shadow vt1100c waar moet ik op letten bij aankoop??

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeslelystad

Die hard MF'er
11 nov 2009
797
0
lelystad
Ik ben van plan na jaren weer een motor aan te schaffen. Ben erg gecharmeerd van de honda shadow 1100. Waar moet ik op letten bij aankoop?? Zijn er bekende onderhoudsgevoelige dingen?? Storingsgevoelig??
Maandag ga ik een proefrit maken dus wie????
 
links zijn dan van marktplaats, weet niet of dat als reclame gezien wordt. Maar kreeg datzelfde al te horen van de verkoper. Nadeel is dan dat die steuntjes tussen de twee uitlaten komen. Kan er dus iemand met een been(tje) tegen een uitlaat komen en......
Ik heb ook modellen gezien waarvan de twee uitlaten van voorkant blok komen en dus laag liggen. Dan kunnen/zitten de voetsteunen thgv cadan.
 
Klinkt bekend die zithouding, op de magna had ik het zelfde commentaar (zelfde frame verhouding)
Ze zitten als een vorst achterop, en voorop tja... geweldig, de oudere modellen hebben ook een zitting waar je u tegen zet (veel dikker, is meer comfort)

Je moet echt wennen aan de nieuwere uitvoeringen omdat de balhoofdhoek gewijzigd is, zodat het sturen anders "aanvoelt"

De steps zitten lekker dichtbij, daarin tegen kan je bij de nieuwere modellen weer lekker je benen strekken, met de optie highwaysteps kan je op de oude ook je benen strekken

Wat die accessoires betreft, er is nog genoeg te koop, windschermen, lampenhouders, covers voor radiatoren, zadels, fendertrims enz.

Ik "denk" dat je er verstandig aan gedaan hebt om te kiezen voor de oudere Shadow als heropstapper

Groetjes Andre
 
Ik weet nietof ik je snap, maar dan komt die steun tussen de uitlaten?? Of hangt er 1 over de 2e uitlaat heen?? De andere kant kan dan gewoon zakken toch?? Ik wil geen enkel risico lopen dat er dan een been op de uitlaat komt. Liever de volgende optie.

Ik heb inmiddels ook modellen gezien waarvan de 2 uitlaten aan dezelfde kant zitten maar die van voor het blok, zeg maar, of net na het blok meteen naar beneden, samenkomen en dus net als het type '86 laag zitten. Zodat er dan geen probleem is voor de dua passagier. Ik ga daar dus ook naar op zoek. Of de verkoper moet zover willen zakken dat de aanschaf van zo'n uitlaat te doen is.

Uiterste geval, mocht ik niet slagen dan doorsparen voor een ACE, met een lage uitlaat.
 
Bij de pisbakkenijzerboer Highwayhawk (motolux Barneveld)
http://www.highwayhawk.com/index.php?action=list&mid=&cid=2&start=180&per=60&view= (Highway Hawk)
full


Zo heten ze,

EXTENTIONS
PASSENGER PEG EXTENTION

Er zijn ook andere aftermarket leveranciers die ze hebben.
Kijk ook eens bij Louis.de.
En dan de "bike datenbank" invullen, krijg je alle gegevens en accessoires en slijtageonderdelen van jouw motor

http://www.louis.de/_103fa4205a83b93361ea7e7db8c40cda7e/index.php?topic=bikedb (Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een 1100 gezien (en geprobeerd) met die stepverlengers. Zitten is dan een veel minder probleem achterop. Zelf ook eerst gedaan met de eigenaar voor me. Alleen zat ik dus (domme lul, ik wist het) met me pootje tegen het uitlaatje in me spijkerbroekie met me normale schoenen. Mijn zoon stond met een big smile, verstandig genoeg zei ie niks, en zei zie je wel die pijpen zitten in de weg...........
Ik zal niet heer neerpoten wat ik wilde zeggen maar inwendig ging er wel wat door mijn hoofdje.

Had daarvoor heel fanatiek geneusd op allerlei sites, ook van uitlaatfabrieken. Gemaild overal heen en het probleem uitgelegd en gevraagd of er een oplossing was.
Zelf erbij gezet dat ik desnoods een pijpsysteem van een ander type wilde kopen als dat maar pas te maken was.
Nergens ook maar 1 reactie die me kon helpen. Totdat.......
Die beide pijpen komen naar rechts, doorzagen en aan een ander systeem lassen??
Opmerking kwam van een kennis die ff een biertje kwam halen en me achter de laptop zag.
Sinds die opmerking spookt dat door me kop. In mijn hoofd is het zo goed als opgelost, maar kan dat ook technisch gezien? Is die lasnaad dan ook weer te verchromen en zo ja wat gaat dat kosten ongeveer?

Verliest de motor dan zijn smoel?? Al vind ik bijvoorbeeld de uitlaten die op de c2 en de ace zitten niet lelijk. Ik dacht dus ik koop er zo een en dan laat ik die andere doorzagen en op een 2 in 1 lassen.
Wie????

Neemt niet weg dat ik toch ook nog steeds zaterdag naar 2 uit '86 ga kijken.
(wel nieuw projectje eraan vast, zoon wil ook motorrijden, dus ook 2 700 tjes bekijken op de rit)
 
TS dit is een mooie in originele fabriekskleur uniek ca 3500 km prijs 6950
zag hem staan bij een dealer, dus met garantie en beurt.
Sorry lullig klein fotootje. Zal ff kijken voor een betere.

full
 
Laatst bewerkt:
Mooi!
Ik zie eigenlijk niet waarom je zo'n probleem maakt van die uitlaten.
Is dat omdat je zoon achterop wil en eisen stelt?
Het is natuurlijk motorrijden en dan zijn er voordelen en nadelen.
Die nadelen wegen niet op tegen de voordelen, vind ik.

Maar als hij zelf wil gaan rijden, maakt die duo zit toch niet veel uit?
 
Wat hier al een keer is genoemd; kantelende zuigers.
Door de redelijke grote zuigers kan het zijn dat ze gaan kantelen, schade komt vooral voor bij mensen die het liefst zo'n motor met stationair toerental rijden in de 4de of 5de versnelling.
Daar schijnen ze niet zo goed tegen te kunnen. (koppel vangt veel op, maar niet alles)

Zelf enkele malen gehoord, maar de schade nog nooit daadwerkelijk gezien. misschien zijn er hier mensen die meer van dit verschijnsel afweten?

Laat je hier trouwens niet door afschrikken om er 1 te kopen. Als het een groot probleem was geweest had je dit allang vernomen.
 
Laatst bewerkt:
Dit topic kan dicht, wat mij betreft.
Ik heb er een gekocht.
Wilde eigenlijk vandaag nog naar een andere gaan kijken maar die was ineen weg. Dus heb ik de motor gekocht die me het meest aanstond.
In algemeen motorpraat heb ik een nieuw topic gemaakt waarin ik hem (hopelijk) kan laten zien.
Bedankt voor jullie hulpzame info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan