Shark raw vs roof boxer v8

RunnerRijder

Rookie
19 sep 2017
19
0
De titel zeg het al een beetje, ik heb gister een gilera runner 125cc volledig origineel op motorkenteken (a1) gekocht wat een plaatje is het!

Maar nu ben ik opzoek een goede helm alleen ik zit te twijfelen tussen deze 2.

Iemand ervaringen of meningen welke beter is ik ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Passen.
Verder zou ik voor een integraal helm gaan, en als je perse een systeemhelm wilt, dan een fatsoenlijke, en niet zo'n bontkraagjes helm
 
De titel zeg het al een beetje, ik heb gister een gilera runner 125cc volledig origineel op motorkenteken (a1) gekocht wat een plaatje is het!

Maar nu ben ik opzoek een goede helm alleen ik zit te twijfelen tussen deze 2.

Iemand ervaringen of meningen welke beter is ik ben benieuwd!

Koop de SHARK EVOLINE 3. Persoonlijk vind ik die beter wanneer die open staat. klapt helemaal naar achteren waardoor die geen wind vangt. en zit erg lekker op je hoofd. heeft ook nog zonnebril erin ook handig.

wat betreft je runner. gelijk 180cc malossi cilinder en zuiger op gooien. want 125cc gaat NIET vooruit.
 
psst, gilera runner... Denk dat het júist de gewenste look is.

Meteen vooroordelen.. Het zijn gewoon beide super vette helmen. en ik heb een gilera runner gekocht om rijervaring op te doen ipv meteen enorme vermogens onder mijn kont te hebben.
Ook was ik de rollerbanken zat en kan ik nu legaal hogere snelheden halen op mijn (motor)scooter.
 
Koop de SHARK EVOLINE 3. Persoonlijk vind ik die beter wanneer die open staat. klapt helemaal naar achteren waardoor die geen wind vangt. en zit erg lekker op je hoofd. heeft ook nog zonnebril erin ook handig.

wat betreft je runner. gelijk 180cc malossi cilinder en zuiger op gooien. want 125cc gaat NIET vooruit.


Ik zal even kijken naar die helm die je mij adviseert. en wat betreft me runner, dat zijn ook zeker mijn toekomst plannen. Hoe duur kost zo'n setje voor mijn runner?
 
Er is een actie gaande als je een ROOF boxer koopt krijg je er een gratis adidas schoudertasje bij, handig voor je telefoon enz.
 
Waarom moeten wij iedereen weer gaan lopen afkraken omdat wij allemaal opeens denken beter te zijn? Laat iedereen lekker in zijn waarde en laat een andere lekker kopen wat hij of zij wilt met hun zuurverdiende centen.

Ik zou trouwens beide niet aanraden want ze maken allebei een verschrikkelijke rot herrie als je rijdt. Dingen vangen wind als een windmolen. Heb zelf ook de Shark Evoline series 3 gehad en dat ding vond ik ook kut. Ziet er goed uit, klapt naar achteren en allemaal prachtig maar wat een herrie.

Rij nu rond met een HJC IS-Max 2 en wil echt niet terug. Heerlijke rust eindelijk.
 
Waarom moeten wij iedereen weer gaan lopen afkraken omdat wij allemaal opeens denken beter te zijn? Laat iedereen lekker in zijn waarde en laat een andere lekker kopen wat hij of zij wilt met hun zuurverdiende centen.

Ik zou trouwens beide niet aanraden want ze maken allebei een verschrikkelijke rot herrie als je rijdt. Dingen vangen wind als een windmolen. Heb zelf ook de Shark Evoline series 3 gehad en dat ding vond ik ook kut. Ziet er goed uit, klapt naar achteren en allemaal prachtig maar wat een herrie.

Rij nu rond met een HJC IS-Max 2 en wil echt niet terug. Heerlijke rust eindelijk.

Hier kan ik tenminste wat mee, en wat betreft de vooroordelen. ze moeten het zelf weten ben gewoon een jongen van 19 die het erg leuk vind om eerst op een motorscooter te gaan rijden en ervaring wil opdoen ipv meteen wat groots. en de gilera runner sprak me aan qua look en prestaties. ook spraken de helmen me aan qua looks, alleen ik vond het een aardige investering voor een helm dus vandaar mijn vraag.
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat je een 2takt hebt.

malossi 180 (172cc) 2takt kit: KLIKKK

als je nog wat harder wilt gaan kan een malossi variateur ook geen kwaad.
 
Tony, heb je in de gaten dat RunnerRijder een A1 rijbewijs heeft? Op dit moment betekent dat dus max 125cc.

Voor de wet is wat jij voorstelt gelijk aan motorrijden zonder enig rijbewijs. We zijn het er vast wel over eens dat het A1 rijbewijs een beetje kut is in z'n beperkingen, maar dan zou ik nog niemand aanraden om *deze* wet te overtreden gezien de grote gevolgen als je gepakt wordt.
 
ik neem aan dat je een 2takt hebt.

malossi 180 (172cc) 2takt kit: KLIKKK

als je nog wat harder wilt gaan kan een malossi variateur ook geen kwaad.

doet een uitlaat als dit ook wonderen of is het puur voor de look en het geluid


( malossi terugloop uitlaat) kost bijna 400..
 
Laatst bewerkt:
Er is een actie gaande als je een ROOF boxer koopt krijg je er een gratis adidas schoudertasje bij, handig voor je telefoon enz.

Weet je hoe zeer ik baal als langdurig Roof drager dat deze helm door bepaalde groepen is geadopteerd? :X

En helemaal in de tijd dat ik een KTM 990 had. _O-
 
Laatst bewerkt:
Tony, heb je in de gaten dat RunnerRijder een A1 rijbewijs heeft? Op dit moment betekent dat dus max 125cc.

Voor de wet is wat jij voorstelt gelijk aan motorrijden zonder enig rijbewijs. We zijn het er vast wel over eens dat het A1 rijbewijs een beetje kut is in z'n beperkingen, maar dan zou ik nog niemand aanraden om *deze* wet te overtreden gezien de grote gevolgen als je gepakt wordt.
daar komen ze niet achter want zoveel moeite word er niet gedaan. bijna iedereen met een a1 rijbewijs heeft knalt een 180 kit onder zijn runner 125.
 
daar komen ze niet achter want zoveel moeite word er niet gedaan. bijna iedereen met een a1 rijbewijs heeft knalt een 180 kit onder zijn runner 125.
Totdat je een ongeval krijgt met serieuze gevolgen....gaat de verzekering alles bij je terughalen.
Een boete is een risico dat je wel kunt dragen, de financiële gevolgen van onverzekerd rijden niet.
 
Laatst bewerkt:
Waarom moeten wij iedereen weer gaan lopen afkraken omdat wij allemaal opeens denken beter te zijn? Laat iedereen lekker in zijn waarde en laat een andere lekker kopen wat hij of zij wilt met hun zuurverdiende centen.

Ik zou trouwens beide niet aanraden want ze maken allebei een verschrikkelijke rot herrie als je rijdt. Dingen vangen wind als een windmolen. Heb zelf ook de Shark Evoline series 3 gehad en dat ding vond ik ook kut. Ziet er goed uit, klapt naar achteren en allemaal prachtig maar wat een herrie.

Rij nu rond met een HJC IS-Max 2 en wil echt niet terug. Heerlijke rust eindelijk.
:^
Ik heb ook een Shark Evoline 3 gehad en vond het ook ruk. Veel herrie, turbulentie, veel tocht en in de regen lekkage. Binnen een jaar heb ik hem weer verpatst.
Ik zou zeggen, als je open wilt rijden, kijk dan naar een goede jethelm en als je zowel open als gesloten wilt, is een modulaire helm misschien een optie. Ikzelf heb die van X-lite. , Kost een paar centen maar dan heb je ook echt een hele fijne helm. Wat goedkoper heeft Nolan bijvoorbeeld ook diverse uitvoeringen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan