Shadow VT700 uit 86 of Vulcan 750 uit 88?

Rombout

Rookie
1 aug 2002
20
0
Ospel
Heeft er iemand ervaring met een of beide motoren?
Wat valt er te zeggen van de prijzen, shadow 3000 euro en de vulcan 3500.
Ik heb net mijn rijbewijs en dus nog geen ervaring.
 
Dat is een vraag voor mij. Ik zat namelijk met hetzelfde toen ik mijn eerste motor ging uitzoeken.
Ik heb dus een 700 vulcan gehad (zelfde als nederlandse 750) uit 1985, dat werd dus mijn eerste keus.
Beenruimte: Op de vulcan kon ik mijn benen beter kwijt dan op de steppies van de honda.
Luxe: de vulcan is zeer lux uitgerust wat elektronische waarschuwingssnufjes betreft (je ziet het niet maar het is er wel (kijk ook maar op het dashboardje, controlelampje voor als je licht stuk is), startbeveiliging als de standaard uit staat. Benzinemeter, temperatuurmeter.. Dubbele schijf in het voorwiel, Verstelbare achterschokdempers (met de hand klik systeem, direct aan de chromen bus). Mijn voorvering was zelfs oppompbaar maar dat hadden ze niet allemaal.
Comfort tijdens het rijden was heerlijk, beter dan de 800 vulcan (nieuw type) die ik nu heb.
De 700 gaat veel direkter de bocht om, en is lekkerder geveerd.
Clubleden van de vulcanclub nemen ook geen nieuwe als de oude 700 het nog doet...dat zou zonde zijn!
Het euvel waar de meeste oude vulcans mee te kampen had was het startprobleem bij een "warme start". Het kan dus ook bij jouw occasion voorkomen dat bij een warme start de startmotor even wat vaker rond moet draaien. De mijne had ik weggedaan na een jaar omdat hij gewoon redelijk op was, maar ik denk er nog vaak aan terug hoe lekker ie reed. Er zit een gereedschapsbakje achter de 'sissybar' dat met een sleuteltje opengaat. De cardanaandrijving (ook bij shadow) is heerlijk. Een lekkere brede standaard 170 band achter staat ook vet. Vermogen is zowel onderin als bovenin lekker, niet vies van een sprintje.
Ik had op deze 700 vulcan met de originele steppen voor meer beenruimte dan op de andere japanse 'choppers' van rond datzelfde bouwjaar. Ik had er ook een crosstuur van 80cm breed op gemonteerd, wat zich uitte in een gevechtshouding...
Er zit ook een toerenteller op, en een choke aan het stuur. Lekkere handvaten...
Let bij de vulcan wel op "getikt" uit het blok, het mag iets tikken, maar als het echt "TIKT" dan moet de distributie overbrenging gespannen worden(kan effe afstellen zijn, maar kan ook vervanging van de spanner betekenen), let dus op die tik.

De shadow is ongetwijfelt ook een goede fiets, maar de vulcan voelde meer volwassen aan.

De prijzen die jij noemt van 3500 euro(7700 gulden) is toch wat ze nog steeds vragen voor een gebruikte chopper van voor 1990 zo lijkt het. Voor mijn 85'er kreeg ik uiteindelijk 4000 gulden terug bij inruil, dus dan gaat die 85'er ook al duurder de deur uit (de dealer moet ergens van leven) Wat is de kilometerstand, de staat waarin ie verkeerd, en start ie goed en hikt ie niet. Teveel backfire is zeer hinderlijk (rochelen tijdens rijden) maar daar is wat aan te doen hoor.
En heb je garantie? Zou wel mooi zijn. Bij mij moesten er toen door steenslag nieuwe vorkpoten in onder garantie :)

Ga op beide proefrijden en trek je conclusies.
 
Laatst bewerkt:
ik verkoop binnen een maand ook mijn vulcan 750, heb al een honda rebel 450 op het oog. Is wel iets kleiner maar vind het een fraaie fiets.

Als hij je intereseerd, hij staat te koop in oktober.
Laat maar iets weten, ik vraag er 3000€ voor, in goede staat, van 88 of 89, weet het niet meer uit het hoofd, heeft iets meer als 6000 mille. is echt nog mooi, intresse, zal je wel wat foto's per mail doorsturen, en hij is nu binnen voor onderhoud, dus zal binnen een maandje nog goed in orde zijn.

groeten
stofke
 
ik verkoop binnen een maand ook mijn vulcan 750, heb al een honda rebel 450 op het oog. Is wel iets kleiner maar vind het een fraaie fiets.

Als hij je intereseerd, hij staat te koop in oktober.
Laat maar iets weten, ik vraag er 3000€ voor, in goede staat, van 88 of 89, weet het niet meer uit het hoofd, heeft iets meer als 6000 mille. is echt nog mooi, intresse, zal je wel wat foto's per mail doorsturen, en hij is nu binnen voor onderhoud, dus zal binnen een maandje nog goed in orde zijn.

groeten
stofke

Waarom kies je voor een kleinere motor met minder vermogen??
 
als eerste voor financiele redenen, en die andere kan ik voor een appel en een ei hebben.

is ook een mooie moto zo'n rebel, de vulcan nu ook wel maar zie liever een rebel.

groeten
stofke
 
Terug
Bovenaan Onderaan