Shadow 1100 1986 tikkende voorste cilinder,

shitzooi

MF'er
30 nov 2005
147
0
sneek
Hallo,

een maatje van me heeft een 1986 1100 shadow,
deze tikt nogal wat op de voorste cilinder, dit zal wel een hydrolische lifter wezen,

heeft iemand hier een tekening van of een pdf of iets dergelijks.
waar op te letten bij reparatie van deze motor, ??

BVD
 
okee de units zijn gereinigd en getest en waren dus goed,

nu moet ie weer in elkaar, hoort er tussen de kop, ik bedoel waar de tuimelaars inzitten ook een pakking , die zat er namelijk niet tussen,

en hoe breng ik de units weer op druk, en moet het gaatje in de units naar de gaatjes in de kop wijzen of maakt dat niet uit ?


BVD
 
Tussen de delen van het klepdeksel bedoel je neem ik aan? Er zal wel wat vloeibare pakking tussen hebben gezeten?
Volgens mij kan je die plunjers in een potje olie wel "volpompen", als de motor lang stil staat lopen ze ook leeg, en worden gevuld zodra er olie rondgepompt wordt. (daarom tikt hij dan in het begin ook wat).
Dat gaatje maakt niet uit volgens mij, die plunjers kunnen toch ronddraaien in de behuizing?
Wat was het geluid waar je hem voor heb losgetrokken, ben je daar al achter?
 
Idd vloeibare pakking, en de plunjers lopen niet leeg met lang stilstaan, ze hebben immers een oliebuffer bovenop zich staan.
ontluchten gaat idd in een potje, let op dat je de veer van het klepje niet beschadigd, dat gebeurt vaak.
Ook ff de plunjers uitshimmen aub.
 
Tussen de delen van het klepdeksel bedoel je neem ik aan? Er zal wel wat vloeibare pakking tussen hebben gezeten?
Volgens mij kan je die plunjers in een potje olie wel "volpompen", als de motor lang stil staat lopen ze ook leeg, en worden gevuld zodra er olie rondgepompt wordt. (daarom tikt hij dan in het begin ook wat).
Dat gaatje maakt niet uit volgens mij, die plunjers kunnen toch ronddraaien in de behuizing?
Wat was het geluid waar je hem voor heb losgetrokken, ben je daar al achter?

waarschijnlijk heeft ie verstopte leiding gehad, ik heb nu het hele blok doorgespoeld, dus waarschijnlijk, heeft dat het tikken veroorzaakt.

en uitsjimmen, wat bedoel je, ze gaan er weer in zoals ze eruit komen ??
ik ben ook maar een leek op dit gebied, maar ik vindt het ,mooi dat jullie bereid zijn serieus advies te geven bedankt daarvoor.
 
waarschijnlijk heeft ie verstopte leiding gehad, ik heb nu het hele blok doorgespoeld, dus waarschijnlijk, heeft dat het tikken veroorzaakt.

en uitsjimmen, wat bedoel je, ze gaan er weer in zoals ze eruit komen ??
ik ben ook maar een leek op dit gebied, maar ik vindt het ,mooi dat jullie bereid zijn serieus advies te geven bedankt daarvoor.

Ik hoop echt voor je dat je het probleem gevonden hebt, maar ik heb daar mijn twijfels over.
Onder die plunjers liggen shims om de klepspeling goed te krijgen. Als het hele spul los geweest is dan moet je ze dus opnieuw uitshimmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan