Service van de Zaak

Leuk om te lezen dat er nog garages zijn met hart voor de zaak en iets begrijpen van klantbinding.
Over het algemeen zijn zowel autogarages als motorgarages de grootste rukkers die je maar kunt tegenkomen.

Maargoed je meuk heeft onderhoud nodig dus het zij zo.

Dat wordt je vanzelf als je maar lang genoeg met die zeikerds van klanten omgaat....
 
Bestaat best elders hoor, ook hier in Amsterdam. Zo kwam ik met mijn 50cc scootertje eens op kerstavond bij Scooter City Amsterdam, een half uur na sluitingstijd, zwetend en vloekend aanzwoegen met een scooter met een lekgereden achterband. De laatste jongen deed net de deur op slot toen hij mij de straat in zag lopen. Hij liep naar me toe (en hij herkende me want ik kom daar vaker) en bood uit zichzelf aan om alsnog even een nieuw bandje erop te leggen, want de band was toch bijna versleten dus dat mocht wel weer een keer, anders kon ik met de kerstdagen ondertussen nergens heen. Ik zei nog van 'moet je geen kerst vieren dan, een propje voor die paar dagen is ook wel goed hoor, dan kom ik daarna wel terug' maar welnee, service is service. Zaak weer open, nieuwe band erop, nog koffie gekregen ondertussen, en weer gaan. Kijk, zo bind je je klanten. Uiteraard een leuke fooi gegeven, voor wat hoort wat.
 
Laatst bewerkt:
:N

Ook hier: Op zaterdag willen we op vakantie. Motor op vrijdagmiddag weggebracht voor nieuwe bandjes. Monteur bemerkt dat de hoofdremcilinder van de voorrem lekt. Revisiesetje ligt toevallig nog in het magazijn, monteur besluit de vrijdagavond op te offeren en ik mag tot zaterdagmorgen een leenmotor meenemen. Zaterdagmorgen komt de chef-monteur extra vroeg naar de zaak om mij mijn eigen motor terug te kunnen geven.

Ze bestaan nog, de heren met hart voor de zaak en nog meer hart voor de klant. Wat vaak kan helpen, is al jaren lang vaste klant zijn. Dan zijn ze vaak wat gewilliger.



Neem aan dat je de leen motor schade vrij en met volle benzine tank weer hebt terug gebracht?
 
Neem aan dat je de leen motor schade vrij en met volle benzine tank weer hebt terug gebracht?
Schadevrij sowieso, maar niet met helemaal volle tank. In dat dorp zijn geen tankstations en het eerstvolgende tankstation ligt 8km verder. Daar heb ik natuurlijk wel getankt, dus er zal een halve liter uit zijn geweest. Ook heb ik de pizza die hij die vrijdag heeft besteld vergoed.
 
:N

Ook hier: Op zaterdag willen we op vakantie. Motor op vrijdagmiddag weggebracht voor nieuwe bandjes. Monteur bemerkt dat de hoofdremcilinder van de voorrem lekt. Revisiesetje ligt toevallig nog in het magazijn, monteur besluit de vrijdagavond op te offeren en ik mag tot zaterdagmorgen een leenmotor meenemen. Zaterdagmorgen komt de chef-monteur extra vroeg naar de zaak om mij mijn eigen motor terug te kunnen geven.

Ze bestaan nog, de heren met hart voor de zaak en nog meer hart voor de klant. Wat vaak kan helpen, is al jaren lang vaste klant zijn. Dan zijn ze vaak wat gewilliger.

Goede les voor de volgende keer dan; Je motor net iets eerder brengen, voordat je op vakantie gaat. Dan hoeft er niemand allerlei kunstgrepen uit te halen, als plots blijkt dat er meer aan de hand is. :+
 
Bestaat best elders hoor, ook hier in Amsterdam. Zo kwam ik met mijn 50cc scootertje eens op kerstavond bij Scooter City Amsterdam, een half uur na sluitingstijd, zwetend en vloekend aanzwoegen met een scooter met een lekgereden achterband. De laatste jongen deed net de deur op slot toen hij mij de straat in zag lopen. Hij liep naar me toe (en hij herkende me want ik kom daar vaker) en bood uit zichzelf aan om alsnog even een nieuw bandje erop te leggen, want de band was toch bijna versleten dus dat mocht wel weer een keer, anders kon ik met de kerstdagen ondertussen nergens heen. Ik zei nog van 'moet je geen kerst vieren dan, een propje voor die paar dagen is ook wel goed hoor, dan kom ik daarna wel terug' maar welnee, service is service. Zaak weer open, nieuwe band erop, nog koffie gekregen ondertussen, en weer gaan. Kijk, zo bind je je klanten. Uiteraard een leuke fooi gegeven, voor wat hoort wat.

heb zelfde met KAT motoren in noordwijkerhout.

"we sleutelen eigenlijk niet op zaterdag"

ondertussen al een keer een nieuwe accu mogen ontvangen, kapotte knipperlichtschakelaar bekeken, stationair toerental aangepast met de computer na wat uitlezen... ... 't is daar ook altijd schreeuwend druk op zaterdag in het motorseizoen :}
 
"we sleutelen eigenlijk niet op zaterdag"

ondertussen al een keer een nieuwe accu mogen ontvangen, kapotte knipperlichtschakelaar bekeken, stationair toerental aangepast met de computer na wat uitlezen... ... 't is daar ook altijd schreeuwend druk op zaterdag in het motorseizoen :}

Zeggen ze expres, anders wordt de zaterdag net zo'n zelfde dag als andere dagen en is er minder tijd voor dit soort kleine klusjes.

Doen wij op het werk ook. In theorie zijn we dicht, maar er loopt zaterdag 's morgens altijd wel een paar man rond om allerlei kleine klusjes te doen, waar we doordeweeks niet aan toe komen.
 
Goede les voor de volgende keer dan; Je motor net iets eerder brengen, voordat je op vakantie gaat. Dan hoeft er niemand allerlei kunstgrepen uit te halen, als plots blijkt dat er meer aan de hand is. :+
Dat ging helaas niet. Ik had de motor nodig om op het werk te kunnen komen en had die vrijdag mijn laatste ochtenddienst voor de vakantie gedraaid. Buiten mijn vaste baan had ik een baan op oproepbasis. Bij die laatste was nooit van tevoren bekend wanneer ik nodig was, dus kon ik het "risico" niet lopen de motor enkele dagen weg te brengen. Daarnaast was de motor enkele weken eerder nog helemaal doorgelicht, waarbij geen aanleiding is gevonden dat de hoofdremcilinder het zou gaan begeven. Omdat er al meer dan een grote beurt was uitgevoerd, hoefden er "alleen maar" nieuwe bandjes gemonteerd te worden.
 
Oh, een dealers-in-Brabant topic.
En dat die zo klantvriendelijk zijn.

Dan moet ik toch mijn topografische kennis een beetje bij gaan schaven.
Blijkbaar ligt Schaijk in tegenstelling tot wat ik altijd dacht, ver buiten Brabant. Héél ver.
 
Zeggen ze expres, anders wordt de zaterdag net zo'n zelfde dag als andere dagen en is er minder tijd voor dit soort kleine klusjes.

Doen wij op het werk ook. In theorie zijn we dicht, maar er loopt zaterdag 's morgens altijd wel een paar man rond om allerlei kleine klusjes te doen, waar we doordeweeks niet aan toe komen.

nja, boeiend hoe ze dat voor mekaar boksen, ze doen 't mooi wel.

hij had overigens een goed uur werk aan mijn motor... de rest waren wel echt kleine klusjes :Y
 
Hier in het hoge noorden ook hoor!
ik bracht mijn motor weg naar BRONS MOTOREN in groningen voor wielagers en revisie vd vorkpoten
nieuwe achterband 2 dagen later opgehaald
zeiden ze ja je voorband was ook niet veel meer dus hebben we er een 2de hands bandje omgelegd(20e)
want we hebben er niets aan als je onderuit gaat en willen je graag als klant behouden
ik loop naar mijn motor check ff mn achterband nice conti race attack check ff de voorband zit er gewoon een nieuwe pilot power om t voorwiel waar ik tot op heden nog steeds mee rij jaartje lang al!
dit soort berichten zijn toch super!!!!!
 
toen de verkoper in de motor kleding zaak hoorde dat ik nog ergens een passende schokbreker sleutel ging zoeken rende die meteen naar achter en kwam die met zijn eigen sleutel terug. wilde wel eens ff voor me proberen of het lukte met die van hem xD

gaat trouwens om HMS-geleen :)
echte aanrader:)
 
*O* van deze verhalen word ik blij :Y


ze bestaan nog de goede motorzaken :Y zelf heb ik goede ervaring met motoport engbers in zelhem :Y

paar weken geleden deed mn garmin niks meer als ik hem op de pc aansloot ;( ik had alles geprobeerd maar kreeg er geen beweging meer in :N .
toen ik uit mn werk toch even een boekje met toerroutes (gratis :Y ) daar kwam ophalen dacht ik laat ik eens vragen of zij er wat mee kunnen wie weet!

ik werd uiterst beleeft naar een ander collega verwezen, en deze vroeg of ik de garmin bij mij had maar dat had ik niet (daar voor ging ik er ook niet heen en heb hem niet altijd bij me), toen zij hij ach als je voor 9 uur vanavond langs komt ben ik er nog wel en anders morgen.
ik ben s 'avonds gelijk er weer naar toe gegaan en desondanks ik de garmin daar niet had gekocht werd het euvel opgelost en even de nieuwste software update gedaan :Y .

de beste man legde mij ook even uit hoe basecamp (gebruik mapsorce) er uitziet en nodigde mij uit om eens bij heb thuis te komen voor een korte cursus basecamp :) (wat ik zeker ga doen!).


ondanks mijn motor daar weinig komt (doe bijna alles zelf) kom ik daar graag en als ik wat nodig heb en ze hebben het koop ik het vaak ook daar ondanks dat het soms een kein beetje duurder is ;)


GR NEMO!
 
Terug
Bovenaan Onderaan