Shark helmen?

Shark :} :}

Ik had vorig jaar m,n eerste shark duhamel replica, mocht hem slechts 3 x dragen toen kwam de klapperrrrrrrrr, de helm heeft een hoop gered, maar wel naar de kl*te

he5280eprk.jpg


sinds vorige week weer in bezit van een shark smoke

sharkrsf3smoke.jpg



prima helmen en altijd leuke designs :9
 
Ik heb ook een Shark gehad, een Dark Spirit. Ik vond m op zich prima, maar heb m na een schuivertje ingeruild voor een Arai.

Pasvorm en dergelijke is allemaal natuurlijk persoonlijk, maar wat me met name tegenstond aan de Shark was de ventilatie. Lag misschien aan mij, maar als ik al beweging in die schuifjes kreeg (met mijn handschoenen aan was het al helemaal een opgave), dan deed het vaak niet veel. In ieder geval lang zo veel niet als bij mijn huidige helm.
 
Iemand slechte/goede ervaringen met andere merken?

Pasvorm verschilt inderdaad per persoon, dus daar valt niet al te veel over zeggen....
Had Shark en vond het helaas ruk.
Komt door de pasvorm, niets ten nadele aan de helm. Blijkt gewoon dat ik geen shark koppie heb, maar een shoei :P

Wat ook een nadeel was/is, er was geen pinlock voor de shark.

Shoei ben ik zelf zeer over te spreken. Stil, alles uitneembaar, pinlock en zien er goed uit.
Ieder zijn ding :)
 
Ik heb ook een shark(mijn eerste) en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Zit/past goed bij mijn hoofd.
full
 
Ik heb ook een shark(mijn eerste) en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Zit/past goed bij mijn hoofd.
full
 
Rijd met een RSF2i of zoiets. Goede helm, alleen het neuskapje komt soms los. Heb wel eens last van wat wind langs mijn ogen, maar ik verwissel mijn vizier ook constant, dus wellicht dat het vizier dan niet 100% recht zit. Het druksysteem is in ieder geval zeer handig :} . Binnen een minuut heb je een vizier omgeruild zonder dat je het idee hebt dat je de helm aan het slopen bent (2 knopjes indrukken en vizier is los).

Heb zelf ook de RSF2i gehad en daarmee ook een ongeluk gehad.
Smet zei het al... het vizier gaat (te) makkelijk los.

Toen ik met me hoofd op de grond kwam, klapte gelijk me vizier van me helm, erg gevaarlijk dus!
Verder had ik ook last van wind langs me linker oog omdat het vizier niet goed afsloot.
Naast de windruis had ik ook last van soort piep geluid door de wind, erg irrietant!

Heb nu een Shoei helm.... veel beter! :Y
 
Laatst bewerkt:
Voor mij geen Shark meer. Ik heb momenteel een RSI waarvan rond januari/februari het kinbandje van stuk ging. Eigenlijk alleen het plastic lipje maar ik wilde het wel laten repareren. Daarna ben ik mijn helm 2 maanden kwijt geweest! Voor zo'n stom lipje.

Kreeg iedere week de excuses van de motorzaak welke tussen mij en Shark zat en werd mij gevraagd om nog wat langer te wachten. Ondertussen is de motorzaak in kwestie (Motor Centrum Rijen) ook gestopt met de verkoop van Shark vanwege de slechte aftersales service van Shark.

De helm zelf is prima hoor! Maar owee als je daarna nog service nodig hebt... Vandaar dat ik volgende keer wel voor een Nolan of Arai ga.
 
voor mij geen Shark Evoline 3 Arona RKS meer. Ik heb sinds 12/08/2014 deze helm en eenmaal in de regen gereden en mijn stikkers komen los
 
Ik heb een Shark Openline Prime, lekkere systeemhelm. Had thuis mijn hoofd opgemeten en de maat zou L moeten zijn, maar die viel klein uit. (Hij knelde zo erg bij mijn voorhoofd dat ik er hoodpijn van kreeg).

Daarna een XL gepakt en die zat lekker strak rond de kin, beetje ruimte bij het voorhoofd. Nu bijna een jaar later is hij iets uitgelemmeld (maar met een dun helmmutsje op zit hij weer zoals het hoort).

Comfort is goed, fijn zonnevizier. Geluidsniveau is prima (hardst dat ik tot nu toe gereden heb is 140) bij die snelheid is hij nog comfortabel en redelijk stil.
 
Binnenvoering van shark is idd troep, na een jaartje zit de helm te ruim. Nieuwe voering is ook duur. Het zijn mooie helmen maar jammer van de slechte kwaliteit voering.
 
Iki rijd al drie jaar met een evoline 2. Zit nog altijd als gegoten. Geluidsniveau tot + 180 km/h
heel laag, nog nooit een drup binnengehad ( tenzij het vizier op een kier staat voor extra verluchting.)Veel mensen kopen een helm te groot. In het begin moet in echt wel heel strak zitten.
 
Mijn Shark rsr was aan vervanging toe, altijd zeer veel plezier van gehad dus wilde weer een Shark.
Ging een Shark passen maar een M was veel te klein en een L veel te groot.....

In het verleden een Shoei gepast en dat zat voor geen meter, nu zat een Shoei als gegoten.
Helaas vind ik de Shoei nogal erg veel last hebben van windruis, had ik niet verwacht van Shoei.

Volgende helm hoop ik toch weer een Shark te hebben.
 
ik heb de shark speed R, vind het een top helm, alleen vizier is moeilijk open te krijgen als je niet weet hoe dat werkt ;)
 
Mijn Shark rsr was aan vervanging toe, altijd zeer veel plezier van gehad dus wilde weer een Shark.
Ging een Shark passen maar een M was veel te klein en een L veel te groot.....

In het verleden een Shoei gepast en dat zat voor geen meter, nu zat een Shoei als gegoten.
Helaas vind ik de Shoei nogal erg veel last hebben van windruis, had ik niet verwacht van Shoei.

Volgende helm hoop ik toch weer een Shark te hebben.

Ik weet niet welke Shoei je hebt maar je zou kunnen kijken of de whisper kit op jouw helm past.
Ik heb zelf de Qwest en daar is die officieel niet voor maar die van XR 1000 past en het is zeker aan te raden!

Ik vond die van mij ook te luid maar nu is het top! Die €30 is het zeker waard.

Ik rijd met die standaard Alpine oordoppen een een textiele jas met hoge kraag. Maar zonder whisper kit vond ik het dus niet comfortabel rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke Shoei je hebt maar je zou kunnen kijken of de whisper kit op jouw helm past.
Ik heb zelf de Qwest en daar is die officieel niet voor maar die van XR 1000 past en het is zeker aan te raden!

Ik vond die van mij ook te luid maar nu is het top! Die €30 is het zeker waard.

Ik rijd met die standaard Alpine oordoppen een een textiele jas met hoge kraag. Maar zonder whisper kit vond ik het dus niet comfortabel rijden.

Ik heb de Shoei NXR, daar zit standaard al een whisperkit in.
Ik heb normaal ook Alpine oordoppen maar sinds ik een Cardo in m'n helm heb heb ik ruzie met de oordoppen, door de luidsprekertjes blijven op één of andere manier niet goed in m'n oren zitten....
 
Ik heb een shark rsi en een airoh gp500 de shark maakt wel wat meer lawaai en bij bepaalde snelheden heb ik wat last met het schudden door de wind op mijn Z maar op mijn Zr7s heb ik dat schudden weer niet dus echt afhankelijk van motor.

Verder zijn beide helmen goed, zolang ik geen ongeval krijg. Bij ongeval dan kan ik u een zinnigere uitleg geven.
 
Ik heb de Shoei NXR, daar zit standaard al een whisperkit in.
Ik heb normaal ook Alpine oordoppen maar sinds ik een Cardo in m'n helm heb heb ik ruzie met de oordoppen, door de luidsprekertjes blijven op één of andere manier niet goed in m'n oren zitten....

A h... dan houdt het inderdaad een beetje op.
Cardo rommel er uit! Doppen er in! ;)
 
Dit was mijn vorige helm, ontzettend fijn



mijn huidige de Speed R, perfecte helm enige minpuntje is wat luider dan mijn vorige

Rij al 10 jaar met Shark en altijd er tevreden over geweest :Y
 
Ik heb ook een Shark hoofd. Van alles gepast en Shark zit het beste. Na bijna 5 jaar RSF3, door val moeten vervagen. Nu 2 jaar met S900c.
 
ik zit zelf ook te kijken naar helmen momenteel.
Reedt eerst (zoals je wel aan mn avatar ziet) alleen maar in t zand, Heb sinds kort een kawasaki versys gekocht (straat motor dus) Dit is dan ook m'n 1e straatmotor,Dus ik moet nog alles kwa kledij en protectie kopen.
Nu zag ik op cycleshopheerlen.nl een helm van SCORPION. Die lijkt me wel erg fijn.
Daar heb ik inmiddels wat research op gedaan, Echter kom ik zowat geen mensen tegen die deze helm/merk hebben.
Iemand van hier die dan WEL ervaring heeft met die helm.
Ik twijfel zelf tussen HJC-Shark-SCORPION.
(P.s. ik wil wel een systeemhelm, Gezien het type motorfiets lijkt me dat wel t fijnste.)


Ik weet zelf ook wel dat je een helm moet passen en niemand dezelfde vorm hoofd heeft, Maar algemene ervaringen kun je vaak wel al wat mee.
Bijv. Is goed stil,beslaat niet goede ventilatie, fijne sluitingen, enz enz enz.

Eens zien of er hier Scorpion rijders zich melden ;)
 
Dit was mijn vorige helm, ontzettend fijn
[~[url="http://i282.photobucket.com/albums/kk270/aw121083/temporary.jpg"]afbeelding~][/URL]


mijn huidige de Speed R, perfecte helm enige minpuntje is wat luider dan mijn vorige[~[url="http://i282.photobucket.com/albums/kk270/aw121083/WP_20140201_001.jpg"]afbeelding~][/URL]

Rij al 10 jaar met Shark en altijd er tevreden over geweest :Y

Ik heb nu de foggy helm! Zit fantastisch! Stil, geen last van de wind, ook met omkijken niet. En de binnenvoering is nog steeds goed bij mij.
 
Hallo Bikers,

Shark helmen zijn de laatste tijd steeds meer in trek en ik vraag me af of ze (de mensen die ze hebben) ook echt bevallen en of ze ook echt veilig zijn?

Persoonlijk vind ik shoei niet zo'n mooie helm, maar bijvoorbeeld arai of nolan zijn ook erg mooie helmen.

Welk merk helm geniet jullie voorkeur?? En wat hebben jullie zo al betaald voor je helm?

Ik ben erg benieuwd.

Ik draag al jaren Shark, heb nu mijn derde. Heb als laatste een HJC gekocht, maar draag meestal mijn "oude" Shark. Zit fijner. Goede ventilatie, voering behoudt vorm.
 
Laatst bewerkt:
ik zit zelf ook te kijken naar helmen momenteel.
Reedt eerst (zoals je wel aan mn avatar ziet) alleen maar in t zand, Heb sinds kort een kawasaki versys gekocht (straat motor dus) Dit is dan ook m'n 1e straatmotor,Dus ik moet nog alles kwa kledij en protectie kopen.
Nu zag ik op cycleshopheerlen.nl een helm van SCORPION. Die lijkt me wel erg fijn.
Daar heb ik inmiddels wat research op gedaan, Echter kom ik zowat geen mensen tegen die deze helm/merk hebben.
Iemand van hier die dan WEL ervaring heeft met die helm.
Ik twijfel zelf tussen HJC-Shark-SCORPION.
(P.s. ik wil wel een systeemhelm, Gezien het type motorfiets lijkt me dat wel t fijnste.)


Ik weet zelf ook wel dat je een helm moet passen en niemand dezelfde vorm hoofd heeft, Maar algemene ervaringen kun je vaak wel al wat mee.
Bijv. Is goed stil,beslaat niet goede ventilatie, fijne sluitingen, enz enz enz.

Eens zien of er hier Scorpion rijders zich melden ;)
Ik heb de scorpion EXO-1000, die is stil op mijn motor en met mijn hoofd.
Beslaat niet want heeft pinlock, sluiting is DD-sluiting dus heel fijn.
Voelt als goede kwaliteit, is ook een glasvezel helm ipv thermoplast.
Ventilatie is niet geweldig maar goed genoeg voor mij, waarschijnlijk is het beter zonder kingordijn maar die helpt om het stiller te maken.
Stevig vizier, stevige verluchtingsopeningen.
 
K heb bij mn shark alleen dat t vizier openwaaid boven de 100km/u en ik kijk opzij (bij invoegen of inhalen bv)
Das best ruk kan ik je vertellen :')
 
K heb bij mn shark alleen dat t vizier openwaaid boven de 100km/u en ik kijk opzij (bij invoegen of inhalen bv)
Das best ruk kan ik je vertellen :')

Ik had dus bij de Speed R (huidige) dat mijn vizier dichtviel bij kleine hobbeltjes
je kunt hem blijkbaar strakker aan draaien met een imbusje wat er bij zat, misschien bij de jouwe ook wel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan