Shark evo one 2

Motorlars

MF'er
12 apr 2019
235
166
Roden
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe helm tussen de 300 en 400 euro. Kwam de evo one 2 tegen en dat schijnt wel een prima helm te zijn.

Las wel het eea dat het vizier moeilijk sluit. Iemand daar ervaring mee?

Ik heb op het moment een systeemhelm en klap die vaak open bij lage snelheid. Zo'n helm klap je dan ook zo weer dicht. Hoe zit dat met deze helm? Lijkt mij wat lastiger gaan door de 'jet stand'. Is het mogelijk om de helm tot de zelfde hoogte open te klappen als een systeemhelm?

Eventuele andere suggesties voor een systeemhelm in deze prijsklasse zijn ook welkom *D
 
Ik heb de evo one (zonder 2), de eerste versie dus. Deze had inderdaad de nodige problemen met het goed sluiten van het kinstuk met maar 1 hand. Het vizier kun je gewoon naar beneden klappen zonder kinstuk. Kinstuk op de juiste plek drukken (ik gebruik mijn duim) wanneer deze op de achterzijde van je helm zit, en gaat zonder veel moeite naar voren en dicht, alleen het goed vast klikken is wel eens een uitdaging. Dit probleem zou bij de evo one 2's opgelost moeten zijn.
 
Ik heb toevallig een Evo One 2, dus e.e.a. kan ik er wel over zeggen ja. :Y Wat betreft het moeilijk sluiten van het vizier, hier heb ik niet zoveel problemen mee. Handje in het midden, en in 1 vloeiende beweging naar beneden. Openklappen van het vizier met 1 hand is wat lastiger, je moet echt zorgen dat je het midden vastpakt (zitten twee uitsteeksels op die het wel makkelijker maken), en dan klapt 'ie zo omhoog. Als je hem te ver naar de zijkant beetpakt en probeert open te klappen kan het zijn dat je pinlock eruit valt. Hoe ik dit weet ga ik het verder niet over hebben. :+

Wat betreft de jethelmstand, die gaat vrij gemakkelijk. Er zit 1 knop onder het kinstuk, kwestie van die indrukken en het kinstuk over je hoofd heen schuiven. Hij klikt vanzelf achterover vast. Terugklappen precies hetzelfde, gewoon met 1 hand beet te pakken, uit z'n lock-positie te trekken, over je hoofd heen en vastklikken. Dit alles overigens wel met opengeklapt vizier doen, al klapt het mechanisme hem automatisch op als je iets met het kinstuk gaat doen. Je kunt het vizier ook gewoon dichtklappen als je de helm in jethelmstand hebt staan, dus je kunt de wind makkelijk uit je ogen houden. Het ingebouwde zonnevizier is ook erg fijn, deze loopt vrij ver door zodat er geen zon onderdoor komt.

In plaats van dat je hem 'tot dezelfde hoogte' als een systeemhelm openklapt schuif je het hele kinstuk achterop de helm. Hierdoor vangt hij een stuk minder wind dan een reguliere systeemhelm, omdat het kinstuk dan als een soort zeil boven je voorhoofd blijft hangen. Maakt de helm een stukje stiller als hij open is, en zorgt voor minder kracht op je hoofd/nek. Dichtgeklapt heb ik geen klachten over de geluidsdemping, maar ik heb niet veel ervaring met andere helmen, dus hoe het zich verhoudt en wat de alternatieven zijn kan iemand anders misschien wat meer over zeggen.
 
Had de evoline ook al gezien idd. Hoe vergelijkt die zich met de evo one 2?
Toch een flink prijsverschil. 1 van de grote voordelen van de evo is de mogelijkheid om er een pinlock op te zetten en dat heeft die evoline volgens mij niet als ik het zo zie.
 
Ik was zelf opzoek naar een budget helm voor m'n zoon vandaar. Maar die wil liever de stoerdere en duurdere boxer roof :') Ik zelf heb een shoei neotec met pinlock maar vind het persoonlijk niks heb het ook gelijk verwijderd.
De evo is wat beter afgewerkt heeft ook een betere ventilatie en een klepje bij het kinstuk voor minder rij wind zover ik het gezien heb.
 
Laatst bewerkt:
Shoei valt helaas buiten mijn budget ben ik bang. Boxers heb ik ook helemaal niks mee :+
Pinlock is voor mij wel echt een must. Heb er met mijn huidige helm, afgezien van lekkage, ook geen problemen mee :)
 
Als je ook openstaat voor een ander merk systeem helm dan kun je via google en M plaats nog wel eens iets leuks nieuw vinden. Sinds de neotec 2 is de neotec die ik ook heb wel wat goedkoper geworden. Hoe dan ook sucses met het vinden van jou nieuwe helm :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan