Shark Helmen

ToCo

Rookie
23 jun 2004
11
0
Melle
Hy,

Kan iemand mij vertellen of de Shark RSF2i een deftige helm is (prijs/kwaliteit) en of de RSF2 Air Nieto een type is van dit jaar of van vorig jaar???

Ths.
:]
 
de verhouding prijs kwaliteit is goed, heb persoonlijk de voorloper de rsf, vind het fijne helm met goede pasvorm, veel mensen vinden m erg lekker zitten.
mocht je de keus hebben tussen rsf2 en rsf2i kies dan altijd de laatste, deze heeft uitneembare wangkussens wat ik persoonlijk groot voordeel vind, als je hem na jaar of wat iets uitdraagd kunnen er nieuwe kussens in. En das best handig bij een glasvezel die toch zeker meer dan 5 jaar mee moet kunnen.
mocht je de matte variant nemen, erg mooi wel maar let dan op want dit beschadigd sneller dan gewoon gelakt.
 
Ja en ik heb die helm zien staan in de winkel voor 269 €
Goede prijs?

Ook...kan ik hem beter bij een kleine dealer kopen want ik heb gehoord dat er wel eens iets kan misgaan met het speciale sluitingssysteem van het vizier dat dan moet vervangen worden.

mocht je de matte variant nemen, erg mooi wel maar let dan op want dit beschadigd sneller dan gewoon gelakt.

Is dat zo? En bij laten vallen/rollen of wat bedoel je?

3 vraagjes dus.
 
Ja en ik heb die helm zien staan in de winkel voor 269 €
Goede prijs?

Ook...kan ik hem beter bij een kleine dealer kopen want ik heb gehoord dat er wel eens iets kan misgaan met het speciale sluitingssysteem van het vizier dat dan moet vervangen worden.Is dat zo? En bij laten vallen/rollen of wat bedoel je?

3 vraagjes dus.
okee
1 effen issie normaal gesproken 259 voor zover ik weet, met kleur 299 nieuw uit de doos. 269 is dus niet gek.
2 vizier kan dus echt helemaal nix mee misgaan, makkelijker kan je niet krijgen. alleen de grijze ringetjes die aan t vizier zitten willen nog wel es breken maar zijn eenvoudig te vervangen.
3 beschadigen bij laten vallen, erges tegenaan zetten, stoten ed. glanzend zie je t minder en gaat iets minder snel. maar er zijn erg mooie matte kleurstellingen.
 
Uhuh. Was 269 voor een nieuwe impulsion...
Is zo'n grote winkel en ik vrees dat ze er geen ene k**** van kennen daar. Wel een leuke winkel hoor maar een beetje domme dozen die daar rondlopen.

Als je T F S U dan zie je een topique waarin er een aantal waren die heel hun vizier moesten laten vervangen wegens niet goed afsluiten. Geen probleem verder maar heb een beetje schrik dat het bij zo'n handel die rechtstreeks uit de fabriek laat komen wel een probleem kan zijn.

Ohja...ik ga ook woonwerk/winter rijden. Kan zo'n matte fiber slecht(er) tegen regen/koude?

Anticiperende edit. Okeeeee budankt... ;)
 
Laatst bewerkt:
Uhuh. Was 269 voor een nieuwe impulsion...
Is zo'n grote winkel en ik vrees dat ze er geen ene k**** van kennen daar. Wel een leuke winkel hoor maar een beetje domme dozen die daar rondlopen.

Als je T F S U dan zie je een topique waarin er een aantal waren die heel hun vizier moesten laten vervangen wegens niet goed afsluiten. Geen probleem verder maar heb een beetje schrik dat het bij zo'n handel die rechtstreeks uit de fabriek laat komen wel een probleem kan zijn.

Ohja...ik ga ook woonwerk/winter rijden. Kan zo'n matte fiber slecht(er) tegen regen/koude?
volges mij kan je t vizier ietsie afstellen, heb wel dat mn donkere vizier iets minder goed sluit dan mn heldere. gewoon schroeven losdraaien en schuiven totie goed zit.
regen en kou maakt nix uit voor zover ik weet. kan trouwes wel goed pinlock in, erg prettig.
 
Ik heb zelf ook de rsf2i, was makkelijke keus, enige helm die goed paste op mijn hoofd :?
Enige nadeel van de matte kleur is dat je alle vingers erop ziet. Vizier is erg makkelijk te verwisselen.

Kijk eens op: http://www.motowebshop.com/

Of anders hebben ze bij safe bijna elke maand wel een of andere actie met 20% korting.
 
Ik heb zelf ook de rsf2i, was makkelijke keus, enige helm die goed paste op mijn hoofd :?
Enige nadeel van de matte kleur is dat je alle vingers erop ziet. Vizier is erg makkelijk te verwisselen.

Kijk eens op: http://www.motowebshop.com/

Of anders hebben ze bij safe bijna elke maand wel een of andere actie met 20% korting.
voorlopig niet echt geloof ik :X heb nix over gehoord.... meestal is dat met feestdagen e.d.
 
voorlopig niet echt geloof ik :X heb nix over gehoord.... meestal is dat met feestdagen e.d.
Die hebben we nu wel zo'n beetje gehad geloof ik. Maar de afgelopen maanden ben ik er zo vaak geweest(voor mezelf/vriendin/vriend) dat het leek alsof er elke week wel een actie was bij safe of vanWijk.
 
bedankt voor de info, maar de "i" van RSF2i staat die effectief op de helm? want ik heb zo'n vermoeden dat ze er mij trachten op te leggen in die winkel in Waregem.
 
heb dit ondertussen al gevonden in de folder van Shark, de "i" is niet aanwezig.
Weet iemand of de RSF2 Air Nieto een model is van dit jaar of van vorig jaar???
 
Ja en ik heb die helm zien staan in de winkel voor 269 €
Goede prijs?

Ook...kan ik hem beter bij een kleine dealer kopen want ik heb gehoord dat er wel eens iets kan misgaan met het speciale sluitingssysteem van het vizier dat dan moet vervangen worden.Is dat zo? En bij laten vallen/rollen of wat bedoel je?

3 vraagjes dus.


Heb zelf een mat-zwarte Shark helm, zo snel beschadigen ze niet hoor ;) Althans bij normaal gebruik dan hé :) Kijk als je hem ff flink laat stuiteren ofzo, ja dan komen er wel krassen of andere narigheid erin/erop :P

Voor de rest gewoon een perfecte helm :)
 
Van de RSF heb je 3 generaties:
RSF, RSF2 en RSF2i

Er bestaat idd wel een verschil tss de RSF2 en de RSF2i. Ik heb zelf de RSF2i Impulsion (matte versie idd) en krijg steevast te horen dat ik een mooie helm heb *D . Heb'm een dikke 3 maand terug 269€ betaald bij Eko te Kontich (Belgie).
Hiervoor had ik een gewone RSF... Ook bij mij als reden dat het de enige helm is die mij past :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan