Shadow 1100 1986 tikkende voorste cilinder,

shitzooi

MF'er
30 nov 2005
147
0
sneek
Hallo,

een maatje van me heeft een 1986 1100 shadow,
deze tikt nogal wat op de voorste cilinder, dit zal wel een hydrolische lifter wezen,

heeft iemand hier een tekening van of een pdf of iets dergelijks.
waar op te letten bij reparatie van deze motor, ??

BVD
 
Ik wens je veel suuk-6 ermee.........
Als je het netjes wil doen is het EEN STUK moeilijker dan botweg een plunjertje wisselen........
En ja, 't blok moet eruit, en als je 't een beetje netjes wil doen moet de betreffende koppakking ook vervangen worden.
 
Het verschil tussen teveel klepspeling en een versleten ketting of vastzittende spanner hoor je wel.
Voor de reparatie maakt het volgens mij weinig verschil, de deksel waar de spanner onder zit krijg je volgens mij er ook niet af met het blok in het frame?
Ik kan me nog wel herinneren dat die spanners met een soort van wigje als blokkering werkten, en nog weleens bleven hangen terwijl de ketting nog lang niet versleten was.
Ik heb er weleens een vanaf boven een duwtje kunnen geven en toen was hij weer stil. Ik denk alleen dat dat toen een 750 of 800 was, maar dat is al zo lang geleden.
 
godver..

kam idd het dekseltjeer zo niet af krijgen,

en klepstellen kan toch zo en zo niet bij deze types.


Zo en zo??? :?

Ik bedoelde met teveel klepspeling, dat als je een kapotte "plunjer", (of tuimelaarsteun eigenlijk) hebt, dan heb je daardoor automatisch teveel klepspeling.
Dat zou het geluid kunnen verklaren, maar dat klinkt wel heel anders dan een losse ketting.
 
godver..

kam idd het dekseltjeer zo niet af krijgen,

en klepstellen kan toch zo en zo niet bij deze types.
We zeiden toch al dat het blok eruit moest :?
De losse dekseltjes kunnen er volgens mij trouwens wél vanaf zonder het blok eruit te wippen........
Let dan wel ff op de 3 losse veertjes met komplaatjes die erop liggen...........
 
We zeiden toch al dat het blok eruit moest :?
De losse dekseltjes kunnen er volgens mij trouwens wél vanaf zonder het blok eruit te wippen........
Let dan wel ff op de 3 losse veertjes met komplaatjes die erop liggen...........

Volgens mij zit het deksel waar de ketting onder zit met bouten vast, en heb je geen ruimte in het frame om die er helemaal uit te krijgen?
(of vergis ik me?) :?
 
Volgens mij zit het deksel waar de ketting onder zit met bouten vast, en heb je geen ruimte in het frame om die er helemaal uit te krijgen?
(of vergis ik me?) :?
Volgens mij vergis je je, het kleine platte dekseltje wat helemaal bovenop zit, kun je er wel vanaf krijgen, maar je kunt dan nog steeds nergens goed bij, alleen bij de oliebufferkamer, en de veertjes/pennetjes die de excenter as verdraaien om de hydr. plunjers spelingsvrij te krijgen.
 
Volgens mij vergis je je, het kleine platte dekseltje wat helemaal bovenop zit, kun je er wel vanaf krijgen, maar je kunt dan nog steeds nergens goed bij, alleen bij de oliebufferkamer, en de veertjes/pennetjes die de excenter as verdraaien om de hydr. plunjers spelingsvrij te krijgen.

Klopt, maar ik bedoelde die deksel die er naast zit, om te kijken hoever de spanner van de ketting staat.
 
okee,, ik heb zo'n beetje alles los gesloopt,

alleen de cardan, op welk punt kan ik die het beste losmaken,
haaks tegen het blok aan, of gewoon in het verlengde van het achterrwiel bij de achterbrug as ?
 
blok is eruit,

nu moet dus de dsitrubutie ketting los om de kop te demonteren, ik ben meer gewend aan harley's te sleutelen, en dus ben ik dit niet gewend, maar het handigst lijkt mij om de spanner los te draaien, de ketting op het tandwiel vast te zetten met tyraps, en het tandwiel te merken op nokkenas.

of zijn er betere ideen?
 
blok is eruit,

nu moet dus de dsitrubutie ketting los om de kop te demonteren, ik ben meer gewend aan harley's te sleutelen, en dus ben ik dit niet gewend, maar het handigst lijkt mij om de spanner los te draaien, de ketting op het tandwiel vast te zetten met tyraps, en het tandwiel te merken op nokkenas.

of zijn er betere ideen?
JA! die zijn d'r!
De motor moet eerst "op tijd" gezet worden alvorens het tussendeksel losgeschroefd wordt, ook moet bij montage rekening gehouden worden met de vonkinterval.
Nokkenastandwiel moet eraf gehaald worden bij demonteren van de nokkenas.
En het verdient de aanbeveling om ook de kop én voetpakking te vervangen v/d betreffende cylinder(s)
Nokkenaskettingspanner kan je er niet zomaar uithalen, ik dacht dattie nog met een boutje in het carterruimte vastzat, maar dit kan ik me niet meer exact herinneren.
Tip: koop of dowload een werkplaatshandboek!
 
Terug
Bovenaan Onderaan