shell v-power wel of niet in de motor ?

ruffrider666

Rookie
17 jun 2006
13
0
venlo
hallo mensen,
vraagje wat denken jullie ?shell v-power wel of niet in de motor ? de een zegt dat ie dan te warm word de ander zegt dat dat bullshit is.ik weet het niet..jullie wel ? bvd rr
 
Ik tank gewoon 95 waar nodig. Leeg is leeg dus tijd om te tanken....

De mijne gaat toch elke 20.000km uit elkaar om oa de kleppen opnieuw in te slijpen....


Zo zijn de inlaatkleppen van de 888 keurig schoon.

full
 
Benzine is benzine. En kan puur niet worden gebruikt.

Vroeghur kwamen de techneuten er achter (100 jaar terug) dat bij verhogen van de compressie de motor ging pingelen.
Door wat Oktaan toe te voegen bleek dat over te gaan. De hoeveelheid werd aangeduid met Oktaan getal.
Dat Oktaan werd later vervangen door lood. Dat mag niet meer nu is het een Methyl alcohol type.

Dat laatste vreet stalen tanks op dus koekblikken zijn sind ca 1990 voorzien van kunstof tanks. Moderne stalen tanks voor motor fiets zijn gecoat.
Die van de oude Yamaha XJ niet dus die gingen na 10/15 jaar eraan.

Hoe hoger de compressie hoe hoger het Oktaan lees RON getal moet zijn.
Als de motor iets ouder wordt. daalt t.g.v. slijtage de comp. en kun je theoretisch met een lager RON getal.
In Nederland worden er maar twee types verkocht. Ron 95 en 98.

De toevingen voor een hoger RON getal is een slechte verbrander.
In een liter zit dus verhoudings gewijs minder benzine.
De hoeveelheid energie die 1 liter benzine kan leveren daalt met de hoeveelheid toevoeging.

Vroeghur in de 60 ger jaren kwam ESSO met de tijger in de tank. deze benzine zou meer energie, zuiniger en schoner zijn. Lijkt wel of Shell een oude koe uit uit de kast heeft gehaald.

Daarna kwamen alle maatschappijen met iets dergelijks.
Hebben ze dat er weer uitgehaald om het ons nu met geld klopperij hetzelfde produkt weer tegen een hogere prijs te slijten ????

Ik tank Ron 95 loodvrij tegen de laagste prijs. Of bijna laagste prijs.

Laat shell maar lu..... Ik koop ,liever benzine i.p.v. chemicalien.
Die laatste zijn schijnbaar niet slecht voor ons milieu ?????????

En die testen op TV motorbladen ? Vandaag rij ik 1 op 12 Morgen 1 op 17
Hangt van het weer, mijn stemming en type weg af.

Journalisten worden betaald door abonnementen, reklame en sponsor inkomsten.
Testen worden betaald door ..............

Ik doe mijn ding, en verbaas me steeds weer over dingen die nieuw zijn, waarvan ik dan denk waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord.

Jij zit er zeker op :?

:+ Mooi, duidelijk verhaal :}

Ik tankte ook een tijd lang 98 omdat ik dacht dat mn Z er beter mee zou lopen, maar ben weer gewoon overgestapt op 95, merk geen verschil en zeker hier op hoogte waar mn bike toch vermogen verliest is een hoger octaangehalte geen tovermiddel, blijkt dus. V-Power? Bullshit verhaaltjes, die 5 pk meer of minder (zeker in bijv. een auto) merk je toch niet, zeg nou eerlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan