shell v-power wel of niet in de motor ?

ruffrider666

Rookie
17 jun 2006
13
0
venlo
hallo mensen,
vraagje wat denken jullie ?shell v-power wel of niet in de motor ? de een zegt dat ie dan te warm word de ander zegt dat dat bullshit is.ik weet het niet..jullie wel ? bvd rr
 
http://www.google.com/custom?q=v-power&sa=Google+zoeken&cof=AH%3Acenter%3BLH%3A80%3BLW%3A800%3BAWFID%3Aea445d183acfe785%3B&domains=motor-forum.nl&sitesearch=motor-forum.nl (klik)
 
Hoi ik tank altijd 95 maar vraag me af of het niet beter is om af en toe of V power of 98 te tanken of kan dit (98) alleen maar kwaad en dus geen goed doen??

Groet Dirk.


Kwaad kan het volgens mij niet alleen wanneer de motor is afgesteld voor 95 dan is het eigenlijk onnodig om 98 te tanken.

Alleen hebben ze bij V-power bepaalde reinigende additieven(dopes) toegevoegd (zeggen ze B| ) ,dus ik tank het gewoon af en toe.
 
als je motor zuiniger gaat rijden/meer vermogen levert met magische benzine heeft die benzine dus een hogere calorische verbrandingswaarde.
waarom publiceren die benzineboeren die dan niet?

:r
 
Was bij shell op de V-Power afdeling...ja ja echt waar die hebben ze..en geloof me. Ze zijn Errug serieus over dat spul. Ik was er zelf verbaasd van. Mocht ook echt geen grapjes maken dat het een marketing stunt was _O- konden ze helemaal niet tegen 8-) Errug grappig. Ze zijn zelf in elk geval nog al overtuigd van de werking...Ik weet niet of dat wat zegt, maar check eens op de website...Ze hebben ook een servicenummer waar je eerst een dame krijgt die nergens wat van af weet maar uiteindelijk kan vast iemand je vraag beantwoorden..wat betreft werkzaamheid voor motoren
 
Allemaal boerenbedrog.

Tank de benzine die voor je motor geschikt is. Als dat Ron 95 is, dan geen 98 gebruiken. Die verbrandt zelfs minder goed in een motor met normale compressie, waardoor je motor zelfs méér inwendig vervuilt.
 
Fifth Gear heeft het (in Engeland) een keer getest met auto's en het werkte wel degelijk bij de snelle auto's.

Een VW Polo ofzo had op de tesbank 1pk meer
Een Seat Leon Cupra won er 8pk mee
Maar een Subaru Impreza STI won er iets van 15pk mee, da's toch best veel! (Okay, die auto heeft er standaard al 265 maar toch!

Ik gooi het soms in mijn motor omdat 'ie er wat mooier op loopt, wat soepeler.
Vermogenswinst...geen idee, merk daar niks van.

Mijn motor is natuurlijk al een bonkende 1-cilinder, grote kans dat je bij een 4-cilinder niks merkt van 'mooier rond lopen'...
 
Mijn ervaring met V-power en 98 is dat er in de wat hogere toeren meer vermogen uit mijn GSXR komt, maar wanneer ik aan het sukkelen ben op de maximum snelheden en dus ook in bescheiden toerentallen wil er wel eens een bougie "vet slaan" waardoor er maar 3 bougies werken :(
Dus het licht aan je rijstijl wat je tankt...
Die reinigende Functie lijkt me maar een Bla Bla :r verkoop verhaal
 
hoi v-power werk .
ik bouw al 3 jaar motoren voor de sobw race brommers .
met v-power komt er op de bank meer vermogen uit en de zuiger bougie blijft mooi schoon maar dat is van een twee takt dus hoe het uitpakt met een viertakt weet ik niet .en nog iets de duitse v-power is nog beter die heeft een octaan van 100. :W
 
Het enige wat ik ervan merk, is dat een tankvulling nog een euro duurder wordt B| .
Ze kunnen de naam Shell V-power beter omdopen in Shell Chanel Nº5 :+ .

Ik denk niet dat het een bla bla verhaal is. De produkten van Shell worden door veel instanties kritisch bekeken en getest. Shell krijgt alleen maar negatieve reclame (reputatieverlies) als het bla bla verhalen gaat vertellen, en dat wil Shell niet......

( Oja.......Shell = mijn werkgever O-) )
 
Mijn brommer krijgt altijd gewone '95 te drinken.

Maar omdat ik toch nieuwsgierig was of het werkte heb ik met m'n blikkie nu een paar keer BP extra dinges getank (geen Shell bij me in de buurt).

Goedkope Tango 95 of normale BP 95 - 1:14,1

BP variant van V-power 1:14,2

Verwaarloosbaar verschil.

(of zou Shell extra plus bla bla benzine zoveel beter zijn dan BP extra bla bla benzine)
 
Als 't Shell werkelijk om de goede, innovatieve reputatie zou gaan en 100% geloof in het product zou hebben, zou ik (als Shell-strateeg) ervoor kiezen alleen maar de v-power kwaliteit op de markt te zetten en me daarmee onderscheiden van de concurrentie.
Deze strategie zou ook kostenbesparender moeten uitwerken, aangezien nu drie benzinesoorten door de logistieke molen moeten, terwijl dat voor twee benzinesoorten per definitie goedkoper is.

Vergelijk het maar met de nieuwe Campina-melk-strategie: twee cent duurder, maar dan ook alleen maar die gezondere, betere melk op de markt. En niet het oude product ernaast handhaven.

Maar ja... behalve een consument, wie ben ik?
 
Benzine is benzine. En kan puur niet worden gebruikt.

Vroeghur kwamen de techneuten er achter (100 jaar terug) dat bij verhogen van de compressie de motor ging pingelen.
Door wat Oktaan toe te voegen bleek dat over te gaan. De hoeveelheid werd aangeduid met Oktaan getal.
Dat Oktaan werd later vervangen door lood. Dat mag niet meer nu is het een Methyl alcohol type.

Dat laatste vreet stalen tanks op dus koekblikken zijn sind ca 1990 voorzien van kunstof tanks. Moderne stalen tanks voor motor fiets zijn gecoat.
Die van de oude Yamaha XJ niet dus die gingen na 10/15 jaar eraan.

Hoe hoger de compressie hoe hoger het Oktaan lees RON getal moet zijn.
Als de motor iets ouder wordt. daalt t.g.v. slijtage de comp. en kun je theoretisch met een lager RON getal.
In Nederland worden er maar twee types verkocht. Ron 95 en 98.

De toevingen voor een hoger RON getal is een slechte verbrander.
In een liter zit dus verhoudings gewijs minder benzine.
De hoeveelheid energie die 1 liter benzine kan leveren daalt met de hoeveelheid toevoeging.

Vroeghur in de 60 ger jaren kwam ESSO met de tijger in de tank. deze benzine zou meer energie, zuiniger en schoner zijn. Lijkt wel of Shell een oude koe uit uit de kast heeft gehaald.

Daarna kwamen alle maatschappijen met iets dergelijks.
Hebben ze dat er weer uitgehaald om het ons nu met geld klopperij hetzelfde produkt weer tegen een hogere prijs te slijten ????

Ik tank Ron 95 loodvrij tegen de laagste prijs. Of bijna laagste prijs.

Laat shell maar lu..... Ik koop ,liever benzine i.p.v. chemicalien.
Die laatste zijn schijnbaar niet slecht voor ons milieu ?????????

En die testen op TV motorbladen ? Vandaag rij ik 1 op 12 Morgen 1 op 17
Hangt van het weer, mijn stemming en type weg af.

Journalisten worden betaald door abonnementen, reklame en sponsor inkomsten.
Testen worden betaald door ..............

Ik doe mijn ding, en verbaas me steeds weer over dingen die nieuw zijn, waarvan ik dan denk waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan