Shark helmen?

Kun je inderdaad wat strakker afstellen door een imbusje aan te draaien.
Ik heb een Speed R Sauer en die doet het eigenlijk prima, tot de 140km/h met aardige tegenwind nog geen problemen mee gehad. Zonnevisier is op zijn tijd ook prettig als die gloeiende bal met lava laag aan de hemel staat.
Over de binnenvoering kan ik weinig zeggen, behalve dat die bij mij nog prima is. Maar de mijne is dan ook pas 3 maanden in gebruik, en niet dagelijks, maar wekelijks.
 
Shark :Y :]
full
 
Shark is een helm die voor ronde hoofden is .Heb je een beetje een langwerpig hoofd dan kunje beter naar een hjc of shoei kijken.
 
voor mij geen Shark Evoline 3 Arona RKS meer. Ik heb sinds 12/08/2014 deze helm en eenmaal in de regen gereden en mijn stikkers komen los

Nou ken ik de helm niet (misschien een plaatje?) Maareh... stickers op je helm? Op mijn helmen, nu Arai maar voorheen ook Shark (de RSR) zat wel geteld één stickertje. Namelijk achterop met de maat en gewicht...
Maar op een beetje fatsoenlijke helm zitten écht geen stickers. Allemaal gespoten.

Misschien even terug naar de winkel ermee anders?
 
het zijn zwarte stikkers op een rode helm maar ze zijn vergeten hem te vernissen waarschijnlijk Ze komen los bij het rijden in regen

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Heb al 4 helmen versleten (2x Shoei, 1x Shark, 1x AGV) en vind de Shark de minste kwaliteit hebben. Vizier wou soms spontaan openklappen aan hoge snelheden...
 
Shark is echt hemels voor mij nooit meer anders!

Na aanraden na hjc te hebben gehad shark gekocht. Ik ben gegaan voor de shark s900c met druk systeem op lucht in de wang stukken! Geen helm die beter zit aangezien hij zich vormt dan op je kaak! Na 4 maanden gebruik met 150 plat gegaan alle kanten van de helm geraakt maar had totaal geen hoofdletsel en helm zat nog als een een nieuwe zo strak om me hoofd. Na die Chrash eens gaan denken als ik dat met mijn wiebelende hjc had gehad had et wel eens anders kunnen aflopen!

Veel helmen geprobeerd nadien maar geen 1 zit er zo lekker strak en is zo stabiel bij hoge snelheden (door de spoiler achterop).


Al met al budget lijnen zijn vaak wat minder maar zo'n shark s900 c kost niet eens zo heel veel en geeft merken als shubert , Nolan, shoei etc et nakijken als et om aansluiting gaat en ja heb ze allemaal geprobeerd! Na een tijdje worden de kussen zacht en wiebelt ie voor je gevoel als een gek omdat ik dat pomp systeem ben gewend! Dat pomp systeem Heeft het merk Scorpion ook volgens mij!

Ik rij weer heerlijk met een s900c nu dus en kan em iedereen aanraden!
 
In maart bij termaat een shark speed-r gekocht.....had het veel eerder moeten doen, bevalt dus prima!

Alleen het lipje om de vizier omhoog te doen is veel te klein.
 
Het probleem is blijkbaar opgelost.
Shark benelux zal een nieuwe helm naar mij opsturen.
En ik moet mijn oude helm vernietigen met het uitknippen van de E11 nummers op het kinstuk en het naar hen opsturen
 
Heb sinds dit jaar voor het eerst een Shark helm.
Het is de Shark S700 S Johann Zarco replica.

k07-he0265-wor-1.jpg


Was opzoek naar een nieuwe helm, en ben bij de motorzaak 2uur bezig geweest om alle merk helmen te passen die ze hadden liggen (en dat waren er veel ;) )

De ene helm zit veel te strak, de andere totaal niet lekker, te zwaar, onhandige sluitingen enz.

Het ligt er maar net aan wat voor'n hoofd je hebt, en hoe de helm dan past.
Bij het ene merk heb je een maat M nodig terwijl bij het andere merk M weer te klein is en je een L nodig hebt, die dan weer te groot is.
Gek word je ervan :?

Tijdens het passen kwam ik toch elke keer weer terug bij de Shark S700.

Met auto rijden heb ik altijd een zonnebril nodig, en met de shark helm word het lastig om een bril te dragen.
Echter de zonneklep die in deze Shark zit, is ruim voldoende om mijn zonnebril te vervangen.

Windgeruis of fluitende ontluchtingskleppen heb ik totaal geen last van, deze is mooi stil.
 
M'n meisje heeft onlangs de Shark Raw gekocht.
Die is bijzonder tevreden.

Maar dat is wel een totaal ander slag dan alle helmen die ik tot nu toe voorbij zie komen.

Heb zelf een Airoh (type weet ik zo even niet). Al 7 jaar in mijn bezit, maar tijd voor een andere.
Een die minder lawaai maakt. Tot nu toe altijd bijzonder tevreden over geweest. Zit heerlijk.
Voor op de "bobber" nog een potje van Caberg. De Freeride (zou dat kunnen?).
Ben ik wel tevreden over.
Zit lekker en is relatief klein.
Dat ik er niet uit zie alsof ik net uit een spel van Mario ben gestapt.
 
Heb zelf ooit een Shark gehad (model met 4 haaien, weet het type niet meer)

Wat een k*thelm was dat.
Wanneer ik boven de 80 km/u kwam en ik keek over mijn schouder, klapte het vizier open.
Na een paar weken aan m'n neef gegeven voor op z'n scootah, dat kreng liep "maar" 70

Hij was wel erg mooi met die haaien
 
Heb zelf ooit een Shark gehad (model met 4 haaien, weet het type niet meer)

Wat een k*thelm was dat.
Wanneer ik boven de 80 km/u kwam en ik keek over mijn schouder, klapte het vizier open.
Na een paar weken aan m'n neef gegeven voor op z'n scootah, dat kreng liep "maar" 70

Hij was wel erg mooi met die haaien

Ooit.. een hele tijd geleden?
Shark is niet meer het merk dat het vroeger was. Kwaliteit ligt een pak hoger.
Rijd zelf met een S700 - leuke helm. Zit lekker vast en stabiel, niets meer last van ventilatie die niet voldoende werkt of de regen.
 
Ooit.. een hele tijd geleden?
Shark is niet meer het merk dat het vroeger was. Kwaliteit ligt een pak hoger.
Rijd zelf met een S700 - leuke helm. Zit lekker vast en stabiel, niets meer last van ventilatie die niet voldoende werkt of de regen.

Ik weet het niet. Ik heb vorig jaar de S900C gekocht en heb het probleem met dat openklappende vizier ook gehad. Tot nu toe gelukkig maar 1 keer. Verder geen klachten over de helm.

Edit; zie nu de oplossing van het aandraaien, dat is nieuw voor mij. Heb ik vanavond weer wat te doen :')
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ooit een Shark gehad (model met 4 haaien, weet het type niet meer)

Wat een k*thelm was dat.
Wanneer ik boven de 80 km/u kwam en ik keek over mijn schouder, klapte het vizier open.
Na een paar weken aan m'n neef gegeven voor op z'n scootah, dat kreng liep "maar" 70

Hij was wel erg mooi met die haaien
Ja, die was te gek! Had ik ook, ooit, ik was wel tevreden eigenlijk, totdat m'n vizier spontaan afbrak.
 
Bij een shark breekt er al snel wat af haha zeker toen die race r pro net uit was. Wat een drama want de onderdelen waren toen niet op voorraad.
 
Ik merk hier dat Shark niet een heel populair merk is en er vaak iets mis mee is. Ik heb gelukkig andere ervaringen. Inmiddels rij ik met een Shark Speed-R Texas (2014). Hiervoor heb ik gereden met een:
- HJC R-PHA 10
- Suomy Excel
- AGV Horizon

De HJC was op zich wel een prettige helm maar had ik (achteraf gezien) een maat te groot gekocht. De wangkussens bleven niet stug. De anti-fog insert vond ik wat minder mooi en zorgde voor een extra randje op mijn vizier.
De Suomy had een mooie lak en graphics maar door de open (race) structuur wel wat lawaaiig.
De AGV heb ik gekocht ivm het ingebouwde zonnevizier. Deze kwam echter niet genoeg naar beneden waardoor ik tegen de onderkant van het vizier keek (daar had ik last van). Verder zat de spoiler aan de achterkant er niet stabiel op en viel er al snel af. Heb ik toen met lijm vast moeten zetten. Ander punt was dat ik met mijn mond de voorkant kon aanraken als ik mijn lippen tuitte. Dit leek me niet echt veilig bij een frontale botsing..

Uiteindelijk dus de Shark Speed-R gehaald. Op veel punten een verbetering t.o.v. mijn vorige helmen. De vorm is wat ovaler wat beter past mijn mijn hoofd en ik niet meer met mijn mond de voorkant kan aanraken. Het zonnevizier is gaat een stuk lager waardoor ik geen last meer heb met zicht. De lak ziet er goed uit en de helm zit voor mijn gevoel stevig in elkaar (ook de achterspoiler). Het geluid is redelijk gemiddeld. Niet heel lawaaiig maar ook niet heel stil. Rij zelf altijd met oordoppen dus geen probleem. Klein nadeel van de Shark is dat het vizier lastig op te krijgen als ik hem dicht klik. Dit lijkt wel opgelost te worden door het vizier wat minder straks vast te zetten. Meestal klik ik het vizier niet vast, blijft gewoon goed zitten dus ook niet nodig.

Al met al dus een tevreden Shark gebruiker. Veel waar voor je geld. ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit hebt gereden met een high-end helm van Shoei of Arai dus daar kan ik niet over oordelen..
 
Laatst bewerkt:
Hier ook de speed-R gekocht dik anderhalf jaar geleden.
Waarom? Wou een sportieve helm met heel opvallende kleur (heb fluo oranje :+ ), dubbel D sluiting met pinlock en zonnevizier én goed scoren op de Sharp veiligheidstesten.
Hij is ook ietsjes stiller dan bv. m'n Suomy. Heb wel erg lang last gehad van knellen rond m'n hoofd, tot koppijn toe (maatje groter was te los). Maar nu zit die prima.

Wat vind ik er minder aan: het lipje om het vizier te openen is te klein. Krijg je heel moeilijk open.
Het ventilatieklepje aan de mond is wat fragiel, als je onder het rijden wil openzetten klik je 'm eruit als het ware. Het pinnetje waar het zonnevizier mee vast zit aan de bediening komt los, heb ik met een stukje ducttape vastgezet.

Maar voor die prijs zou ik 'm echt opnieuw kopen!

Het zonnevizier mag voor mij ook iets sterker zijn, met de laaghangende zon 's avonds zie ik vaak nog geen steek.
O ja, ze mogen in grote letters vermelden dat je pinlock schermpje niet met water mag wassen :$
 
Ik heb een S900 Ellipse.

Ik vind het een zeer comfortabele helm. Licht, redelijk stil en het zonnevizier sluit mooi aan.
Ik heb hem al 3 jaar en ik ben er nog steeds tevreden van. Zelfs de 'kraag' met (nep)leder is niet gaan scheuren (iets dat ik bij mijn oude NITRO helm wel had).
 
Terug
Bovenaan Onderaan