Some late night thoughts hier... Ik wil graag mijn "sportieve" geluid behouden maar wanneer nodig wat dempen. Db killer erin kan, maar dit kan niet on the fly. Nu zitten er op de meeste bikes ( waaronder mijn gsxr k7) een set-valve. Men beweert dat dit voor performance is om tegen-druk te geven in bepaalde toeren tallen en zo meer vermogen maar dat verhaal raakt kant noch wal.
Maar deze klep beinvloed wel degelijk je db. Nu ben ik benieuwd of iemand deze klep al eens tot zijn voordeel heeft gebruikt door hem te sluiten en dan te kijken wat het met de db meting doet van een uitlaat ? Als dit een paar db tegen houdt kan je hier natuurlijk een servo op zetten zodat je hem op de juiste momenten kunt sluiten en openen.
Ik kan ben dus benieuwd hoeveel db zal deze klep in mindering zal brengen.
(inspiratie bron) helaas is dit alleen idle dus geen idee wat het voor effect heeft op hogere toeren.
Maar deze klep beinvloed wel degelijk je db. Nu ben ik benieuwd of iemand deze klep al eens tot zijn voordeel heeft gebruikt door hem te sluiten en dan te kijken wat het met de db meting doet van een uitlaat ? Als dit een paar db tegen houdt kan je hier natuurlijk een servo op zetten zodat je hem op de juiste momenten kunt sluiten en openen.
Ik kan ben dus benieuwd hoeveel db zal deze klep in mindering zal brengen.