Serveronderhoud as zaterdag [Update]

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Beste bezoekers,

Motor-Forum is (samen met motorfreaks) nog steeds hard aan het groeien. Om die reden hebben we een aantal maanden geleden een tweede server in gebruik genomen. Die server draait nu als webserver, de oude als database-server. Helaas is de webserver nooit echt stabiel geweest, soms moet het beestje wel 2 keer per dag gereboot worden.
Daarom hebben we als crew besloten om een professionele server te kopen. Ons oog is gevallen op de Appro 1224XS, die door medewerking van Teranet voor ons betaalbaar werd.

De server is inmiddels geïnstalleerd, en draait nu een tijdje probleemloos proef bij mij thuis. Aangezien de server een enorme herrie maakt, is ook mijn vriendin érg verheugd met het feit dat de server naar Amsterdam gaat verhuizen.

Morgen-ochtend ga ik samen met arcadis naar Telecity in Amsterdam om de hikkende webserver te vervangen. Het plan is om de huidige database-server te promoten naar webserver, en de nieuwe server gaat dienst doen als database-server.
De huidige database-server is zeer stabiel, deze heeft al een uptime van ruim 120 dagen gehaald zonder al teveel problemen.

Dit betekent wel dat motor-forum en motorfreaks enige tijd onbereikbaar zullen zijn. Uiteraard proberen we de downtime tot een minimum te beperken, maar omdat we de totale database en websites moeten gaan kopiëren (ruim 5GB), zal dit wel enige tijd in beslag nemen.
We hopen te kunnen beginnen rond 10:00, en rond 11:30 de zaken weer in de lucht te hebben.

UPDATE: Motor-forum is op het moment weer online, zoals je ziet. :) Motorfreaks laat nog even op zich wachten. Er is een ip conflictje opgetreden op het netwerk.
We gaan nog wat zaken nalopen en vertrekken dan weer naar huis. Zodra de oude database server opnieuw geinstalleerd is, zullen we deze als webserver inzetten wat zeer binnenkort voor nog wat downtime kan zorgen.

Groeten,

arcadis en duderuud
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is (voor het grootste deel) bekostigd uit het geld wat het afgelopen jaar verdiend is aan de stickers, t-shirts en kaartverkoop voor het nieuwjaarsfeest. :)
 
Laatst bewerkt:
Succes mannen :)

En bedankt voor alle tijd die jullie hierin investeren :}
 
Geweldig!!!! :} :}

soms werd ik wel eens simpel van dat uitvallen....maarja...kunnen jullie niets aan doen...het wordt verholpen op een professionele manier!! :} :} :} :} :}

respect! :}
 
Gelukkig moet ik werken en ga ik MF daardoor niet missen! *D

[me]Schetterbekkie is blij dat ze niet verslaafd is aan deze site.... O-)
[/me]



Suc6 jongens!!!!
En klasse dat jullie er zoveel tijd en energie in steken! :} :}
 
Heel veel succes heren! :)

[me]Snarfman gaat boodschappen doen en in de middag wordt een oliekeering van mijn BMW vervangen :) Markeert ie niet meer als een hond elke plek waar ie is geweest :+ [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan