Shell V-power ervaringen

Hoomy

Die hard MF'er
1 jun 2004
466
3
Hoesnbroek
Ik pleur meestal gewone benzine met een octaangehalte van 91 (tank hoofdzakelijk in Duitsland)(precies als officieel aangegeven voor mijn Honda CB Seven Fifty).

Binnen onze motortourclub zijn enkelen die zweren bij V-power.

Wat zijn jullie ervaringen?
;)
 
M'n ouwe auto leek er wel beter op te lopen. Maar niet genoeg om er extra voor te betalen.
 
2 maanden getankt, niks gemerkt

Ook niet in je portemonee, of tank jij ook altijd voor 10 euro :P

Zo gauw V-Power goedkoper wordt dan Euro, tank ik V-Power.
Tegen die gast aan het tankstation zei ik: of mijn motor nu 200 of 202 rijdt, dat boeit me echt niet meer en of ie nou 145 of 147 PK heeft maakt me niet uit als ik er maar 100 van gebruik.

Ja maar, dan trekt ie harder op was zijn tegen antwoord |(

Met andere woorden, geen ervaring met V-Power in een motor en met me auto tank ik LPG.
 
damm , ik wist het wel !

Volgens mij heeft iedereen wel eens die pura/v-power in z`n tank gemikt ,$$$$$$$$$$$$$$ resultaat : directeur shell NL kan weer een nieuw bootje uitzoeken. GRRRRR ,kom op mensen scherp blijven !!
 
damm , ik wist het wel !

Volgens mij heeft iedereen wel eens die pura/v-power in z`n tank gemikt ,$$$$$$$$$$$$$$ resultaat : directeur shell NL kan weer een nieuw bootje uitzoeken. GRRRRR ,kom op mensen scherp blijven !!
Nope, nog nooit Pura/V-Power getankt en 'k was 't ook niet van plan.
(zelfs niet in m'n lease-auto terwijl ik dat niet eens zelf betaal)
Ik weiger aan die marketing-experimenten van meneer Shell mee te doen.
 
|U wordt genaaid door Shell

Moto73 heeft het spul in juli getest: geen verschil in prestaties t.o.v. normale bezine

Iedereen heeft het over meer vermogen enzo....... behalve Shell zelf.
Shell levert een benzine die schoner is voor motor en milieu, schoner = minder zwavel. Schoner is minder aanslag in de motor. Gevolg ervan, betere verbranding/vulling/enzovoort dus een BETER PRESTERENDE auto/motor, vergelijk het met een maand stadsverkeer rijden, daarna een lange snelweg rit en het gevoel dat je auto/motor veel feller reageert op het gas. Dus, minder aanslag in blok, beter reagerende motor. Als je meer vermogen wilt, moet je naar Duitsland gaan en vpower 100 octaan met WRIJVINGSVERMINDERAARS tanken, dat zorgt namelijk wel voor iets meer vermogen.
 
Iedereen heeft het over meer vermogen enzo....... behalve Shell zelf.
Shell levert een benzine die schoner is voor motor en milieu, schoner = minder zwavel. Schoner is minder aanslag in de motor. Gevolg ervan, betere verbranding/vulling/enzovoort dus een BETER PRESTERENDE auto/motor, vergelijk het met een maand stadsverkeer rijden, daarna een lange snelweg rit en het gevoel dat je auto/motor veel feller reageert op het gas. Dus, minder aanslag in blok, beter reagerende motor. Als je meer vermogen wilt, moet je naar Duitsland gaan en vpower 100 octaan met WRIJVINGSVERMINDERAARS tanken, dat zorgt namelijk wel voor iets meer vermogen.

Zijn er dan toch mensen die het begrijpen?????
 
M'n ouwe auto leek er wel beter op te lopen. Maar niet genoeg om er extra voor te betalen.

bij mij ook, de oude corsa loopt lekkerder op v power, maar de motor absoluut geen enkel verschil.
Denk dat het een beetje met toeren te maken heeft, auto draait weinig toeren en daar merk je wel wat van v kracht, maar de motor draait max 14.000 toeren...merkte nop verschil
 
Iedereen heeft het over meer vermogen enzo....... behalve Shell zelf.
Shell levert een benzine die schoner is voor motor en milieu, schoner = minder zwavel. Schoner is minder aanslag in de motor. Gevolg ervan, betere verbranding/vulling/enzovoort dus een BETER PRESTERENDE auto/motor, vergelijk het met een maand stadsverkeer rijden, daarna een lange snelweg rit en het gevoel dat je auto/motor veel feller reageert op het gas. Dus, minder aanslag in blok, beter reagerende motor. Als je meer vermogen wilt, moet je naar Duitsland gaan en vpower 100 octaan met WRIJVINGSVERMINDERAARS tanken, dat zorgt namelijk wel voor iets meer vermogen.
Nee?

Van dezelfde Shell website als jouw quote:
Hoe werkt Shell V-Power?

Shell V-Power zorgt voor meer vermogen en snellere acceleratie van de auto door prestatieverhogende componenten in de brandstof en een optimale reinigende werking die de motor in topconditie houdt. Hierdoor wordt meer energie uit elke druppel brandstof gehaald. Het is de eerste zwavelvrije brandstof op de Nederlandse markt.
Zullen we 't er maar op houden dat 't puur een marketingverhaaltje is?
 
M'n ouwe auto leek er wel beter op te lopen. Maar niet genoeg om er extra voor te betalen.
Same here, m'n auto (Subaru Impreza GT turbo) loopt er beter op, bij m'n motor '04 R1 nix gemerkt. Trouwens ook wel een 100 octaan getankt met de R1: geen verschil gemerkt.
 
Zijn er dan toch mensen die het begrijpen?????

Hebben ze, mijn motortourclub kennissen, dus toch gelijk!
Wij wonen aan de grens en zij spreken namelijk specifiek over de Duitse V-Power.

Ik zal eens kijken wat het prijsverschil is. Afhankelijk daarvan wil ik het eens enkele tankjes uitproberen.
 
Ik zit met smart te wachten totdat ik die V-Power diesel eens kan gaan tanken :X

Ik heb nu 120 pk en zou het toch leuk vinden als ie straks 180 pk en 400 Nm geeft ;)
 
Ik zit met smart te wachten totdat ik die V-Power diesel eens kan gaan tanken :X

Ik heb nu 120 pk en zou het toch leuk vinden als ie straks 180 pk en 400 Nm geeft ;)

Niet doen idioot!!
Krijg je alleen maar nog meer last van al die trage oudjes op de openbare weg.
Ze moeten nu al voor je aan de kant!

MarkTT: "Ik zeg, MOVEN met die oudjes!!"

V-Power zou in jou geval waarschijnlijk leiden tot nog hogere adrenaline peilen. Want je zegt wel MOVEN maar ze doen het toch niet!!!!

Let toch op je hart. Gewoon Euro 95.
 
Niet doen idioot!!
Krijg je alleen maar nog meer last van al die trage oudjes op de openbare weg.
Ze moeten nu al voor je aan de kant!

MarkTT: "Ik zeg, MOVEN met die oudjes!!"

V-Power zou in jou geval waarschijnlijk leiden tot nog hogere adrenaline peilen. Want je zegt wel MOVEN maar ze doen het toch niet!!!!

Let toch op je hart. Gewoon Euro 95.

Met Euro 95 vrees ik dat ik niet ver meer kom, ik rij namelijk diesel O-)

(voor de heren die het gemist hebben, ik rij geen motor meer) 8-)

Ben koekblikfahrer en op weg om ook oude lul te worden. Nog even en ik ga kijken naar een Toyota of een Citroen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan