed.
Ik ben toch alvast aan het sparen voor de 20s, kan ik weer ouderwets radio luisteren.


Leuk dingetje, maar ook een leuk prijsje als je bedenkt dat ik de helft niet gebruik :P

Radio hoef ik niet, ik hang mijn iPodje aan de Zumo, heb ik alleen maar mooie muziek en niet zoveel geouwehoer van die DJ's van tegenwoordig :+

Ik heb gehoord dat bij de nieuwe SMH-5 tegenwoordig dezelfde speakers zitten als aan de SMH-10. Zou dat betekenen dat het geluid dan ongeveer gelijk is ?

Nouja, gezien de verhouding van de prijs, denk ik dat de SMH-5 een prima startsetje is voor mij. Als dan blijkt dat het echt helemaal geweldig is, kan ik in het volgende setje wel wat meer geld steken....
 
Leuk dingetje, maar ook een leuk prijsje als je bedenkt dat ik de helft niet gebruik :P

Radio hoef ik niet, ik hang mijn iPodje aan de Zumo, heb ik alleen maar mooie muziek en niet zoveel geouwehoer van die DJ's van tegenwoordig :+

Ik heb gehoord dat bij de nieuwe SMH-5 tegenwoordig dezelfde speakers zitten als aan de SMH-10. Zou dat betekenen dat het geluid dan ongeveer gelijk is ?

Nouja, gezien de verhouding van de prijs, denk ik dat de SMH-5 een prima startsetje is voor mij. Als dan blijkt dat het echt helemaal geweldig is, kan ik in het volgende setje wel wat meer geld steken....

Ik zou wel als je toch al gaat voor een 5, ietsje meer uitgeven (25 euro oid) voor de SMH 5FM, heeft iets betere speakers, stuk betere antenne en FM radio. Wellicht omdat ie nieuwer is dat de firmware ook langer ondersteunt blijft als is dat natuurlijk speculatie.
 
Leuk dingetje, maar ook een leuk prijsje als je bedenkt dat ik de helft niet gebruik :P

Radio hoef ik niet, ik hang mijn iPodje aan de Zumo, heb ik alleen maar mooie muziek en niet zoveel geouwehoer van die DJ's van tegenwoordig :+

Zo te horen gebruik je ook maar de helft van je 590 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan