Sena SRL2 vs Sena SMH5

fate

MF'er
25 mrt 2011
148
6
Huizen
Met de komst van de Neotec 3 heb ik nog snel een Neotec 2 gekocht (scheelt bijna €200).
Op mijn oude Neotec 1 heb ik een Sena SMH-5 zitten die goed voldoet.

Op de nieuwe helm overweeg ik de SLR-2 aan te schaffen vanwege de integratie in de helm.
Ik lees echter overal dat het geluid van de SRL zo slecht is...
Nu is het geluid van de SMH-5 ook niet echt hifi maar er valt mee te leven (ik luister sowieso zelden muziek, meestal podcasts of BNR radio).

Maar weet iemand of het geluid van de SRL dan nog slechter is dan dat van de SMH-5? Of valt het wel mee?
 
Ik ben ivm aanschaf shoei helm ook overgestapt van smh 5 naar srl 2. Omdat de smh niet lekker op de shoei past. Het geluid van de srl is zeker minder dan de smh zeker in communicatie naar een andere rijder. Navigatie geluid is ongeveer gelijk. Ik heb best spijt van mijn investering in de srl vanwege de geluids kwalitijd. Ook het opladen van de srl met de aansluiting aan de onderkant van de helm is niet handig.
 
Dank je @blacknight, dat is niet best om te horen.
Ik communiceer praktisch nooit met andere rijders, luister dus vooral gesproken podcasts en talkradio.

Maar zou je als je het over kunnen doen toch de SMH5 erop schroeven, of misschien een ander apparaat met een wat lager profiel?
Een SRL-Mesh is ook een optie maar ben eigenlijk niet bereidt om een dergelijk bedrag neer te leggen voor de twee uur per week dat ik er gebruik van maak.

Edit: zie wel dat hij nu is afgeprijsd naar €300,-, ongetwijfeld door de komst van de Neotec 3, maar nog steeds een absurd bedrag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jaren de SMH5-FM gebruikt, altijd voor radio. Nu de SRL2. Ik merk eigenlijk weinig verschil in geluidskwalitiet. Allebei zozo, maa rop zich goed genoeg voor mij, dagelijks 2x 30min radio onderweg, en als we samen reizen (vakantie met vriendin achterop) voor communicatie.

Heb de SRL2 gekocht op marktplaats, best wat mensen die ervanaf willen, omdat ze upgraden naar de SRL-Mesh. Ben ergens wel benieuwd naar dat geluid, maar is me de investering nog even niet waard.

Ben het eens met @blacknight , opladen is wat onhandig, maar hoeft ook minder vaak dan mijn SMH5. En dat de helm niks meer aan de zijkant heeft vind ik wel weer ideaal. Maar vooral omdat hij dan beter in de frunk of topkoffer past.

En nog een nadeel, vond de bediening van de SMH5 veel handiger. met winterhandschoenen kan ik de knopjes van de SRL2 amper vinden.

Dat is zo'n beetje mijn ervaring, succes met de keuze.
 
De SRL2 is gebaseerd op een 20S en die gaat al even mee (2017). Hou er rekening mee dat het niet meer het nieuwste van het nieuwste is. Ik heb hem destijds weggedaan omdat ik de gebruiksvriendelijkheid van een Cardo beter vind.

Minpunten van de SRL2 vond ik toch wel het opladen, slechte voice command, omslachtige manier van verbinden en de geluidskwaliteit bij het luisteren van muziek.
 
Tja, verschil tussen de SRL en de mesh variant met Hardan Karmon speakers is vijf tientjes, maar daarvoor kan ik twee Sena Spider RT1's kopen.
Ik ga er nog eens rustig over slapen...bedankt voor de reacties.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Dank je @blacknight, dat is niet best om te horen.
Ik communiceer praktisch nooit met andere rijders, luister dus vooral gesproken podcasts en talkradio.

Maar zou je als je het over kunnen doen toch de SMH5 erop schroeven, of misschien een ander apparaat met een wat lager profiel?
Een SRL-Mesh is ook een optie maar ben eigenlijk niet bereidt om een dergelijk bedrag neer te leggen voor de twee uur per week dat ik er gebruik van maak.

Edit: zie wel dat hij nu is afgeprijsd naar €300,-, ongetwijfeld door de komst van de Neotec 3, maar nog steeds een absurd bedrag.
Met de wetenschap die ik nu heb zou ik het lekker houden bij de SMH5 en het geld in mijn zak houden, als je hem goed gemonteerd krijgt, ik dus niet met de shoei gt air 2. En wat @KvM zegt bediening van de smh is makkelijker met handschoenen. Batterij duur van de smh ende srl is bij mij gelijk, ik heb ooit een nieuwe batterij in de smh geplaatst.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Terug
Bovenaan Onderaan