Seriously; Wat is nou wel en geen brik???

tis een brik tot:

  • 1980

    Stemmen: 12 41,4%
  • 1981

    Stemmen: 1 3,4%
  • 1982

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1983

    Stemmen: 3 10,3%
  • 1984

    Stemmen: 2 6,9%
  • 1985

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1986

    Stemmen: 7 24,1%
  • 1987

    Stemmen: 4 13,8%

  • Totaal aantal stemmers
    29
Misschien een leuk idee voor een groot ruigragbakbrikennetbuitendecategoriemotor toertje :] ?...Van deze weersomstandigheden word je motor ook wat mooier vind ik 8-) lekker doorleefd..Niet poetsen maar rijen!Mzzzls,Rob.
 
Ik vind het maar gezeur... brik is brik.... of er nu plastic om heen zit of niet...



Of zou vlees ook veranderen in "bruut bonk" als de slager het in plastic heeft ingepakt??? }) ;)
 
Volgens de Grote van Dale Hedendaags Nederlands heeft noch brik noch barrel iets met motorfietsen te maken ,hoogstens dat een brik een open voertuig op vier wielen is en da's altijd nog 2 wielen te veel en het is een mannelijk woord.

Maar volgens mijn mening is een brik goed onderhouden en ouder dan 20 /25 jaar en een barrel iets wat door ducktape en ti rap bijeen gehouden moet worden (met of zonder tupperware)

zelfstandig naamwoord;
I      de brik (mannelijk)

1      niet goed gebakken of op de oven gebroken steen
2      stuk metaal, waarmee de draaistijl van een sluisdeur op de pen draait

II      het brik

1      steenslag van natuur- of baksteen, grof puin

III      de brik

1      licht open rijtuig op vier wielen
2       <schertsend> voertuig
voorbeeld
+ bijvoeglijk naamwoord
een ouwe brik
3      zeilvaartuig voor de grote vaart met twee vierkant getuigde masten waarvan de achterste van onderen een gaffelzeil voertmaken.


´bar·rel1 [bAr«l]
de barrel (mannelijk); de barrels

1      vod
¶      idioom
voorbeeld
+ voorzetsel
aan barrels
kapot

´bar·rel2 [ber«l]
het barrel; de barrels

1      Engelse en Amerikaanse inhoudsmaat van verschillende grootten <bijvoorbeeld voor graan gewoonlijk 36 gallons of 115,5 l, voor petroleum 42 gallons of 159 l :}
 
Om deze topic weer een zetje te geven:
Ik vind punt 2 het best passen bij de definitie van een brik. Wanneer ik het over m'n brik heb dan heb ik een visualiseer ik dat, de motor mijn brik, het maakt niet uit hoe die er uitziet. Maar ik zie het dan wel binnen de context van het motorrijden..

III de brik

1 licht open rijtuig op vier wielen
2 <schertsend> voertuig
voorbeeld
+ bijvoeglijk naamwoord
een ouwe brik
 
Terug
Bovenaan Onderaan