Service TomTom

Met de apparaten heb ik al een tijd geen ervaring meer. MAAR... De Android app vind ik nog altijd fantastisch werken. Dat mag ook wel voor wat 'ie kost en dat je er dan nog geen hardware bij krijgt, maar toch. Mijn Galaxy S7 is i.i.g. een heel stuk indrukwekkender qua hardware dan alles dat ik ooit van TomTom heb gezien :Y
Hij is dan ook een stuk duurder dan wat tomtom verkoopt...
 
Toch heel vreemd dat Tomtom nergens op reageert.
Niet op een ontevreden klant en ook hier (tig potentiële klanten) laten ze niets van zich horen........

Ook zij zullen het spreekwoord kennen: Vertrouwen komt te voet en gaat te paard!!!


nb Tegenwoordig rijdt ik op de motor met Garmin. Natuurlijk is er altijd wel IETS wat is op te merken. Al met al wel tevreden. Nog wel eens zitten denken voor in de auto een GPS te kopen. Vroeger had ik in de auto een TT en was op zich wel OKE. Maar zoals nu blijkt dat je TT na 2 jaar feitelijk al verouderd is en niet meer door TT wordt ondersteund, kan dat niet echt een aanbeveling zijn!!
 
Geen idee hoe service op termijn is.
Vorige week bij 2 klanten zumo verwijderd en rider geplaatst.

Ze waren het ding op alle punten kotsbeu.

Updaten duurt een week, moet je ook nog een los bijkopen. Je hebt een tweede gps nodig om het apparaat te vertellen waar het is onderweg. Alleen is daar na aanschaf van de zumo geen geld meer voor.

Als je een aardige route wil maken, moet je minimaal een voltijdopleiding van een jaar volgen.


Niet dat ik er iets van weet, dit is slechts een greep uit de gebruikerservaringen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De motorzaak had vorige week ook al een mail gestuurd naar TT.
Hieronder de tekst van de motorzaak naar TomTom:

Hoe is het mogelijk dat reparatie (ook buiten de garantietermijn) van een Rider uit 2014 gezegd wordt dat dit niet meer mogelijk is.
Nog steeds worden deze type's wel nog nieuw aangeboden op het internet. Zit daar dan ook geen reparatiemogelijkheid c.q. garantie op?
Wij zijn enthousiast Rider retailer van het eerste uur (10 jaar al dus) en ons vertrouwen in TomTom lijkt nu wel ernstig op de proef gesteld te worden.
Graag een zinnige uitspraak of telefoontje naar ons.

Nu zijn we een week verder en wat denk je........Nog geen antwoord gehad........ Het is bijna lachwekkend dit..
 
Laatst bewerkt:
Geen idee hoe service op termijn is.
Vorige week bij 2 klanten zumo verwijderd en rider geplaatst.

Ze waren het ding op alle punten kotsbeu.

Updaten duurt een week, moet je ook nog een los bijkopen. Je hebt een tweede gps nodig om het apparaat te vertellen waar het is onderweg. Alleen is daar na aanschaf van de zumo geen geld meer voor.

Als je een aardige route wil maken, moet je minimaal een voltijdopleiding van een jaar volgen.


Niet dat ik er iets van weet, dit is slechts een greep uit de gebruikerservaringen :)
Ben al jaren Garmin gebruiker van 't eerste uur en kan je vanuit first-person gebruikerservaring zeggen dat echt geen rommel is en prima werkt :Y Dus ligt gewoon aan de gebruiker ;) Het is alleen iets minder gebruikersvriendelijk dan een TomTom. Maar als je even leest dan is het kinderspel. Maar hee, de TomTom die heeft ook minder mogelijkheden, de oude dan. De TomTom Rider 400 doet het aardig goed, eigenlijk net zo goed als Garmin na de updates. Dus daarmee hebben ze Garmin aardig om de oren geslagen.
 
Ben al jaren Garmin gebruiker van 't eerste uur en kan je vanuit first-person gebruikerservaring zeggen dat echt geen rommel is en prima werkt :Y Dus ligt gewoon aan de gebruiker ;) Het is alleen iets minder gebruikersvriendelijk dan een TomTom. Maar als je even leest dan is het kinderspel. Maar hee, de TomTom die heeft ook minder mogelijkheden, de oude dan. De TomTom Rider 400 doet het aardig goed, eigenlijk net zo goed als Garmin na de updates. Dus daarmee hebben ze Garmin aardig om de oren geslagen.
Die horen we vaak.

Mijn oordeel is hetzelfde: het is troep. Dure troep.

Bij mijn ex een keer geholpen om de periodieke update te doen. Daar kun je dus gerust vakantie voor nemen. Ditzelfde speelde ook bij de twee klanten. Is dus een structureel probleem.

Verkeerde routes aangeven (ff van de snelweg af, parallel rijden, en er weer op) hadden ze ook alle drie.

Van slag afraken, dat zie ik elke Garmin een paar keer doen per rit/weekend. Ongeacht het model. Ook een structureel probleem dus.

Nu ik er over terug denk, bij het updaten bij mijn ex, kwam er ook nog de mededeling van Garmin dat het zooitje niet op haar apparaat paste. Werd hun eigen geheugenkaartje aangeraden. Zij was er één die alles keurig opvolgt, dus originele besteld. Paste niet. Nieuwe, paste wel, Zumo herkende kaartje niet.
Daarna herkende Zumo kaartje wel, alleen kon er nog steeds geen update worden gedaan, want de software van Garmin kreeg de boel niet op dat extra kaartje gezet. Waardeloze rommel, erg duur betaald. Met ook nog een life time abbo :')

Een fatsoenlijke route hebben ze alledrie nog niet kunnen maken, ondanks de tijd die ze besteden aan basecamp.

Kostte €700,-. echt diep triest.....

Nogmaals, ik heb geen ervaring met de service dingen van TT. Gelukkig ook nog niet nodig gehad. Ik weet wel dat de verkoopmarges erg laag zijn, als wederverkoper. Dat weet ik dan weer wel :)
 
De motorzaak had vorige week ook al een mail gestuurd naar TT.
Hieronder de tekst van de motorzaak naar TomTom:

Hoe is het mogelijk dat reparatie (ook buiten de garantietermijn) van een Rider uit 2014 gezegd wordt dat dit niet meer mogelijk is.
Nog steeds worden deze type's wel nog nieuw aangeboden op het internet. Zit daar dan ook geen reparatiemogelijkheid c.q. garantie op?
Wij zijn enthousiast Rider retailer van het eerste uur (10 jaar al dus) en ons vertrouwen in TomTom lijkt nu wel ernstig op de proef gesteld te worden.
Graag een zinnige uitspraak of telefoontje naar ons.

Nu zijn we een week verder en wat denk je........Nog geen antwoord gehad........ Het is bijna lachwekkend dit..
Dat is slecht.
 
Basecamp is een van de meest trieste stukjes software die ik ben tegengekomen. Het is dat er weinig alternatieven zijn voor Garmin anders lag die toko volgens mij allang op zijn rug. De meest basale functies werken wel/niet/misschien/soms zoals het op het apparaat zetten van een kaart of route.

Ik gebruik een tomtom XXL IQ op de motor icm tyre om routes te maken. Dat werkt op zich perfect totdat je de kaarten wil updaten :') Betaal je er een mep geld voor begint hij te zeuren dat het er allemaal niet op past of op kan. Uiteindelijk toch gelukt maar nondeju wat een gebruiksonvriendelijke rommel weer.

Er is gewoon te weinig serieuze concurrentie voor de tomtoms en garmins en daarom zitten we met deze zooi. Voor normale navigatie (geen route) gebruik ik Drive HERE dat standaard op Nokia telefoons zit. Zeer eenvoudig ingerichte app, razendsnel en betrouwbare satellietverbinding en zeer snel routes berekenen. Op here.com kan je eenvoudig een route samen stellen ...die je vervolgens niet op je apparaat kan zetten :')
 
Laatst bewerkt:
Die horen we vaak.

