Setje oude annakee's?

Polite

MF'er
29 nov 2006
248
0
Heb enige weken een setje annakee's besteld bij motorbandenmarkt.

Heb ze nu in huis en lees dat de achterband een dot nummer heeft van 3507.

Band is dus al bijna 2 jaar oud. Is dit normaal?
 
of het normaal is weet ik niet maar ik zou me er verder niet druk over maken.
Zo'n band is niks minder dan een band met een recente dot-code.
Lekker gaan rijden dus :]
 
Bij auto/motorbandenmarkt kan alles :Y

Ik vinnut een klotetent, ze zijn wel bar goedkoop, maar daar is ook alles mee gezegd, probeer ze maar eens te bellen _O-
 
Mwoah, tis wel "oud" voor nieuwe banden maar die doen het prima hoor. Zijn wat minder gangbare banden vermoed ik waardoor ze wat langer op het schap liggen.
 
Tja vindt het een beetje vreemd. Je bestelt nieuwe banden en dan krijg je er een van 2007.
Ik vraag mij af, wanneer je motorbanden besteld bij een motorzaak of je dan ook overjarige banden krijgt. Het is allemaal op zich niet zo erg. Maar rij erg weinig. Dus verslijten zullen ze niet zo snel. Veroudering speelt bij mij meestal parten. Daarom kies ik liever voor zo jong mogelijke banden. Ik weet niet of ik hier weer zou bestellen.
 
Ik dacht dat je dit bedoelde.

Episode_3_Obi-Wan_Anakin_Skywalker.jpg
 
Ik heb ze afgelopen weekend onder mijn Twin gezet, en het zijn erg fijne bandjes :]

Al sinds jaar en dag heel geliefd bij allroad rijders :Y
 
De huidige banden onder de transalp zitten er inmiddels een jaar of 10 onder. Profiel is nog goed, maar vertrouwen in de banden is weg. En veiligheid voor alles toch?

De Michellin Annakee's werden mij geadviseerd. Zal mij benieuwen hoe dit rijdt.
 
De huidige banden onder de transalp zitten er inmiddels een jaar of 10 onder. Profiel is nog goed, maar vertrouwen in de banden is weg. En veiligheid voor alles toch?

De Michellin Annakee's werden mij geadviseerd. Zal mij benieuwen hoe dit rijdt.


10 jaar met een setje banden en nog steeds goed profiel?

pfff, mag ik vragen hoeveel km je per jaar rijdt :o
 
10 jaar met een setje banden en nog steeds goed profiel?

pfff, mag ik vragen hoeveel km je per jaar rijdt :o

Ja hoor. Dat mag je vragen. Op de Transalp niet zoveel. Het ene jaar wat meer dan de ander. Maar ik rij op 3 motoren. Gezamenlijk ongeveer 2000 KM per jaar.

Zo gaan ze wat langer mee. :+
 
Laatst bewerkt:
Tja vindt het een beetje vreemd. Je bestelt nieuwe banden en dan krijg je er een van 2007.
Ik vraag mij af, wanneer je motorbanden besteld bij een motorzaak of je dan ook overjarige banden krijgt. Het is allemaal op zich niet zo erg. Maar rij erg weinig. Dus verslijten zullen ze niet zo snel. Veroudering speelt bij mij meestal parten. Daarom kies ik liever voor zo jong mogelijke banden. Ik weet niet of ik hier weer zou bestellen.


Of je gaat gewoon rijden met een motor... dan hoef je je over dit soort dingen ook geen zorgen te maken
 
2 jaar is niks oud aan hoor :N

Zodra een motorband een productiedatum heeft van 07, gaat iedereen meteen huilen hier. Een nieuwe band uit '05 is ook echt nog niks mee hoor, zolang het maar normaal opgeslagen is. (niet in de zon en extreme temperaturen.
 
En als je een band afschrijft door veroudering, dan kan je beter je motor verkopen vindt ik.
 
Ja hoor. Dat mag je vragen. Op de Transalp niet zoveel. Het ene jaar wat meer dan de ander. Maar ik rij op 3 motoren. Gezamenlijk ongeveer 2000 KM per jaar.

Zo gaan ze wat langer mee. :+

Is zo gek nog niet hoor, ik rij 2000 in 4 jaar (tweeduizend km) en daar zit dan ook de tandarts bij. :]
 
Tja vindt het een beetje vreemd. Je bestelt nieuwe banden en dan krijg je er een van 2007.
Ik vraag mij af, wanneer je motorbanden besteld bij een motorzaak of je dan ook overjarige banden krijgt. Het is allemaal op zich niet zo erg. Maar rij erg weinig. Dus verslijten zullen ze niet zo snel. Veroudering speelt bij mij meestal parten. Daarom kies ik liever voor zo jong mogelijke banden. Ik weet niet of ik hier weer zou bestellen.


als je ze goed invet drogen ze niet zo snel uit.
 
Even offtopic:

Mijn motor kan ik thuis niet kwijt, die staat 5km verderop. En op die manier is het niet moeilijk om 2000-3000km per jaar te rijden. M'n achterband is net nieuw, maar de dotcode van de voorband zal ik maar niet nakijken. Oh, en ik verdeel m'n kilometers tussen motor, auto, brommer, snorfiets, scooter en een stel klassieke brommertjes :]

Zonder die motor zou ik toch niet willen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan