Servercrash [UPDATE]

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Vanochtend is onze webserver overleden. Waarschijnlijk is het moederbord de schuldige.
arcadis is vrijwel direct naar Amsterdam vertrokken om te kijken wat er aan de hand was. Al vrij snel werd duidelijk dat de server niet meer te reden was.
Onze test/mail/dev-server is momenteel ingezet als webserver (nadat er ongeveer 7GB aan data gekopiëerd is).

Momenteel zijn we bezig met het aankopen van een (2e) professionele server. Tot die tijd kan het voorkomen dat Motor-forum, Motorfreaks en GPInsider ietsjes langzamer dan normaal reageren. We hopen dat jullie hier begrip voor hebben.

Zodra er meer bekend is zal ik dit hier posten.

[edit]
De systeemtijd heeft even niet goed gestaan (uur te laat), dus het kan zijn dat posts niet in de goede volgorde staan.

Update
We zijn weer online. De tijdelijke webserver kon de drukte absoluut niet aan, en crashte om de haverklap. Dan betekende dus ook elke keer een reboot. Dat is veen goedgegaan, maar gisteravond rond 0:00 was de koek echt op.

arcadis is vanmorgen wederom naar Amsterdam vertrokken om de zaken van dichtbij te bekijken. Het bleek dat het filesysteem van de server overhoop lag, die moet dus opnieuw geïnstalleerd gaan worden.

Momenteel draaien de websites www.motor-forum.nl, www.motorfreaks.nl en http://www.gpinsider.nl (www.gpinsider.nl) op de database-server. Deze heeft het er erg moeilijk mee, dus de aankomende dagen zullen die sites (flink) wat trager zijn dan normaal. Excuses hiervoor.

De nieuwe webserver is al besteld, en zal waarschijnlijk aan het eind van de week geïnstalleerd gaan worden. Tot die tijd is het even doorbijten!
 
Laatst bewerkt:
'(

Damn das nou jammer dat het beestje die laatste stapjes niet kon nemen ...

Arcadis Bedankt :} :} :}
 
CNN: AL Quaida have targeted motorcyclists

Popular internet forum Motor-Forum.nl (M-F) in holland has been the target of a DNS attack by alleged Al-Qaeda hackers.. A possible suspect is mister Koos S. who is known to have connection in the criminal and terrorist worlds. He is most notorious for his connection to GADSO company..
 
Wat wordt het voor een nieuwe machine?

[me]Dirkie hangt ook de nerd uit voor z'n werk en is een dual opteron bak aan het bouwen...[/me]
 
En hij is ook nog een VERSCHRIKKELIJK snel nu ineens vergeleken met eerst.

Af en toe een reboot doen op zn tijd niet een optie om alles te flushen ?
 
CNN: AL Quaida have targeted motorcyclists

Popular internet forum Motor-Forum.nl (M-F) in holland has been the target of a DNS attack by alleged Al-Qaeda hackers.. A possible suspect is mister Koos S. who is known to have connection in the criminal and terrorist worlds. He is most notorious for his connection to GADSO company..

:}
 
Je hebt helemaal geen nieuwe server nodig, is nu stukken sneller dan voorheen.

Ouwe server was dan ook al een beetje brak denk ik...
 
Je hebt helemaal geen nieuwe server nodig, is nu stukken sneller dan voorheen.

Ouwe server was dan ook al een beetje brak denk ik...
Dat was ie zeker. Crashte ook regelmatig. Alleen nu iets definitiever. B|

Hij stond ook al op de nominatie om vervangen te worden. Maar misschien hadden we dat geheim moeten houden voor 'm en is ie uit wraak nu alvast gecrashed. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan