Shadow VT750 C2 wil niet starten

FRGDL

Rookie
20 aug 2016
21
1
Hallo iedereen,

Vorige week zou ik een weekend weg gaan naar de Ardennen op de motor. Na lang wachten had ik de motor helemaal bepakt, mijzelf in mijn outfit gehesen en toen ik mijn helm opzette en wou starten: KLIK! Uiteraard vet balen, zeker omdat ik er al zo lang naar uitkeek.

De digitale km-stand gaf geen cijfers meer en na herhaald proberen met contact eraf, lichten uit etc wou er geen leven meer in komen. Af en toe wou hij nog terugkomen en dat de lichtjes "neutraal" etc langzaam harder gingen branden. Helaas doet hij dat nu ook niet meer. Door de harde klik die ik hoorde vermoedde ik een zekering die gesprongen was. Alles nagekeken, geen doorgebrande zekering. Accu doorgemeten: 11 volt.

Ik heb nu echt geen idee meer wat het nog kan zijn. Normaal is het altijd starten en lopen, nog nooit problemen gehad. Paar dagen ervoor nog gereden, nul problemen. Is er iemand die weet wat ik nog meer kan proberen of waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt!
 
Oké duidelijk. Morgen maar eens een nieuwe halen dus.
Ik dacht: 11 is nog meer dan voldoende.

Bedankt voor de tips!
Zelfs 12 is niet voldoende! Een 12v lead/acid batterij is pas bij ~12.8V vol. Ik hou zelf altijd +- 11.8=0% en 12.8=100% aan.

Als het laadsysteem defect is, is de lol van een nieuwe accu van korte duur. Beter eerst de accu opladen en dan de how-to volgen.

Zou kunnen al is de kans op een verleten accu over het algemeen groter
 
Laatst bewerkt:
Voordat je tot aanschaf over gaat misschien eerst even proberen te starten door de motor met startkabels aan een auto te hangen? Kan je zomaar een paar centen schelen.
 
Mooi dat ie het weer doet. Zelf gehad dat de startmotor wel bleef draaien, maar sloeg niet aan!!!!!!
Naar motorzaak gelopen,200 meter, en die vertelde dat het de accu was.
Dan heeft e accu wel genoeg stroom om de startmotor te draaien maar niet om een vonk te maken.
Had ik weer wat geleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan