sensor achterklauw RSV mille 2002

john43

MF'er
13 sep 2006
36
0
Emmen
Op de een of andere manier hing de sensor in de achterremklauw erbij.
Er zitten drie draadjes in, groen grijs en een blauw/oranje

Welke soldeer volgorde moet ik aanhouden om het ding weer aan de praat te krijgen
Waar is het ding overigens voor???

Wie o wie weet raad en advies?
 
Laatst bewerkt:
Op de een of andere manier hing de sensor in de achterremklauw erbij.
Er zitten drie draadjes in, groen grijs en een wit paarse

Welke soldeer volgorde moet ik aanhouden om het ding weer aan de praat te krijgen
Waar is het ding overigens voor???

Wie o wie weet raad en advies?

dit is de registratie-sensor voor je snelheidsmeter. gewoon de kleuren weer aan elkaar solderen en terugmonteren, dan zou hij weer moeten werken. (wel met contact UIT solderen uiteraard)
 
tja, het ding is afgebroken in de sensor.
kleuren zijn niet te herkennen
Aan de binnenzijde zitten 3 metalen lipjes waar de bekabeling van afgebroken is.
Zou het de snelheidsmeter kunnen zijn? exotisch idee, dit klein ronde eurogrote dopje zwart rubber...
Er staat wel een part nummer op E331 en E 000121
Is daar ergens iets mee terug te vinden op internet?
 
Laatst bewerkt:
tja, het ding is afgebroken in de sensor.
kleuren zijn niet te herkennen
Aan de binnenzijde zitten 3 metalen lipjes waar de bekabeling van afgebroken is.
Zou het de snelheidsmeter kunnen zijn? exotisch idee, dit klein ronde eurogrote dopje zwart rubber...
Er staat wel een part nummer op E331 en E 000121
Is daar ergens iets mee terug te vinden op internet?

het is de snelheidsssensor (het is in feite alleen maar een magneetje dat meet hoevaak de bevestigingsboutjes van je remschijf voorbijkomen.)

heb net even bij die van mij gekeken, maar de bedrading zit helemaal ingegoten. ik kan je dus helaas ook niet vertelen welke draad op welke positie moet :N. denk dat je beter gewoon een nieuwe kan kopen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem inmiddels met de loup bekeken en de solderingen zijn alle drie afgebroken
Dat is per soldering op unieke wijze en na wat passen en meten heb ik alles ter plekke gesoldeerd met het pistool.
Nu ff rijden om te testen of ik nog boven de 50 kan komen.....
Als dat lukt en het werkt giet ik het wel vol en maak hem weer waterdicht met de rubber dop en wat kit
 
In ieder geval bedankt voor het kijken Stork

Ik zag dat de rubber dop er in geperst is, de bekabeling is zo kort dat je het niet zonder scahde los kan trekken. Ik denk dat de paddock stand wat te krap is afgemeten en ik daarmee de zaak gesloopt heb....... bij het er van af halen
 
Woow ik hoop dat ik de kleuren goed gesoldeerd heb.... in totaal 9 kansen waarvan de eerste nu gesoldeerd is. Of nog 8 kansen als het fout zit.
Of brand er ergens iets door als ik de kleuren verwissel?
 
Ah Fijn !!!
Bedankt voor het nazien.

Alleen komen de Italiaanse kleuren niet overeen met mijn bedrading....

Helaas heb ik een grijze draad, een groene draad een blauw/oranje gestreepte draad.

Dus wat is wat....
 
Laatst bewerkt:
Met het gat voor het boutje aan de linkerkant en de draden naar je toe: Blauw-Rood-Geel.


Ah Fijn !!!
Bedankt voor het nazien.

Alleen komen de Italiaanse kleuren niet overeen met mijn bedrading....

Helaas heb ik een grijze draad, een groene draad een blauw/oranje gestreepte draad.

Dus wat is wat....

let er wel op dat de draden voor en na de stekker alle 6 andere kleuren hebbben :X ;)
 
Ok bedankt, maar mij is deze info onduidelijk voor wat betreft het feit dat de draden zo wie zo al andere kleuren hebben na de stekker
We hebben het over de bedrading van de sensor uitgaande naar de stekker. Dat zijn drie draden
geen zes draden zoals je denkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan