Shell V-power benzine

Ik blijf er bij V-Power is 98% marketing.

Veel van de boven genoemde bevindingen heb je ook bij de overstap van 95RON naar 98RON. Dit geld oa voor minder carb-freezing, vloeiender onderin etc etc.

Ik vraag me af hoeveel mensen bij de overstap van 98 naar V-power nog zo veel verschil merken.

Ik weet wel dat men bij Nedcar in de toekomst overstapt op V-power, maar dat is vanwege het lager benzeen en zwavel gehalte, en dat heeft geen ene reet met verbeterde prestaties te maken. Dit scheelt weer in de schadelijke dampen die in de fabriekshal vrijkomen.
 
Ok tijd voor een test, men neme een oude 4 cilinder 4-takt. Men lift de kop en neemt een foto van verbrandingsruimte en sluit de boel vervolgens. Dan worden er 2 tanks geplaatst, 1 voor de 2 linker cilinders, 1 voor de 2 rechter cilinders. 1 tank vullen met Euro 95, 1n een tank met Vpower. Vervolgens een poos er mee rondrijden en na een tankbeurt of 20 de boel weer opentrekken en de cilinders met elkaar vergelijken. Nou heb ik geen ruimte of geld of ervaring om een fiets te prepeareren, open te halen of iets dergelijks maar dat zou wel een goede test zijn om in ieder geval het reinigende effect te meten. En als je dan ook nog zou kunnen testen wat de uitlaatgas samenstellingen zijn ben je al een heel eind.
 
Ok tijd voor een test, men neme een oude 4 cilinder 4-takt. Men lift de kop en neemt een foto van verbrandingsruimte en sluit de boel vervolgens. Dan worden er 2 tanks geplaatst, 1 voor de 2 linker cilinders, 1 voor de 2 rechter cilinders. 1 tank vullen met Euro 95, 1n een tank met Vpower. Vervolgens een poos er mee rondrijden en na een tankbeurt of 20 de boel weer opentrekken en de cilinders met elkaar vergelijken. Nou heb ik geen ruimte of geld of ervaring om een fiets te prepeareren, open te halen of iets dergelijks maar dat zou wel een goede test zijn om in ieder geval het reinigende effect te meten. En als je dan ook nog zou kunnen testen wat de uitlaatgas samenstellingen zijn ben je al een heel eind.
Jij hebt duidelijk teveel naar Head & Shoulders advertenties gekeken :+
 
:^ Benzine is benzine, verschil is te verwaarlozen en als die nu harder optrekt reed je eerst als een oud wijf :9 zit gewoon tussen de oren.
 
volgens mij slaat Euro 95 of Super Plus 98 op 95, resp. 98 RON. Dat is het octaangehalte. Hoe hoger, hoe beter de peut bestand is tegen spontane ontbranding, want dat is pingelen van de motor. Pingelen is heel schadelijk en kan zelfs tijdens het rijden optreden, zonder dat je dat merkt of hoort. '(

die spontane ontbranding kan gebeuren als je een (sportief) motorblok hebt met een hoge compressie. Hoe hoger de compressie, hoe meer behoefte :Z :Z aan een hoger octaangehalte. :z :z :z :z

Pura en v power zijn zwavelarm en beter voor het milieu. Aangezien ik Shell niet aan een nog hogere winst wil helpen (18 miljard Euro in 2004!!!) :X :X blijf ik lekker zwavelrijk rondtoeren *D
 
:^ Benzine is benzine, verschil is te verwaarlozen en als die nu harder optrekt reed je eerst als een oud wijf :9 zit gewoon tussen de oren.

Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb altijd gewoon Euro95 getankt. Nooit problemen gehad, en het scheelt toch een paar cent per liter.
HEt wordt wat anders als je superplus98 moet tanken; V-power is flink goedkopen en heeft ook een octaangetal van 97. Zou dus moeten kunnen. En als het dan milieuvriendelijker is... O-)

ZXR
 
volgens mij is vpower hier in nederland nog steeds 95

bij de shell hier int dorp hangt een kaartje op de superplus: "vpower vervangt superplus"

mja, total dus... B|

die trouwens ook tot 2300 uur open is, voor mij komt dat vaak best goed uit...
 
Zo te zien zou qua het voor de duidelijkheid dus geen kwaad kunnen als een onafhankelijk orgaan (consumentenbond, motor blad of zo) dit eens test en de uitslagen + conclusie openbaar maken. Nu roept iedereen wat anders en weet niemand het zeker.
 
Tukkie werkt bij BP soms?

Om nou drie keer achter elkaar hetzelfde te posten... :X
Beroep: marketeer.
Registratiedatum: 14-03-2005 (2 dagen geleden)

Yep, bij BP waarschijnlijk. Komt door het enthousiasme waarme 'ie 't reclamepraatje verkondigt niet helemaal geloofwaardig meer over. :X
 
Laatst bewerkt:
Beroep: marketeer.
Registratiedatum: 14-03-2005 (2 dagen geleden)

Yep, bij BP waarschijnlijk. Komt door het enthousiasme waarme 'ie 't reclamepraatje verkondigt niet helemaal geloofwaardig meer over. :X

trouwens wel lomp. Ben je marketeer bij BP, hou je een promopraatje over je benzine en dan weet je niet eens waar het over gaat. De meeste mensen zouden het hebben over het octaangetal van benzine, niet octaangehalte. Best slordig :P
 
En alleen maar reclame posts... B|
'k zie dat Tukkie nog geen icoontje heeft, beetje jammer.

Suggestie:
full


;) :+
 
Op mijn scheurijzer (cb900f 1981) heb ik de afgelopen jaren ook al veel soorten benzine uitgeprobeerd. Eerst 95, dat was hopeloos, hij liep er slecht op. Snel overgestapt naar 98. Dat scheelde stukken, mooier lopen, rustiger. Maakt niet uit wat voor merk. Ook nog eens een keertje met loodvervanger geprobeerd, maar dat was net zo bagger als 95. In Italie ben ik nog een keer een pomp tegen gekomen die gelode benzine verkocht. Dat was dolle pret, de motor is ontworpen voor dat spul. Volle tank dan maar en blazen!!!

En de afgelopen jaren in Belgie, Frankrijk en Duitsland hogere octaangehaltes tegen gekomen, 99 en 100. Dan loopt het machientje nog regelmatiger, echt mooi. De gasreactie lijkt ook wel beter te zijn, maar topvermogensverschillen zijn er volgens mij niet echt.

Kortom: het ligt i.i.g. aan het type motor. En als in Nederland V-power of hoe het dan ook heet nog steeds 98 is zonder additieven, zonder loodvervanger, heeft het geen nut om veel meer te betalen dan bij een andere pomp voor gewone 98.
 
Zo te zien zou qua het voor de duidelijkheid dus geen kwaad kunnen als een onafhankelijk orgaan (consumentenbond, motor blad of zo) dit eens test en de uitslagen + conclusie openbaar maken. Nu roept iedereen wat anders en weet niemand het zeker.

Als je een stukkie terugbladert kom je de test tegen van de ADAC (Duitse ANWB), verder zijn er nog wel wat testen bekend. Resultaat, tenzij je een zéér opgevoerde motor hebt die 100 octaan benodigd (extreem hoge compressie) is het resultaat nihil. Gewoon weggegooid geld, zeker niet doen dus, de benzine is al duur zat! Kijk naar hoog opgevoerde machines en zie wat de fabrikant opgeeft, doorgaans is Euro 95 meer dan voldoende en een hoger octaan getal zoals gezegd weggegooid geld.

Bij mijn auto uit 1984 is dat een beetje anders, deze is ontworpen voor gelode benzine met minimaal 98 octaan. Tank ik in Duitsland V-power met 100 octaan of zijn voorganger Optimax met 99 octaan dan liep hij inderdaad stabieler stationair, met Euro 95 pingelt ie bij bepaalde toerentallen.
 
Ik tank al een jaar v-power, niet inderdaad erg veel gemerkt. Dus het is dus gewoon zo dat het allemaal onzin is bij de algemene motor... Want als et allemaal niet zo goed werkt neem ik het iig niet meer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan