Service van de Zaak

StormKraai

Die hard MF'er
5 jun 2008
645
0
Eindhoven
Ach ik had het kunnen weten..

Vandaag verken ik Brabant, met behulp van de Onroute motorkaart.
Over de mooiste wegen in mijn eigen achtertuin, cruise ik door Schijndel.
Ik stop bij Huybers Motoren, dacht ik al: is dicht op Maandag.

Terwijl mijn VFR alles doet behalve starten, dacht ik: Shit de spanningsregelaar. Ik wist dat dit manko er in zat, nu ben ik aan de beurt. De motorzaak is dicht, what 2 do...

Dhr. Huybers ziet me staan, komt naar me toe.
Hij biedt aan om de spanning even door te meten,even checken of het de accu of de spanningsregelaar is. Hij maakt de zaak open, binnen checken we het euvel. Hij laadt te weinig bij: helaas de spanningsregelaar. We vergelijken de prijzen van de aftermarket, en de Honda regelaar, Hij geeft aan dat de Honda spanningsregelaar slecht is, en adviseert de aftermarket. Deze is de helft goedkoper.

Ik zeg Bestellen maar, Hij zegt morgen om 16.00 uur is ie klaar. Ik krijg vervolgens een kopje koffie, een sigaartje, en we gaan buiten even kletsen. Daarna krijg ik een leenmotor mee naar huis.

Jammer van de kapotte regelaar, maar toch een fijn stukje service van de zaak gehad :)

Morgen terug naar Schijndel op een nighthawk, en weer terug met de VFR.
 
Zo aardig schijnen de mensen uit Schijndel ook weer niet te zijn, zo zie je maar weer dat vooroordelen niet altijd opgaan...

new-kids-nitro-5-crop_display.jpg
 
Laatst bewerkt:
Doet me denken aan de service die ik kreeg bij BMW Meeusen in Geel (belgie, bijna brabant).

3 dagen voor mijn roadtrip van een goeie 10000 km laat ik mijn banden vervangen, onderhoud had hij al gehad.

Roept de tech mij na een kwartiertje tot bij de motor en laat hij me aan het achterwiel voelen... Versleten achterwiel lager. Ik zie hem bedenkelijk kijken en hij vraagt me "jij vertrekt overmorgen"?

Dat was wel de bedoeling...

Uiteindelijk was hij de volgende dag gewoon klaar, beide wiellagers vervangen onder garantie. hebben ze hem er nog ergens in de planning tussen weten persen!

Ik ben uit dankbaarheid ben ik toch maar ff langs de chocolatier gereden om een halve kilo lekkers.
 
Alleen in Brabant.
:N

Ook hier: Op zaterdag willen we op vakantie. Motor op vrijdagmiddag weggebracht voor nieuwe bandjes. Monteur bemerkt dat de hoofdremcilinder van de voorrem lekt. Revisiesetje ligt toevallig nog in het magazijn, monteur besluit de vrijdagavond op te offeren en ik mag tot zaterdagmorgen een leenmotor meenemen. Zaterdagmorgen komt de chef-monteur extra vroeg naar de zaak om mij mijn eigen motor terug te kunnen geven.

Ze bestaan nog, de heren met hart voor de zaak en nog meer hart voor de klant. Wat vaak kan helpen, is al jaren lang vaste klant zijn. Dan zijn ze vaak wat gewilliger.
 
Ach ik had het kunnen weten..

Vandaag verken ik Brabant, met behulp van de Onroute motorkaart.
Over de mooiste wegen in mijn eigen achtertuin, cruise ik door Schijndel.
Ik stop bij Huybers Motoren, dacht ik al: is dicht op Maandag.

Terwijl mijn VFR alles doet behalve starten, dacht ik: Shit de spanningsregelaar. Ik wist dat dit manko er in zat, nu ben ik aan de beurt. De motorzaak is dicht, what 2 do...

Dhr. Huybers ziet me staan, komt naar me toe.
Hij biedt aan om de spanning even door te meten,even checken of het de accu of de spanningsregelaar is. Hij maakt de zaak open, binnen checken we het euvel. Hij laadt te weinig bij: helaas de spanningsregelaar. We vergelijken de prijzen van de aftermarket, en de Honda regelaar, Hij geeft aan dat de Honda spanningsregelaar slecht is, en adviseert de aftermarket. Deze is de helft goedkoper.

Ik zeg Bestellen maar, Hij zegt morgen om 16.00 uur is ie klaar. Ik krijg vervolgens een kopje koffie, een sigaartje, en we gaan buiten even kletsen. Daarna krijg ik een leenmotor mee naar huis.

Jammer van de kapotte regelaar, maar toch een fijn stukje service van de zaak gehad :)

Morgen terug naar Schijndel op een nighthawk, en weer terug met de VFR.


Heb de zaak ff in een groter verdiende lettertype gezet, klasse.
 
Leuk om te lezen dat er nog garages zijn met hart voor de zaak en iets begrijpen van klantbinding.
Over het algemeen zijn zowel autogarages als motorgarages de grootste rukkers die je maar kunt tegenkomen.

Maargoed je meuk heeft onderhoud nodig dus het zij zo.
 
:N

Ook hier: Op zaterdag willen we op vakantie. Motor op vrijdagmiddag weggebracht voor nieuwe bandjes. Monteur bemerkt dat de hoofdremcilinder van de voorrem lekt. Revisiesetje ligt toevallig nog in het magazijn, monteur besluit de vrijdagavond op te offeren en ik mag tot zaterdagmorgen een leenmotor meenemen. Zaterdagmorgen komt de chef-monteur extra vroeg naar de zaak om mij mijn eigen motor terug te kunnen geven.

Ze bestaan nog, de heren met hart voor de zaak en nog meer hart voor de klant. Wat vaak kan helpen, is al jaren lang vaste klant zijn. Dan zijn ze vaak wat gewilliger.
Die monteur was Brabander :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan