Sevenfifty Carburateur aanpassen sproeiers

Tinus1509

Rookie
3 mei 2021
6
2
Deventer
Hallo allen, ik ben in het bezit van een cb sevenfifty rc 42 en wil de carburateurs naar een openfilter aanpassen, nu met de standaard sproeiers 110 en 112 loopt hij natuurlijk met meer lucht niet lekker. Wie heeft deze aanpassing al gedaan? en welk formaat sproeiers toegepast?
 
Doe een paar runs op een testbank. Dat is de enige manier om een zinnig antwoord te krijgen.

Het zal ook afhankelijk zijn van de hoeveelheid lucht die de filters doorlaten, daar zit ook heel veel (kwaliteits)verschil in....
 
met wat geluk lukt het met enkel andere sproeiers
testbank of de trial-and-error methode. waarbij de "error" factor in grote mate afhangt van je kennis. het feit dat je het vraagt wijst erop dat de error-factor groot is.
 
Dit is een screenshot van motorforum-lid @MotoAndy

Hij heeft een prachtige serie gemaakt (wellicht ben je er al mee bekend) waarin hij een CB seven fifty RC 42 opknapt.

In een later stadium plaatst hij ook een dynojet kit met grotere sproeiers. Dit is weliswaar i.c.m. de originele luchtfilter maar het geeft in ieder geval een vertrekpunt welke maten je als ondergrens kunt hanteren.

De RC 42 staat origineel vreselijk mager afgesteld. Ik overweeg ook een set andere sproeiers maar daarbij houd ik wel de originele luchtfilter aan.

In geval van open luchtfilter is het gebruik van een testbank mijns inziens de beste of zelfs enige juiste benadering.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230309_081552_YouTube.jpg
    Screenshot_20230309_081552_YouTube.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 34
met wat geluk lukt het met enkel andere sproeiers
testbank of de trial-and-error methode. waarbij de "error" factor in grote mate afhangt van je kennis. het feit dat je het vraagt wijst erop dat de error-factor groot is.
Qua factor kennis zit het wel goed. Ben alleen benieuwd wat anderen gedaan hebben? Het wiel opnieuw uitvinden of een goed idee jatten. Dan ben ik meer van het jatten qua ideeën. Maar bedankt voor je positieve bijdrage
 
Dit is een screenshot van motorforum-lid @MotoAndy

Hij heeft een prachtige serie gemaakt (wellicht ben je er al mee bekend) waarin hij een CB seven fifty RC 42 opknapt.

In een later stadium plaatst hij ook een dynojet kit met grotere sproeiers. Dit is weliswaar i.c.m. de originele luchtfilter maar het geeft in ieder geval een vertrekpunt welke maten je als ondergrens kunt hanteren.

De RC 42 staat origineel vreselijk mager afgesteld. Ik overweeg ook een set andere sproeiers maar daarbij houd ik wel de originele luchtfilter aan.

In geval van open luchtfilter is het gebruik van een testbank mijns inziens de beste of zelfs enige juiste benadering.
Bedankt voor de tip! Zal eens kijken
 
Testbank zal zeker uitwijzen wat de exacte afstelling zou moeten zijn! Maar bij benadering vraag ik of iemand mij kan vertellen wat hij of zij hebben toegepast. Zal niet de enige zijn die dit bedenkt
 
Terug
Bovenaan Onderaan