shadow Vt600, een ander blok?

roland25

Rookie
4 jan 2015
2
0
hallo wie kan mij informatie geven welk blok het best past in mijn frame van een vt600 bjr 88.

ik wil graag een ander blok plaatsen bijvoorbeeld een 750c2 of een 1100 van 88

maar voor ik een blok ga kopen zou ik graag wat meer info willen of het mogelijk is kwa ophanging
cdi en kabelboom?

bij een 1100 heb je nog de overbrenging cardan hoe groot dan de vertraging is want ik wil ketting of belt houden

hoop dat mij iemand kan helpen
 
Is het niet zo dat er met de bouw van een motor rekening is gehouden met de grote, zwaarte maar vooral kracht van het blok? Alles is er op afgestemd, remmen etc.
Heb ooit op school een vriend gehad die in zijn MT5 een 125cc blok had gezet, wel gaaf, maar binnen een maand was het geen vreten meer, achterbrug volledig krom getrokken door de kracht van het blok.
 
hallo wie kan mij informatie geven welk blok het best past in mijn frame van een vt600 bjr 88.

ik wil graag een ander blok plaatsen bijvoorbeeld een 750c2 of een 1100 van 88

maar voor ik een blok ga kopen zou ik graag wat meer info willen of het mogelijk is kwa ophanging
cdi en kabelboom?

bij een 1100 heb je nog de overbrenging cardan hoe groot dan de vertraging is want ik wil ketting of belt houden

hoop dat mij iemand kan helpen
Een vlx600 blok past één op één.

Die 1100 kun je eigenlijk al sowieso vergeten, want cardan. Als je dàt kunt ombouwen, snap ik niet dat je nog met een vt-tje aan het klussen bent :)

Een 750C2 blok is vele malen groter. krijg je niet in het frame.

Een vt600 is best een klein motortje, zet er maar eens een VT750C2 naast....

En aangezien de blokken echt uit andere series komen: cdi, kabelboom en carbs moeten dan mee over.
 
'shadow Vt600' > 'shadow Vt600, een ander blok?'
 
Waarom de problemen opzoeken? Ik heb wel meer projecten gezien waarbij het daardoor nooit af komt. Keep It Simpel bij verbouwen en/of personaliseren. Het is voor de meeste geen dagelijks werk en je wilt toch graag rijden.
Het wordt anders als je zelf je frame gaat maken of aanpassen. Maar dan wel met in de juiste verhoudingen qua materiaalkeuze en vermogen.
Uit lang vervlogen tijden weet ik nog dat als je een Puch ging opvoeren je na verloop van tijd een krom frame had. En dan heb ik het over 50 cc!!
 
Ik heb niks nieuws op dit moment. Maar bij mij gaat het in ieder geval over motoren op dit forum. Ik zat eigenlijk te wachten tot ik eens wat foto,s van jou te zien kreeg. Je hebt er in het verleden heel wat geplaatst, maar erg weinig van motoren. :] :]
De eerstvolgende foto,s komen pas in maart, het spul gaat richting spuiter. Maar niet in dit onderwerp, het gaat hier over wat anders.
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je nog beter de boel opboren, informeer tot hoeveel cc je kunt gaan bij een vt600. Maar een 1100cc blok erin knutselen is natuurlijk wel een hele uitdaging(ook voor de RDW)
 
Ik heb niks nieuws op dit moment. Maar bij mij gaat het in ieder geval over motoren op dit forum. Ik zat eigenlijk te wachten tot ik eens wat foto,s van jou te zien kreeg. Je hebt er in het verleden heel wat geplaatst, maar erg weinig van motoren. :] :]
De eerstvolgende foto,s komen pas in maart, het spul gaat richting spuiter. Maar niet in dit onderwerp, het gaat hier over wat anders.
Jouw standaard antwoord op iedereen die enigszins kommentaar heeft op jouw zelfverheerlijkende gedrag...
"En wat heb jij precies gepresteerd"
2cbf9e54475166a418324459a74592a6_zpsd9bdcbdf.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op dit soort zinloze opmerkingen reageer ik vanaf nu niet meer. Ik heb jouw berichten eens gelezen en je hebt alleen maar kritiek op alles en nog wat, maar zelf nog nooit een onderwerp begonnen. Een lekkere aanwinst op dit forum. En jouw citaat heb ik nog nooit gebruikt, zeker niet in die vorm. En ja, ik ben trots op wat ik heb gepresteerd en dat laat ik graag blijken. Maar om jou een plezier te doen, "Wat heb jij dan wel gepresteerd"????
Afgunst is een slechte eigenschap.
En nu verder over een ander blok in dit frame
 
Laatst bewerkt:
Op dit soort zinloze opmerkingen reageer ik vanaf nu niet meer. Ik heb jouw berichten eens gelezen en je hebt alleen maar kritiek op alles en nog wat, maar zelf nog nooit een onderwerp begonnen. Een lekkere aanwinst op dit forum. En jouw citaat heb ik nog nooit gebruikt, zeker niet in die vorm. En ja, ik ben trots op wat ik heb gepresteerd en dat laat ik graag blijken. Maar om jou een plezier te doen, "Wat heb jij dan wel gepresteerd"????
Afgunst is een slechte eigenschap.
En nu verder over een ander blok in dit frame
Afgunst... _O- _O-

Knutselsmurf2 in "eerste verbouw: vt 1100 c2 ace"
En lees vooral de rest van de posts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit gaat echt zo de verkeerde kant op.....

knutsel heeft wat moois neergezet en is daar trots op, nou en? hij geeft verder positieve input aan een ieder die ook wat wil proberen dus ik zie het probleem niet. (ken knutsel verder helemaal niet maar snap het geze.. niet)

Roland, als jij wat wilt verbouwen doe het met verstand en vooral met veel plezier!!
 
OK, misschien wat over enthousiast. Maar als dat niet op prijs gesteld wordt is dat het probleem van degene die dat niet bevalt. Meestal wordt er gevraagd om foto,s omdat die meer zeggen als alle woorden. Maar er zijn hier op dit forum de nodige azijnpissers, die overal over kunnen zeiken. Levert geen enkele bijdrage aan het onderwerp. Ik snap niet wat die mensen beweegt, ondanks dat ze wel kennis in huis hebben. Hun grootste hobby is zeiken en daarna pas de motorfiets.
Moeten ze vooral mee doorgaan, interesseert me niks. Als het door de moderators als lastig of ongewenst gezien wordt, kicken ze me er vanzelf af. En zolang degene, die de topic heeft gestart het op prijs stelt of niet meld dat hij dat niet doet, ga ik er gewoon mee door.
Er zijn gelukkig ook positieve reactie,s.
 
Laatst bewerkt:
Nou zo te zien is er zat in elkaar geschroefd hoor :

En 100% allemaal eigenbouw, incl de foto van Calimero

johan1979's Library

En een selfie op bovenstaande pagina natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
rolandt zeer zeker maar wat een nutte loze info wordt er geplaatst.

mijn motor is reeds dik verbouwd, wil alleen af van die vier bak dus dacht ik aan een ander blok . wilde gewoon informatie voor af voor ik iets koop dat ik zeker weet dat het gaat passen. voor t zelfde laat ik het blok hangen .
 
rolandt zeer zeker maar wat een nutte loze info wordt er geplaatst.

mijn motor is reeds dik verbouwd, wil alleen af van die vier bak dus dacht ik aan een ander blok . wilde gewoon informatie voor af voor ik iets koop dat ik zeker weet dat het gaat passen. voor t zelfde laat ik het blok hangen .
Sorry roland, is een beetje uit de hand gelopen.
Ik zou niet weten wat er in past, ik denk dat je toch echt moet "pionieren" of een andere brommert kopen.
 
rolandt zeer zeker maar wat een nutte loze info wordt er geplaatst.

mijn motor is reeds dik verbouwd, wil alleen af van die vier bak dus dacht ik aan een ander blok . wilde gewoon informatie voor af voor ik iets koop dat ik zeker weet dat het gaat passen. voor t zelfde laat ik het blok hangen .
xl600v?
xrv750 oude type?
 
rolandt zeer zeker maar wat een nutte loze info wordt er geplaatst.

mijn motor is reeds dik verbouwd, wil alleen af van die vier bak dus dacht ik aan een ander blok . wilde gewoon informatie voor af voor ik iets koop dat ik zeker weet dat het gaat passen. voor t zelfde laat ik het blok hangen .

Doe jezelf een plezier en laat het blok lekker hangen kerel, maar gezien hetgeen Martell hierboven al heeft geschreven denk ik dat dat al toereikend was qua informatie :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoi ,
Ik snap Roland wel.
De vt600 frame is erg gewild alleen is het vermogen van een 600cc daarin tegen een tegenvaller tov een 1100cc.
Je kan beter direct een vt1100 aanschaffen , ook daarmee kan je mooie bobbers maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan