Sharktooth bluetooth systeem

ewmerven

Rookie
20 apr 2020
5
2
Heey allemaal,

Ik ben van plan een Sharktooth te kopen voor mijn Shark Evo One 2.
Weet iemand toevallig of het met de Sharktooth mogelijk is om zowel je telefoon als je navigatie tegelijkertijd te koppelen?
Ik zou namelijk graag muziek afspelen van mijn telefoon maar tussen door ook graag de instructies van mijn TomTom Rider 550 kunnen horen.
Ik zou graag horen of iemand weet of dit mogelijk is, want Google helpt me helaas niet verder met deze vraag.
 
Hallo en welkom op Motor-forum,

Er zijn een aantal topics hier op MF die gaan over headsets en/of navigatie.
Ik kan niet voor iedereen spreken maar hier zitten voornamelijk mensen met interesse voor het motorisch gedeelte , de motorfiets zelf. wel voor mijzelf sprekend, de ontwikkelingen gaan dermate snel dat er een aantal topics geopend zijn om juist dit soort dingen ook te kunnen bespreken en ervaringen uit te kunnen wisselen.

jouw vraag bestaat al langer, in auto's weet ik dat de optie al heel lang bestaat dat de muziek automatisch zachter word gezet op het moment dat er instructie gesproken word.

Persoonlijk word ik knettergek als er bij 1200, 600 en 300 meter bij een afslag gemeld word dat je er af moet, als dit dan ook nog Frans Bauer © onderbreekt ;) ben ik helemaal ziedend en is roadrage nog maar enkele secondes verwijdert..

Ik zie dat dit je eerste keer op MF is, dus typ even als je de onderwerpen niet kan vinden, dan zoek ik, of iemand die dit meeleest, wel even.
Er is ook een kans dat dit onderwerp word verplaatst naar een andere categorie dan Techniek, vraag en antwoord.
zoals je kon lezen toen je dit typte verwees men naar een aantal how-to topics , maar de ontwikkelingen in voorvorken gaan wat trager dan die van navigatie en andere smartphone/ navigatie spullen , dus vandaar de andere topics.

Veel lees en surf plezier :)
 



een aantal topics die recentelijk bezocht zijn , de laatste is specifiek over de 550.
 
Heey allemaal,

Ik ben van plan een Sharktooth te kopen voor mijn Shark Evo One 2.
Weet iemand toevallig of het met de Sharktooth mogelijk is om zowel je telefoon als je navigatie tegelijkertijd te koppelen?
Ik zou namelijk graag muziek afspelen van mijn telefoon maar tussen door ook graag de instructies van mijn TomTom Rider 550 kunnen horen.
Ik zou graag horen of iemand weet of dit mogelijk is, want Google helpt me helaas niet verder met deze vraag.

Nee dat kan niet. Ik heb de sharktooth in m’n helm, maar kan maar 1 device tegelijkertijd koppelen en horen.
 
Hallo en welkom op Motor-forum,

Er zijn een aantal topics hier op MF die gaan over headsets en/of navigatie.
Ik kan niet voor iedereen spreken maar hier zitten voornamelijk mensen met interesse voor het motorisch gedeelte , de motorfiets zelf. wel voor mijzelf sprekend, de ontwikkelingen gaan dermate snel dat er een aantal topics geopend zijn om juist dit soort dingen ook te kunnen bespreken en ervaringen uit te kunnen wisselen.

jouw vraag bestaat al langer, in auto's weet ik dat de optie al heel lang bestaat dat de muziek automatisch zachter word gezet op het moment dat er instructie gesproken word.

Persoonlijk word ik knettergek als er bij 1200, 600 en 300 meter bij een afslag gemeld word dat je er af moet, als dit dan ook nog Frans Bauer © onderbreekt ;) ben ik helemaal ziedend en is roadrage nog maar enkele secondes verwijdert..

Ik zie dat dit je eerste keer op MF is, dus typ even als je de onderwerpen niet kan vinden, dan zoek ik, of iemand die dit meeleest, wel even.
Er is ook een kans dat dit onderwerp word verplaatst naar een andere categorie dan Techniek, vraag en antwoord.
zoals je kon lezen toen je dit typte verwees men naar een aantal how-to topics , maar de ontwikkelingen in voorvorken gaan wat trager dan die van navigatie en andere smartphone/ navigatie spullen , dus vandaar de andere topics.

Veel lees en surf plezier :)
Ik heb voordat ik deze vraag plaatste gezocht of deze vraag specifiek voor dit systeem al eerder gesteld is, maar ik heb helaas geen antwoord kunnen vinden. Mocht er een beter passende categorie zijn zou het top zijn als deze vraag daar terecht komt, aangezien dat de kans op een antwoord alleen maar vergroot :)
 
Ahh dat is jammer, dus dan is het altijd kiezen tussen muziek of navigatie... gemiste kans wel

Oprechte interesse hoor, maar navigeren zonder geluid ? meeste apparaten zijn continue voorzien van stroom dus zie je ook wanneer de volgende afrit.koerswijziging is en als dat 20 km is ga je de komende tijd toch niks horen qua aanwijzingen.

persoonlijk rijd ik wel eens een afrit voorbij, maar altijd op vakantie/plezier ritten, dan zie je nog eens wat denk ik maar op het moment dat het gebeurt.
op het moment dat je elke minuut aanwijzingen krijg is muziek misschien een afleiding die je niet kan gebruiken icm ander verkeer/drukte/ambulances.
 
De 550 is het probleem, met de ridder 40 was de sharktooth prima te koppelen met TT en telefoon.
Ik maak nu een WiFi verbinding (hotspot) van de telefoon naar de 550 voor de internet koppeling.
Vervolgens gaat de audio van de TomTom naar sharktooth wel via Bluetooth.
Tegelijkertijd is ook de telefoon via Bluetooth verbonden aan sharktooth.
 
De 550 is het probleem, met de ridder 40 was de sharktooth prima te koppelen met TT en telefoon.
Ik maak nu een WiFi verbinding (hotspot) van de telefoon naar de 550 voor de internet koppeling.
Vervolgens gaat de audio van de TomTom naar sharktooth wel via Bluetooth.
Tegelijkertijd is ook de telefoon via Bluetooth verbonden aan sharktooth.

Dus als ik het goed begrijp zeg jij dat je dus wel 2 apparaten gelijktijdig via bluetooth kan koppelen aan de sharktooth? Maar alleen als je de TomTom via hotspot connect met je telefoon? Dat zou top zijn!
Ik snap alleen niet helemaal wat de internet-connectie van de TomTom te maken heeft met de bluetooth-connecties van de sharktooth?
 
Oprechte interesse hoor, maar navigeren zonder geluid ? meeste apparaten zijn continue voorzien van stroom dus zie je ook wanneer de volgende afrit.koerswijziging is en als dat 20 km is ga je de komende tijd toch niks horen qua aanwijzingen.

persoonlijk rijd ik wel eens een afrit voorbij, maar altijd op vakantie/plezier ritten, dan zie je nog eens wat denk ik maar op het moment dat het gebeurt.
op het moment dat je elke minuut aanwijzingen krijg is muziek misschien een afleiding die je niet kan gebruiken icm ander verkeer/drukte/ambulances.
Ik heb graag juist gesproken instructies van de TomTom zodat ik niet de hele tijd op dat schermpje hoef te kijken en mijn ogen fijn op de weg kan richten, geeft voor mij het gevoel dat ik me beter kan concentreren op mijn omgeving en het verkeer dan wanneer ik steeds moet kijken of ik geen afslag heb gemist of bijna ga missen. Ik heb dit onlangs getest met gewone bluetooth dopjes in de helm, maar deze dempen veel te veel omgevings-geluid en zitten alles behalve confortabel door de nauwe pasvorm van de helm.

Daarnaast valt (in mijn ervaring) de frequentie van de gesproken instructies heel erg mee bij de TomTom rider :)
 
Dus als ik het goed begrijp zeg jij dat je dus wel 2 apparaten gelijktijdig via bluetooth kan koppelen aan de sharktooth? Maar alleen als je de TomTom via hotspot connect met je telefoon? Dat zou top zijn!
Ik snap alleen niet helemaal wat de internet-connectie van de TomTom te maken heeft met de bluetooth-connecties van de sharktooth?

Ja dat is zeker mogelijk, daarnaast kan je dan ook nog met een andere sharktooth verbinding maken.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom het niet werkt via Bluetooth, ben ook al in contact geweest met TomTom.
Die weten hiervoor geen oplossing, je mist overigens wel een paar opties in je TomTom door de hotspot verbinding.
Berichten en zien wie er belt werkt niet.
 
Heey allemaal,

Ik ben van plan een Sharktooth te kopen voor mijn Shark Evo One 2.
Weet iemand toevallig of het met de Sharktooth mogelijk is om zowel je telefoon als je navigatie tegelijkertijd te koppelen?
Ik zou namelijk graag muziek afspelen van mijn telefoon maar tussen door ook graag de instructies van mijn TomTom Rider 550 kunnen horen.
Ik zou graag horen of iemand weet of dit mogelijk is, want Google helpt me helaas niet verder met deze vraag.
Het topic is al wat ouder maar ik sta nu ook op het punt om sharktooth aan te schaffen. hoe bevalt het systeem?
 
Even oma een schop geven.
Ik ben op zoek naar een nieuwe helm en dus ook naar een nieuwe bluetooth set.
Voor Shark helmen, heb je dus de (betaalbare) sharktooth.
Hoe zijn de gebruikservaringen?
Ik wil mijn headset koppelen aan de telefoon incl. media (muziek) en aan de TomTom 550
 
Is die Sharktooth niet van Sena? Ik heb zelf een Sena SF2 op mijn Evoline 3. Bevalt prima, bediening vond ik iets lastiger onder de knie te krijgen in vergelijking met mijn oudere Cardo set.
Hoe zit het met de verstaanbaarheid van je SF2?

Heb 1 iemand gehoord dat je hem boven de 80kmh net zo goed uit kan zetten omdat je niks meer hoort
 
Ik heb het idee dat dat bij mijn oude Cardo beter ging. Maar het is wel te doen bij 100 kmh. Daarbij zit mijn vrouw wel achter het grote scherm van haar Goldwing 1500 en ik achter het scherm van een Silverwing of Deauville. Je wilt dan geen lange gesprekken meer voeren, maar even iets meedelen gaat goed. Mijn vrouw heeft overigens de Schuberth versie waarbij haar microfoon ‘verstopt’ zit in de helm.
 
Ik heb het idee dat dat bij mijn oude Cardo beter ging. Maar het is wel te doen bij 100 kmh. Daarbij zit mijn vrouw wel achter het grote scherm van haar Goldwing 1500 en ik achter het scherm van een Silverwing of Deauville. Je wilt dan geen lange gesprekken meer voeren, maar even iets meedelen gaat goed. Mijn vrouw heeft overigens de Schuberth versie waarbij haar microfoon ‘verstopt’ zit in de helm.
Hmm, ik heb niet echt een schermpje on achter te verschuilen bij mijn CBR. 😬
 
Ahh dat is jammer, dus dan is het altijd kiezen tussen muziek of navigatie... gemiste kans wel
Tenzij je je telefoon als navigatie gaat gebruiken, dan kan het wel namelijk. De navigatie app zet dan het volume van de muziek iets lager.
Maar dat is een afweging die je zelf moet malen, wat je als navigatie wil gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan