shell v-power

In polen (gelukkig met koekblik, sjeez wat een slechte wegen) vpower 99+ getankt O-) dat merk je wel het verschil.
Reed echt lekker :} . In polen kost benzine erg weinig dus had zoiets van laten we het eens proberen. Ga denk ik hier ook maar eens v power tanken.
 
Octaanrijkere benzine tanken kan tot brandstofbesparing leiden. Het hoe en wat moet ik nog leren op school :z De ontsteking wordt in iedergeval vervroegd maar buiten dat?
 
Ik ga nooit meer V-power tanken, ik heb mijn SP 1 nu iets meer dan een jaar en nog nooit problemen gehad met het hikken of hoesten van de motor :(

Nu had ik V-power getankt en de eerste 2 keer tanken ging ie lekker knallen :9 wel leuk als het hier bij blijft, maar na nog een keer getankt te hebben ging ie lopen hoesten :( zo erg dat ik bijna met mijn kin op de tank lag, en hij is een keer bij het overschakelen van i naar 2 uitgeslagen met het gevolg een slippend achterwiel.

Maare wat gebeurd er als hij gaat hoesten als je lekker plat in de bocht ligt ;(

Nu moet ik er wel bijvertellen dat toen ik de motor kocht er een powercommander inhad laten zetten, nu kan het zijn dat die zo scherp staat afgesteld door Ruud fredriks uit Goes, dat het beetje octaan gehalte verschil van V-power net de druppel is :?

Nu heb ik weer gewoon euro 95 getankt en het hoesten was direct weg en niet meer terug gekomen :}
 
En shell arbeider !!!

Maar eh ...

Heb jij je motor laten dyno jetten op euro of zo ??
Ik weet bijv dat de gemiddelde octaan waarde van V Power 97.4 is maar dat mag nooit zo'n verschil maken als dat jij voorrekend ???

Zat vandaag toevallig een stuk uit de autovisie te lezen
Ook niet goedgelovig maar zij hadden in hun test wagens ook een merkbare verbetering..

Eerlijk is eerlijk :Ik gooi het ook alleen in de auto ,vraag me niet waarom maar ik rij dus normaal 450 km op één tank en met V power 520 km ???

Het helpt dus in het koekblik prima


dat je shell medewerker was had ik ook al door ;)

toch is het vaag dat er zo'n verschil in zit
maar om nou 10 keur V power te gaan tanken en daar voor dat zelfde geld 13 of 14 keer de goedkopere 95 tja dan krap ik toch even achter me oren
 
dat je shell medewerker was had ik ook al door ;)

toch is het vaag dat er zo'n verschil in zit
maar om nou 10 keur V power te gaan tanken en daar voor dat zelfde geld 13 of 14 keer de goedkopere 95 tja dan krap ik toch even achter me oren


Kan je niet anders dan gelijk geven:
Als het bij mij in de auto niks uit zou maken zou ik het ook niet meer tanken.

Ik ben pasgeleden naar de nurburgring geweest en heb de tank daar volgegooid met duitse V-power en je kunt echt merken dat dat andere benzine is.
je wagen loopt er gewoon een stuk beter mee

Pura haalde bij mij geen barst uit en dat heb dus maar een paar keer getankt.

Ik krijg alleen lichtelijk de P in als mensen zeggen dat nederlandse V-power het hetzelfde is als euro 95 ,Da's dus gewoon niet waar
Ik mag uiteraard niet uit de school klappen wat er in zit maar neem maar van mij aan dat het heel speciaal spul is !
 
Octaangehalte heeft mi niets met het energiegehalte van de brandstof te maken, maar met de klopvastheid. Motoren met een hoge compressie kunnen onder zware belasting gaan pingelen. Dat dit schadelijk is voor het blok is evident. Dan heb je dus een hogere klopvastheid nodig (98 RON). V-Power heeft in NL hetzelfde octaangehalte als de gewone Euro-loodvrij (95 RON). In Duitsland heeft de V-power een octaangehalte van 100. De BMW R1200GS heeft een pingelsensor per cilinder. Het electronische brein van de motor kan de onsteking zodanig sturen dat ook een lager octaangehalte (91 RON of zelfs 89 RON) getankt kan worden.

De NL V-power is dus alleen een reinigende brandstof door de toevoegingen. Verbeteringen van de performance van je motor is dan alleen te behalen als deze vervuild is (sproeiers, injectoren, etc.). Voor schone motorblokken is het preventief tav vervuiling.

Benzine bestaat uit hoofdzakelijk 2 delen, het benzine gedeelte en wat heptaan. Het octaangehalte is i.d.d. de klopvastheid, en geeft aan het percentage aan benzinegedeelte.

In euro 95 zit dus 5% heptaan, en in euro 98 zit 2% heptaan. Dit geeft i.d.d. een andere soort verbranding (het kloppen, belangrijk hierbij is de middeldruk in de cilinderkop). Het verschil tussen de brandstoffen zit hem ook in de dichtheid. Dat de beide benzines per KILO ongeveer dezelfde verbrandingswaarden hebben klopt, maar door het verschil in dichtheid verschilt het wel in PER LITER. verhoudings was ongeveer 35.000 KW tegenover 38.000KW, heb 't nogwel ergens in mijn aantekeningen staan, zal 't er weleens bij zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan