shadow 1984 wil niet in zijn 2e versnelling

shadowpower

MF'er
3 jun 2019
30
8
hallo beste Motorvrienden !

ik zit al geruime tijd met het volgend probleem het betreft een Honda shadow vt 700 van 1984
nadat motor op temparatuur was gekomen schakelde de motor slecht in zijn 2 nadat ik hem liet afkoelen kon ik weer verder.
dramas dramas dramas .de koppeling werkte niet meer .ik was in de veronderstelling dat er iets aan de versnellingsbak mankeerde of koppelingsplaten versleten waren maar dit is als nieuw .alles uit handen gegeven aan dealer deze heeft de motor weer afgebouwd nieuwe pakkingen etc de koppeling ontlucht maar de motor onvericht ter zake teruggebracht want de voorste cilinder ging niet mee en elektrisch zou er ook alles aan de hand zijn . okeeee doe ik het toch lekker zelf kosten plaatje werd te hoog denk ik .
heb carburateurs gereviseert want er werd een plomp benzine in de cilinders geperst en liep niet meer .dat is opogelost motor draait als een zonnetje maar nu krijg ik hem niet of nauwelijks in zijn 2 na wat spelen met de koppeling wil het een gelukstreffer zijn en schakelt hij perfect naar zijn 5 en weer terug naar zijn 1 maar dan sta je voor het stoplicht kom je weer niet in zijn 2 alsof de as blokkeerd waar de versnellings pook aan vast zit .radeloos nu maar ben al een hoop geld kwijt om nu de strijd op te geven was niet de bedoeling het motortje is van mijn vriendin en er zit een beetje te veel emotionele waarde in om nu weg te doen .wie weet een oplossing ? of wat het probleem is .bij voor baad dank en met vriendelijke groet !
 
Het beste is dat je even zoekt op YouTube naar een duidelijk filmpje van de werking van de bak van een VTwin Shadow. Dan weet je het zeker.

Of er duikt dadelijk iemand op die dit bevestigd.
 
okee Boevie koppeling werkt gaat in zijn 1 maar niet naar zijn 2 maar als het inderdaad aan de versnellingsbak gaat dat boven mijn macht
en zal ik het helaas uit moeten besteden want dan moet de olie er weer af en de rechter kant weer uit elkaar met het gevolg weer nieuwe pakking en dan maar afwachten wat ik tegen kom nee dankje heb het er wel mee gehad dit is al een langslepend probleem .en kom geen steek verder .naar zijn 2 blijft de pook en de as nu zo vastzitten als een huis als of er iets blokkeert in de bak of een tandwiel inderdaad dwars licht .slijtage misschien ? of veer gebroken .
 
ik denk zelf dat het probleem in de as en dat wat er aan hangt zit
 

Bijlagen

  • versnellingsas.jpg
    versnellingsas.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 7
  • Transmissie_schakelas_vertanding.jpg
    Transmissie_schakelas_vertanding.jpg
    46 KB · Weergaven: 5
hahaha we gingen bij elkaar langs maar inderdaad het aller laatste filmpje is die van de vt 700 c
en hoe zou je dat van buiten af op kunnen lossen terwijl het aan de binnen kant zit ?
 
hahaha we gingen bij elkaar langs maar inderdaad het aller laatste filmpje is die van de vt 700 c
en hoe zou je dat van buiten af op kunnen lossen terwijl het aan de binnen kant zit ?
Ik ga me daar nog niet in verdiepen. Dadelijk duikt er wel iemand op die er veel meer verstand van heeft.

(Het lijkt me eigenlijk ook verstandig dat ik mij er niet meer mee bemoei, als het niet nodig is)
 
maakt mij niet uit wie zich er mee bemoeit en oplost beetje brainstormen over een dwarsliggende versnellingsbak van een vt vind ik niet erg om uiteindelijk tot een oplossing te komen en ik doe het uiteindelijk voor mijn meisje die op haar eigen shadoiw beter kan rijden ivb haar knieprothese dan mijn vf maar alle hulp is welkom .
 
Als ik hiernaar ( Honda VT700C SHADOW 1984 (E) USA CALIFORNIA GEARSHIFT DRUM - buy GEARSHIFT DRUM spares online )kijk is het een vrij universele bediening van de schakelwals. Kijk met name naar pootjes van de veer stuknr. 17. Hier wil weleens een stukje of een hele poot van afbreken. Wat ook wel wil is dat één van de circlips stuknr 27 uit de groef geschoven is, waardoor de nok die tussen de poten van veer 17 valt er net buiten kan vallen en dat schakelt dan bepaald niet prettig. Hoewel ik niet bekend ben met de shadow kun je dit meestal wel zien door de koppeling uit te bouwen. Bijgaand plaatje is van een Suzuki na uitbouw van de koppeling. De rode veer is degene waar ik het over heb.

Grtz,

Cees

 
heb de bak kant open en heb het idee de hevel drukt niet goed tegen de klok en ik wil linkerkant blok ook nog ff open hebben want de schakelpedaal de ene helft van de as heb ik er al uit zit vast niet reond te krijgen foto's volgen
\
 
had filmpje gemaakt om te laten zien hoe veel speling er op zat maar kan de bestanden hier niet uploaden zijn te groot .
er zit erg veel ruimte op de gaffel. drukt niet lekker tegen de klok aan als je met de schakel pook schakelt.heb de linker kap er nu af waar de starterkrand en vliegwiel zit maar het vliegwiel zit goed vast ik had verwacht dat ik de schakel as nu wel rond kon draaien maar loopt nog ergens vast .
 
Je zou de as van beide kanten links rechts links rechts een aantal keren een klap kunnen geven met een kunststof hamer.

Zou kunnen dat ie dan weer wil draaien maar dan is het voor de rest nog niet opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan