Shadow VT 750 ace 2

GJV

Rookie
28 jan 2008
12
0
Dag Motor rijders/liefhebbers

Ik heb mij al voorgesteld in het speciale forum daarvoor maar bij deze nog even kort;

Ik ben Gertjan en kom uit het oosten van Nederland, Gramsbergen en ben 21 jaar.
Over 3 weken mag ik afrijden, en is het de bedoeling dat ik het haal.
Natuurlijk wil ik daarna ook graag een motor kopen, en als het een beetje meezit rond april/mei.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Shadow VT 750 ace 2

Nu even de volgende vragen waar ik nog meezit en waar jullie wellicht wat meer vanaf weten :)

Ik hoor wat tegenstrijdige berichten over het vermogen van deze motor, je zou er gauw op uitgekeken zijn, en je zou beter wat zwaarders kunnen kopen (1100). Anderen zeggen dat je hier genoeg plezier aan beleeft. Iemand hier nog een mening over? Ik snap dat door het rijden op de motor je het verschil het beste kunt merken, maar ben benieuwd hoe jullie hierover denken. (financieel kan ik trouwens geen 1100 ace 2 veroorloven...helaas het zal dan een ouder type moeten zijn)

Ik zie de motoren over het algemeen vanaf >€ 4000 te koop staan, daar ik geen ervaring heb met de handel hierin; hoe zit het met de speling in de uiteindelijke koopprijs? En in hoeverre is het aan te raden nu een motor te kopen, dan te wachten tot mei, hoorde dat de prijzen nu lager zijn dan in de zomer..

Iemand verder ervaring in het kopen van een Shadow? Welke punten zijn van essentieel belang bij het kopen/bekijken van de motor?

Verder zijn tips meer dan welkom! Ook alternatieven zijn welkom, alleen denk ik dat ik "qua uiterlijk" al wel redelijk zeker weet wat ik wil, in de prijsklasse van 3000-4500

Alvast hartelijk dank!

Groetjes Gertjan!
 
hey Gertjan, welkom!

Ik zit zo'n beetje in het zelfde schuitje en kan je dan ook weinig verder helpen, maar misschien de shadow motor club nederland wel: www.shadowmc.nl
 
welkom Gertjan
is het de bedoeling dat je met die shadow ook afrijd ?
in dat geval zou ik niet voor een chopper gaan
ik heb het ook gedaan en was wel geslaagd maar het word wel een stuk moeilijker qua bochtenwerk
 
Hey,

Heb me ook aangemeld op de shadow club en zal daar ook wat gaan rondneuzen, dankje!

Nee, ik les op een Honda CBX 550 ? iets in die richting, sportieve tourmotor. Dus gelukkig heeft mijn keuze niks te maken met het afrijden.
 
Laatst bewerkt:
vt750c2 = probleemloos

Zo kan ik het het beste omschrijven denk ik. Ik heb er 5 jaar op gereden.
Kwa vermogen kom je niet echt te kort, als je naar de Eifel gaat bv zal je bergop niet zo snel naar boven gaan als "de rest", maar goed je bent nog vele malen sneller dan de auto's.

Het verschil in vermogen merk je niet zozeer in rijden etc, maar meer in het feit dat je meer trekkracht hebt in de lage toeren met een 1100. Verder is het een lekker sturende cruizer. Brede tank , dikke achterband (180), breed stuur.

Nadeeltje heeft hij ook, kettingaandrijving. Dus elke 300 - 500 km smeren, ligt aan het weer. Wel goed bijhouden, ik heb er zelf 45000km meer gedaan.

Achterband pas na 30000km, 1 op 22 is makkelijk haalbaar, zonder scherm tassen ed was het 1 op 24. Redelijk waardevast.

Heel goed zelf te onderhouden, geen moeilijke dingen. Workshop manual is wel handig dan.


Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel
Wim
 
Ha Wim,

Kijk dat is duidelijke en informatieve info! Dankje!

Bedoel je met redelijk waardevast dat er weinig van de vraagprijzen wordt afgedaan? Ben nieuwschierig wie hier een Shadow VT 750 c2 heeft, en deze voor een schappelijk prijsje kon meenemen :) Het probleem is dat het eigenlijk voor de hobby is, en om er dan gelijk > € 4000 tegenaan te gooien...

Groetjes
 
Waardevast bedoel ik dat deze motor een redelijk gewild model is, als je er nu een koopt van 4500 dan is deze over 5 jaar nog wel zo'n 3800 waard.

Met racers heb je meer afschrijving.

De mijne heb ik bij een handelaar gekocht voor 4800 euro, 5 jaar en 40000km later ingeruikld voor 5000 euro. Ik had wel voor ongeveer 600 euro aan opties erbij gekocht, 2e hands dat wel (tassen, floorboards, scherm, sissybar, highwaybar, passinglights).

Je kunt best een heel goedkope VT750ACE kopen bij een handelaar met een stukje eigen risico, bv korte garantieperiode. Het geld wat je bespaard kun je gebruiken ALS (ALS!) er een defect optreedt na de garantie. Particulier is meestal ook goedkoper.

Het gaat je serieuze moeite kosten om een VT750ACE te vinden onder de 4200 euro, dat kan ik je wel voorspellen. Je moet vaak marktplaats afstruinen en ook niet te bang om wat verer vanhuis af te zoeken.
Duitsland is geen optie, daar zijn de VT750ACE modellen net zo duur als hier.


Gr
Wim
 
Zie ook mijn 750DC topic.
Ik ben ook in de markt voor een 750, maar dan de DC. (black widow of spirit) Gewoon qua looks. Ketting smeren vind ik nog niet zo'n ramp (denk ik). Maar ik zit al een paar maanden rond te kijken en de prijs is inderdaad rond 4500 tot 5000.

OP het moment zit ik toch te kijken naar tweedehands vt600. Die kunnen rond de 3000 gaan. Het lijkt me verstandiger als eerste fiets. Als er iets kapot gaat aan iets wat eigenlijk net iets boven je budget zit is dat zo zuur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan