Sennheiser motor oordoppen

kapiteinkoek

MF veteraan
27 okt 2008
6.402
183
Ter inspiratie voor mensen die op zoek zijn naar plu-dopjes met redelijk geluid of bij wie de standaard in-ear oordopjes net te groot zijn voor de gehoorgang. Zijn eigenlijk gewoon diy plugfones.

alpineheiser.jpg
 
Ik ben wel geïnteresseerd in bedrade dopjes die goed geluid geven, blijven zitten als ik mijn helm op zet en geluid van buiten dempen. Dus als iemand daar ervaring mee heeft en mij verklapt waar ik die voor een schappelijke prijs kan kopen :-)
 
Het zijn letterlijk sennheiser cx300's waar ik alpine pluutjes overheen heb getrokken :+
Nu zijn het alpheisers; demping + geluid.
 
Het probleem met Sennheiser dopjes is dat ze te ver uitsteken waardoor ze bij het op/af zetten van de helm uit kunnen worden getrokken. En wanneer de helm ook maar iets beweegt op het hoofd terwijl je de dopjes draagt bewegen ze in het oor met nare geluiden of uitvallen als gevolg.

Ik gebruik daarom sinds een jaar de Monster Isport in-ear headphones. Deze zijn net als de Sennheiser in-ear en sluiten dus heel goed af. De kwaliteit van het geluid is vergelijkbaar zo niet beter dan de cx-300. Een grote plus is dat de oordopjes zo goed als vlak liggen met het oor waardoor ze bij het op en af zetten van helm gewoon goed blijven zitten.

Helaas zijn ze wel wat duurder dan de cx-300, de zwarte variant kost hier in Nederland €100,- de roze variant kost €50,-
 
CX300 met pluutjes steken niet uit mijn oor en ik heb nou niet bepaald enorme flaporen. Doet niet onder voor normale alpine dopjes met een filter erin.
 
ik heb een sony xperia z4.
dat zal iedereen verder worst wezen maar dat modelletje heeft oordoppen met noice cancelling functie. zodra je je mp3 aanzet verdwijnt het omgevingsgeluid aktief naar achter.
daarnaast heb ik een appje " snelheid van het geluid" en dat zet je volume hoger als je harder gaat en lager als je langzamer gaat.
dus kan ik met 140 mijn mp3 meebrullen en bij het stoplicht iemand verrot schelden de weg wijzen zonder dat ik iets op of af moet doen. ideaal!
 
Dank voor de reacties :)
Ik heb even zitten googlen en vond dat de Monster Isport niet echt een geluiddemper is:
http://m.outdoorgearlab.com/Sport-Headphones-Reviews/Monster-ISport-Intensity

Maar daarbij vond ik ook de ME Electronics Sport-Fi M6 die wel geluidisoleert:
https://www.amazon.com/MEE-audio-Sport-Fi-Isolating-Headphones/dp/B0038W0K2U?th=1&psc=1

Ik heb allen mijn twijfels over de oorhanger. Het lijkt alsof ze een stugge draad achter je oorschelp de boel op zijn plek laten houden. Een stugge draad tussen mijn oor en mijn schedel lijkt me geen goed idee. Dat gaat na 300 km vast pijn doen.
Heeft iemand ervaring om dat te bevestigen of tegen te spreken?
 
Heb eerder met deze rondgereden:



Maar niets gaat boven bluetooth speakers in de helm + een paar goede filters.

Ook geen geklooi met met draadjes (zo irritant als er even kracht op het draadje komt en het dopje daarna niet meer goed zit :S)
 
Laatst bewerkt:
Heb van de week nog nieuwe sehnheiser dopjes gekocht nummer weet ik niet meer maar het zijn blauwe ( wat best apart is voor sehnheiser )
Zelfs met mijn davida helm geen probleem met opzetten
En prima geluid koste 32€
 
Het geluid van mijn (budget)navigatieapparaat beluister ik nu via een paar goedkope oordopjes. Eigenlijk gaat dat prima en ook tijdens een rit van 2 uur weinig irritatie aan/in het oor.
Helaas dempen ze het omgevingsgeluid niet zo goed als mijn normale oordopjes (plu'tjes van de Action).
Ik ga dus maar eens kijken naar die oorkussentjes van memory foam om die op mijn oordopjes te plaatsen ipv dat zachte kunststof dopje.
Ik blijf natuurlijk via het draadje verbonden aan de motor wat ik wel een nadeel vind t.o.v. bluetooth systemen.
Nu zie ik op MP wel eens van die kleine bluetooth ontvangertjes voorbijkomen. Zo'n dingetje in de binnenzak van de motorjas stoppen en daarin het kabeltje van de oordopjes pluggen lijkt mij ook nog niet zo gek. Iemand daar ervaringen mee?
Ik bedoel zoiets:
3,5 mm bluetooth audio muziek streaming schakelbare zender ontvanger
 
Ik heb er geen ervaring mee.
Het voordeel van "bedraad" vind ik dat de batterijen niet leeg zijn als ik ineens besluit te gaan rijden.
En het nadeel "vast zitten aan de motor" vind ik wel meevallen. Ik blijf tijdens het rijden meestal toch bij de motor.
 
Waarom moet je geluid bij je navigatieapparatuur??????????

Ik kijk gewoon naar het plaatje, en naar over hoeveel 100m ik wat moet doen. Links, rechts, neem de ....e afslag op de rotonde.
 
Ik kan zoals de meeste mensen maar naar één ding tegelijk kijken, dus of op de weg of op het scherm van de navigatie. Ik heb wat ritten gedaan door alleen naar het scherm te kijken en de laatste paar ritten met oordopjes in. Doordat mijn systeem de instucties heel ruim van te voren worden aangegeven is het heerlijk ontspannen routes rijden. Hele stukken heb ik niet meer op het scherm gekeken en kon mijn aandacht beter bij de weg houden dan bij de visuele methode. Ik vond het zo plezieriger.
 
Waarom moet je geluid bij je navigatieapparatuur??????????

Ik kijk gewoon naar het plaatje, en naar over hoeveel 100m ik wat moet doen. Links, rechts, neem de ....e afslag op de rotonde.

ik heb gewoon mijn foon in mijn zak zitten dus ik heb muziek, dan een mevrouw die me verteld dat ik "de volgende bocht rechts" moet en dan weer verder met de muziek.
 
Waarom moet je geluid bij je navigatieapparatuur??????????

Ik kijk gewoon naar het plaatje, en naar over hoeveel 100m ik wat moet doen. Links, rechts, neem de ....e afslag op de rotonde.
Ik kijk eigenlijk nooit naar het plaatje, maar let op het verkeer en de weg.
Muziek luister ik alleen in de auto terwijl ik me verveel op en neer naar het werk.
Motorrijden doe ik alleen voor de lol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan