Shadow customizen

Originele tank erop?

  • Ja rot op met dat rare HD ding!

    Stemmen: 8 53,3%
  • Mwa.. als het functioneel is..

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ken mij het schele..

    Stemmen: 0 0,0%
  • Houwe.. maar wel knap afwerken en spuiten..

    Stemmen: 6 40,0%
  • GAAAF!!!!

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
Hierbij ga ik jullie even vervelen met de ombouwing van mn Shadow naar de ultieme vakantie motor :)

Zo was ie:

HondaShadowVT600VLX.jpg


Aangezien er een lullig 9-liter tankje op zit heb ik besloten er een 20 liter Harley tank op te zetten. Door mijn dubbele framebuis (Harley heeft een enkele) is ie een tikkie breder uitgevallen dan gepland... maarja zolang het maar werkt he..

Er moet nog een plaat tussen de 2 tankdelen komen.. moest alleen op vakantie dus nog maar effe zo gelaten..

Zo is ie nu:

DSC00435.JPG

DSC00438.JPG

DSC00445.JPG

HPIM0125.JPG
 
De foto's zijn genomen NADAT ik op vakantie ben geweest.. vandaar dat ie niet meer zo glimt 8-)
 
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niks (behalve de Peter Pan Speedrock stickers dan 8-) ). Er is helemaal niks mis met een Shadow! Dus waarom uberhapt HD onderdelen erop zetten??
Ga uit van wat je hebt en chop/customize dat, is veel stoerder dan niet passende HD parts erop zetten.
 
mooi is anders, maar tis wel makkelijk als je op vakantie gaat, extra peut. je zou der maar zonder mee komen te staan.
 
Tsja, ik weet niet precies wat ik ervan moet denken.... Smal fietsje, heeeeeeeele vette tank. Lijkt mij een beetje uit balans, maar dat is mijn mening.
Ik ben nog wel ff naar een andere oplossing wezen kijken en ik kwam een grote VLX tank tegen op de volgende site:

http://www.customcruisers.com/specials.htm voor 149 pond (bijna 200 euri).

Hij is van Highway Hawk maar schijnt niet meer te worden gemaakt (ik kan ze ook niet meer op hun site (HH) vinden)
Ok, je hebt hem er nu opzitten en je hebt er geld aan uitgegeven etc, maar er zijn dus speciale VLX vette tanks te krijgen die wel passen.

Wens ik je verder toch succes met je ombouw/afwerking!
Gr. Sev
 
Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zeggen zijn alle verhoudingen weg met die brede tankt. Bovendien is je motor nu niet meer origineel en dus haast onverkoopbaar, als je 'm ooit nog van de hand wilt doen. Persoonlijk zou ik de motor zoals 'ie oorspronkelijk was hebben gelaten en even doorgespaard hebben voor een Harley. Want zo te zien ligt daar jouw smaak. Dit gaat meer naar een "wannabee"-Harley en dat is zonde van alle moeite en vakmanschap die je erin hebt gestopt. Niettemin is het wel leuk hobbieën zo. Succes ermee in ieder geval!
 
Kheb er geen woorden voor....


Waar laat jij je knieen??

Ik ben 2.05m. Ik leg ze eroverheen :+


De Shadow is een prachtfiets, zowel qua rijden als qua techniek.. behalve die kleine 9-liter tank dan.. en ik ben nog verplicht 25kW te rijden, anders had ik wel een grotere fiets uitgezocht. En als student is mn budget dan ook nog eens minimaal.

Deze tank heeft me nog geen 100 euro gekost in totaal, pas al ik em ga spuiten gaat het oplopen. En volgens mij zijn die HH tanks ook maar 2 liter groter dan de standaard tank.. 11 liter dus ipv de 21 nu, mja of dat zoveel euro waard is (en dan is ie nog helemaal kaal).

Maar ik moet toegeven, dit was niet helemaal de bedoeling :+ :X . Maar toch het project maar voortgezet omdat ik al eens zonder peut langs de autobahn heb gestaan |( .. en dit keer geen plaats had voor een jerrycan.
 
Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zeggen zijn alle verhoudingen weg met die brede tankt. Bovendien is je motor nu niet meer origineel en dus haast onverkoopbaar, als je 'm ooit nog van de hand wilt doen. ...

Ik heb alleen aansluitingen gebruikt die er al waren.. met 15 minuten ziet ie er weer helemaal origineel uit.
 
Was daarnet ff op marktplaats aan het kijken kijken en kwam wel een aardige foto tegen:

73702.jpg


Hij heeft er ook een Harleytank opzitten, maar volgens mij heeft hij veeeeeel minder ruimte tussen de twee delen... Oja, deze is uit '92 (volgens de aanbieder). 'k weet niet of dat nog uitmaakt.

Gr. Sev
 
dat ziet er inderdaad smaller uit. Raar want zoals je op mn foto kunt zien KAN ie niet dichterbij.. ik kan deze advertentie ook niet vinden op marktplaats.. heb je een link? dan wil ik de eigenaar wel een mailtje sturen..
 
Bedankt ik heb em effe gebeld.. Bij hem zit er niet veel ruimte minder tussen, scheelt een cm of 3. Misschien moet ik dan toch maar eerst een leren band ofzo over dat gat heen doen.. Puur gezichtsbedrog blijbaar. En hij wist niet wel type tank het was.. zal daar ook nog wel aan liggen, maar hij was wel evengroot
 
Ik denk dat je dan een stuk uit de tank moet slijpen en verlassen... is je spleet weg, maar kan er waarschijnlijk maar een liter of 9 in... :P
Een koole look en praktisch nut gaan zelden hand in hand...
 
:} Hulde :}


Ik vind het wel wat. Je moet em alleen wel over laten spuiten, zwarte choppers rulen en iig moet dan harley Davidson embleem er af. Het is niet erg dat je HD onderdelen gebruikt, je moet alleen niet de indruk gaan wekken dat je HD rijdt.

Dus overspuiten en iets in die opening doen en dan ben je klaar.
Kun je trouwens niet een dun plaatje lassen en in die opening doen. Leren Tankhoes erover heen en je bent klaar. Tankhoes is ook een mooie combi met tassen vind ik en je hoeft minder te poetsen.

nogmaals hulde, beter dan al die gasten die zoooo origineel zijn met hun dikke achterband en lange voorvork. Dit is iig uniek :}
 
Al spuit je ze zolang in ongeveer dezelfde kleur met een spuitbus, kost je een 10tje en oogt al weer heel anders, leren flappie er nog tussen en je kunt een tijdje vooruit.
 
Bedankt ik heb em effe gebeld.. Bij hem zit er niet veel ruimte minder tussen, scheelt een cm of 3. Misschien moet ik dan toch maar eerst een leren band ofzo over dat gat heen doen.. Puur gezichtsbedrog blijbaar. En hij wist niet wel type tank het was.. zal daar ook nog wel aan liggen, maar hij was wel evengroot

Ik denk dat hij zgn. flat-side tanks heeft gebruikt. Die zijn aan de buitenkant nagenoeg hetzelfde als die jij hebt, maar de binnenkant (dus de frame-kant) zijn ze plat (flat), hierdoor kun je ze dichter aan het frame brengen.

Voor de rest; ga zo door; tanks kunnen nooit te breed zijn (net al vrouwen btw).
 
Je moet em alleen wel over laten spuiten, zwarte choppers rulen en iig moet dan harley Davidson embleem er af. Het is niet erg dat je HD onderdelen gebruikt, je moet alleen niet de indruk gaan wekken dat je HD rijdt.
...

Ja dat logo is een geintje van een maat van me.. er staat dan ook geen Harley-Davidson op die stikker O-) :+

De tank word dan ook rood.. ivm het terug kunnen bouwen naar originele staat omdat ik nog niet helemaal weet wat ik met deze fiets ga doen als mn 25kW castratie afloopt. Ik zal iig van de week effe een rooie spuitbus kopen.. zal al heel anders tonen.. en ergens een leren lap vandaan halen.. ziet er sneller strak uit dan met een plaat.

Bedankt voor de reacties tot nu toe :} zowel positief als negatief
 
Die brede Harley tank is helemaal :} De motor ziet er echt stukken ruiger uit nu! Een breed tankpaneel er tussen, en klaar is kees! Misschien een stuk traanplaat er tussen maken })
full


Ook een shadow, maar alles overdimensioneel :} en extreem brede tank

Trouwens, je hele bike matzwart schilderen, ook geen gek idee O-)

Rataplan Ratbikeclub NL www.ratbikeforum.tk www.radicalbikes.cjb.net
 
Terug
Bovenaan Onderaan