Mijn oordeel is hetzelfde: het is troep. Dure troep.

Bij mijn ex een keer geholpen om de periodieke update te doen. Daar kun je dus gerust vakantie voor nemen. Ditzelfde speelde ook bij de twee klanten. Is dus een structureel probleem.

Verkeerde routes aangeven (ff van de snelweg af, parallel rijden, en er weer op) hadden ze ook alle drie.

Van slag afraken, dat zie ik elke Garmin een paar keer doen per rit/weekend. Ongeacht het model. Ook een structureel probleem dus.

Nu ik er over terug denk, bij het updaten bij mijn ex, kwam er ook nog de mededeling van Garmin dat het zooitje niet op haar apparaat paste. Werd hun eigen geheugenkaartje aangeraden. Zij was er één die alles keurig opvolgt, dus originele besteld. Paste niet. Nieuwe, paste wel, Zumo herkende kaartje niet.
Daarna herkende Zumo kaartje wel, alleen kon er nog steeds geen update worden gedaan, want de software van Garmin kreeg de boel niet op dat extra kaartje gezet. Waardeloze rommel, erg duur betaald. Met ook nog een life time abbo :')

Een fatsoenlijke route hebben ze alledrie nog niet kunnen maken, ondanks de tijd die ze besteden aan basecamp.

Kostte €700,-. echt diep triest.....

Nogmaals, ik heb geen ervaring met de service dingen van TT. Gelukkig ook nog niet nodig gehad. Ik weet wel dat de verkoopmarges erg laag zijn, als wederverkoper. Dat weet ik dan weer wel :)


Ik gebruik nu ca 3 jaar Garmin Zumo 350LM maar heb toch een andere mening. Vrijwel geen problemen met route maken op Basecamp en onderweg gaat het eigenlijk ook altijd wel goed. Vastlopers ken ik niet. Ik heb gewoon simpel geheugenkaartje, niks bijzonders!

Helaas kan ik wel met je meegaan dat als je er goed mee wil kunnen werken dat je van Basecamp en benodigde hulpprogramma's zoals bijv Javawa en Garmin-Express wel bijna een studie moet maken. In het begin ben ik ook wel de weg in het doolhof kwijt geraakt. Niet voor reclame maar als je de CD van MrGPS helemaal (goed) begrijpt dan zijn 95% van de problemen opgelost. Die tijds-investering moet je dan wel gaan doen. Ik kan begrijpen dat daar niet iedereen zin in heeft! Helaas dan wel dat je steeds tegen onverwachte problemen oploopt. Dus idd absoluut niet gebruiks-vriendelijk.

Updaten van kaarten en firmware op apparaat en PC ook geen probleem. Voor het naar bed gaan update laten lopen en volgende morgen staat alles erop!
 
De spraak stopt dus. Hoe weet je dat het aan de tomtom ligt, en niet aan de BT headset die je gebruikt?
 
Kunnen we niet een Garmin en een Tom tom afzeik topic maken?

Ik blijf erbij dat het probleem tussen de bureaustoel en de monitor zit.
 
Mee eens. Meneer legt wel erg makkelijk de schuld elders, zonder zelfs maar een 'factory reset' te proberen. Je kunt mij niet wijs maken dat dat niet het eerste is wat customer support aanbevolen heeft. TS probeert dat vervolgens niet eens en begint het bedrijf gelijk online zwart te maken. Nogal triest als je het mij vraagt.
 
@Zeekakkelobbes.
Als ik een andere rider op mijn headset aansluit doet die het wel, dit was al direct uitgeprobeerd bij de motorzaak.
En als TomTom had aangegeven dat ik een 'factory reset' moest uitvoeren had ik dat gedaan, maar zoals ik al eerder had aangegeven hier hebben ze totaal geen advies gegeven, het enige wat ze aangaven is dat ze niks gaan doen.
En je moet die customer support voor de lol eens bellen ( dit had ik en de motorzaak allang gedaan ) Je krijgt dan een kleutertje aan de lijn die helemaal niks weet en alles moet navragen aan zijn leidinggevende.......Schiet lekker op zo'n customer support....
Maar om verder ander gezeik uit te sluiten
De motorzaak heeft net bericht gehad dat TomTom de fout dus herkend en de onze gaat repareren.....
 
Verkeerde routes aangeven (ff van de snelweg af, parallel rijden, en er weer op) hadden ze ook alle drie.

Van slag afraken, dat zie ik elke Garmin een paar keer doen per rit/weekend. Ongeacht het model. Ook een structureel probleem dus.


Een fatsoenlijke route hebben ze alledrie nog niet kunnen maken, ondanks de tijd die ze besteden aan basecamp.
Dat zeg ik: user error :+

Je moet een beetje weten hoe het allemaal werkt, dan werkt het prima. Ik ken daarentegen dan weer genoeg tevreden Garmin/Zumo rijders :Y

In een flinke notendop: mensen met een interesse voor techniek en het leuk vinden om te spelen met geavanceerdere opties kopen een Zumo, mensen die echt geen zin hebben om te lezen en waarbij het gewoon in één keer moet werken kopen een TomTom :Y
 
Laatst bewerkt:
@Zeekakkelobbes.
Als ik een andere rider op mijn headset aansluit doet die het wel, dit was al direct uitgeprobeerd bij de motorzaak.
En als TomTom had aangegeven dat ik een 'factory reset' moest uitvoeren had ik dat gedaan, maar zoals ik al eerder had aangegeven hier hebben ze totaal geen advies gegeven, het enige wat ze aangaven is dat ze niks gaan doen.
En je moet die customer support voor de lol eens bellen ( dit had ik en de motorzaak allang gedaan ) Je krijgt dan een kleutertje aan de lijn die helemaal niks weet en alles moet navragen aan zijn leidinggevende.......Schiet lekker op zo'n customer support....
Maar om verder ander gezeik uit te sluiten
De motorzaak heeft net bericht gehad dat TomTom de fout dus herkend en de onze gaat repareren.....
Dat geeft dan weer wat hoop.

Kun je tzt laten weten wat de afloop is?
 
In een flinke notendop: mensen met een interesse voor techniek en het leuk vinden om te spelen met geavanceerdere opties kopen een Zumo, mensen die echt geen zin hebben om te lezen en waarbij het gewoon in één keer moet werken kopen een TomTom :Y

Dat is niet helemaal correct. Mensen met interesse voor techniek en die het geen probleem vinden om gefaal van anderen op te lossen kopen een Zumo.

Mensen waarbij het in één keer moet werken hebben eigenlijk gewoon geen opties :+
 
En toen kreeg de motorzaak opeens ook antwoord op de mail die ondertussen ruim 1 week geleden was verstuurd....

Ik heb nader de situatie bekeken en u heeft gelijk, een reparatie is inderdaad mogelijk. Mijn excuses voor dit misverstand.
Het bedraagt 105,- euro voor een reparatie van een Rider.
Als richtlijn voor reparaties kunt u 5 jaar aanhouden. Dat wilt zeggen dat wij al onze toestellen tot 5 jaar na releasedatum zullen repareren.
Ik hoop dat dit antwoord meer naar tevredenheid is en het een zinnig antwoord bevat.


Tja, 105 euro voor de reparatie vind ik wel wat stevig.... De motorzaak heeft nu ook voorgesteld dat we nu maar eens gaan ruilen van Rider......
 
Laatst bewerkt:
Zelf ook geen beste ervaringen met TomTom. Een Rider 5 Premium pakket gekocht (die destijds net uit was) waar zo'n stuurslot bij zit. Het "mooie" is, dat dat stuurslot puur cosmetisch is omdat je die met een ringsleutel gewoon los kunt draaien. Het ding kost los 80 euro.

Een mail naar TomTom gestuurd en verteld (met foto's) hoe makkelijk het slot zonder sleutel open te maken is. Het antwoord was: "Erg vervelend dat u dergelijke problemen ervaart met de anti-diefstal oplossing voor uw Rider navigatiesysteem. Helaas hebben wij niet voor 1 november u kunnen informeren. Het is eerlijk gezegd ook een klacht die wij nog niet eerder hebben gekregen. Ik heb uw feedback doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Het advies is om toch even langs uw leverancier te gaan. Wellicht is er iets toch niet goed met het pakket.".

Daar moet je het dan mee doen. Uiteraard niets meer gehoord van TomTom, ook niet na 2 herinnerings e-mails. Verder vindt ik het gewoon een matig product voor bijna 500 euro, dus voor mij geen TomTom meer.
 
Zelf ook geen beste ervaringen met TomTom. Een Rider 5 Premium pakket gekocht (die destijds net uit was) waar zo'n stuurslot bij zit. Het "mooie" is, dat dat stuurslot puur cosmetisch is omdat je die met een ringsleutel gewoon los kunt draaien. Het ding kost los 80 euro.

Een mail naar TomTom gestuurd en verteld (met foto's) hoe makkelijk het slot zonder sleutel open te maken is. Het antwoord was: "Erg vervelend dat u dergelijke problemen ervaart met de anti-diefstal oplossing voor uw Rider navigatiesysteem. Helaas hebben wij niet voor 1 november u kunnen informeren. Het is eerlijk gezegd ook een klacht die wij nog niet eerder hebben gekregen. Ik heb uw feedback doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Het advies is om toch even langs uw leverancier te gaan. Wellicht is er iets toch niet goed met het pakket.".

Daar moet je het dan mee doen. Uiteraard niets meer gehoord van TomTom, ook niet na 2 herinnerings e-mails. Verder vindt ik het gewoon een matig product voor bijna 500 euro, dus voor mij geen TomTom meer.

Dat 'slot' slaat inderdaad nergens op. Is meer bedoeld om te zorgen dat iemand hem er niet even snel af kunt jatten als je aan het afrekenen bent bij de pomp etc.
Echter had je dit zelf ook kunnen weten als je even wat afbeeldingen van het product had bekeken alvorens het premium pakket te kiezen.
 
Dat 'slot' slaat inderdaad nergens op. Is meer bedoeld om te zorgen dat iemand hem er niet even snel af kunt jatten als je aan het afrekenen bent bij de pomp etc.
Echter had je dit zelf ook kunnen weten als je even wat afbeeldingen van het product had bekeken alvorens het premium pakket te kiezen.

Dat klopt niet, want om te beginnen kun je de TomTom er nog steeds gewoon af nemen. Het is puur een "beveiliging" om te zorgen dat je houder niet gejat wordt. Je betaalt dus 80 euro voor een plastic "slot" (het is puur het stukje van kogel naar kogel, de originele is van metaal) dat met een ringsleutel in even veel tijd te verwijderen is al de bevestiging met duimschroef. Dat noem ik oplichting. Maar goed, het punt was de slechte afhandeling van TomTom (en daar gaat het topic over). Via de e-mail krijg (of naja, kreeg misschien, het was 2013) je ze niet te pakken en als ze dan reageren schuiven ze het af en krijg je een antwoord waar je als consument echt helemaal niets aan hebt.
 
Dan mis je een deel.
Het slot bestaat uit 2 delen: 1 'knop' die op het middelste gedeelte gaat, en een afdekplaat die over de achterkant van het apparaat heen gaat.
Ook dit is iets wat je had kunnen weten door ff afbeeldingen te googelen. Tevens gaf je zelf al aan dat de klantenservice dit al genoemd heeft:

Wellicht is er iets toch niet goed met het pakket.".

tomtom-gps-navigatie-tomtom-rider-40-400-antitheft-lock-31.jpg


Als je gewoon even zelf nadenkt kom je een heel eind, probeer het eens ;)
En dat de klantenservice soms te wensen over laat geloof ik, ligt er altijd maar aan wie je aan de lijn krijgt :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan