Shadow wil moeilijk in zijn 1e versnelling

Makkelijk Zat

Rookie
22 apr 2004
4
1
Huizen
Als ik bij een stoplicht sta, ben ik vreselijk aan het mutsen om mijn motor in de 1e versnelling te krijgen.

Moet ik terug naar de garage of is er niets aan te doen ?
 
De meeste motoren gaan slecht in de eerste versnelling als ze niet rijden. Komt gewoon door de constructie van de bak. Je kunt proberen de koppeling iets op te laten komen en zachtjes te schakelen. Van een eventuele klak die je hoort niet veel aantrekken.
 
koppeling intrekken en het schakelpedaal een flinke trap geven ( ik denk dat je een lichtgewicht bent?) zoals eerder gezegd, van de luide KLAK niets aantrekken dit doen (helaas) veel motoren wanneer ze vanuit de vrij in een versnelling gezet worden. Dit komt doordat ze geen gesynchroniseerde bak hebben net als een auto( en daardoor zelfs kunnen schakelen zonder koppeling)
 
Mijn Divje doet hetzelfde. Gewoon lekker in zijn 1 laten staan en koppeling inhouden.

Wat bij mij vaak ook help is even de koppeling loslaten, weer intrekken en dan in de eerste zetten. Meestal werkt dat wel.
 
koppeling intrekken en het schakelpedaal een flinke trap geven ( ik denk dat je een lichtgewicht bent?) zoals eerder gezegd, van de luide KLAK niets aantrekken dit doen (helaas) veel motoren wanneer ze vanuit de vrij in een versnelling gezet worden. Dit komt doordat ze geen gesynchroniseerde bak hebben net als een auto( en daardoor zelfs kunnen schakelen zonder koppeling)

Mijn hemel. Als je je bak wil slopen is dit de manier. Alleen de eerste versnelling is niet gesynchroniseerd. De rest wel. Schakelen zonder koppeling kan in een auto ook.
De tandwielen van de eerste versnelling vallen met dikke pallen en gleuven in elkaar. Vandaar dat je ze vaak iets ten op zichte van elkaar moet verdraaien voordat ze in elkaar vallen. Licht de koppeling op laten komen is de manier.
 
Terugschakelen voordat je stil staat.

Dat is nou het probleem. Als ik aan kom rijden krijg ik hem met geen mogelijkheid in zijn 1.
Als ik gestopt ben dan moet ik eerst zijn vrij opzoeken, de koppeling loslaten, dan kan ik hem in zijn 1 krijgen.
Als het stoplicht maar lang genoeg op rood staat is dat geen probleem, maar mijn ervaring is dat als ik stop hij meteen op groen springt, ik kan je vertellen dat ik het heel vervelend vind om dan niet meteen weg te kunnen rijden.

Verder vind ik het fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt.

Groetjes Makkelijk Zat
 
Mijn hemel. Als je je bak wil slopen is dit de manier. Alleen de eerste versnelling is niet gesynchroniseerd. De rest wel. Schakelen zonder koppeling kan in een auto ook.
De tandwielen van de eerste versnelling vallen met dikke pallen en gleuven in elkaar. Vandaar dat je ze vaak iets ten op zichte van elkaar moet verdraaien voordat ze in elkaar vallen. Licht de koppeling op laten komen is de manier.



Bull


Je kan gewoon OPschakelen met de motor zonder de koppeling te gebruiken. We zorgen dat je redelijk veel toeren draait, druk op je schakelpedaal.
Gas los, tikje naar de volgende versnelling en gas derop

Kan totaal geen kwaad


Oja, terug schakelen is een ander verhaal
 
*oh jee, nou trek ik m'n onervaren scheur open....

bij m'n rijlessen is me geleerd als ik hem in z'n 1 zet het pedaal naar beneden
te houden, als de motor niet goed in z'n versnelling blijkt te staan (....en op
de lesmotor is dat geen zeldzaam iets), klikt hij op het moment dat je je
koppeling op laat komen er gewoon in

*betweter houd nu maar wijselijk z'n kop dicht :X
 
:^

of voor de volledigheid, bullshit


(wat dan weer stierestront is)

Even terug naar jouw reactie.

Ik sta voor het verkeerslicht en krijg um niet in de eerste versnelling:
"Je kan gewoon OPschakelen met de motor zonder de koppeling te gebruiken. We zorgen dat je redelijk veel toeren draait, druk op je schakelpedaal.
Gas los, tikje naar de volgende versnelling en gas derop"
Wil je dat eens voordoen, zal ik proberen niet te lachen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn hemel. Als je je bak wil slopen is dit de manier. Alleen de eerste versnelling is niet gesynchroniseerd. De rest wel. Schakelen zonder koppeling kan in een auto ook.
De tandwielen van de eerste versnelling vallen met dikke pallen en gleuven in elkaar. Vandaar dat je ze vaak iets ten op zichte van elkaar moet verdraaien voordat ze in elkaar vallen. Licht de koppeling op laten komen is de manier.

Geen onzin kletsen! een vesnellingsbak van een motor is HELEMAAL niet gesynchroniseerd net als de één en de achteruit van een pedaalemmer.
je moet gewoon op het pookje drukkenen je koppeling een beetje laten opkomen, daan gaat de hoofdas draaien en valt hij zo in z'n één *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan