shell v-power

doov

MF veteraan
15 jun 2001
1.022
7
Van de site van Sheel haal ik dit:

"Shell V-Power is een unieke brandstof die is ontwikkeld om de prestaties van uw motorfiets te verbeteren en uw motor te reinigen en te beschermen. Zodat u prettiger rijdt"

Voor het koekblik schrijven ze:

"Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is."


Start-stop en file rijden zijn nou niet direct omstandigheden die je aan een motot verbindt.
Raarrrrrrrrrr !
 
yups zoekfunctie


enne ik tank geen vpower is gewoon pura met een andere label. en daarnaast zuipt mijnmoter veeeeel meer met vpower dan met gewone 95


btw. vpower in duitsland heeft wel ron100 en is dus echt vpower
 
Het schijnt dat VPower een grote scam is. Je betaalt gewoon meer dan nodig voor iets wat in wezen hetzelfde is als euro95 qua samenstelling (heb ik gehoord). Wat IKBENGEK zegt klopt wel, in Duitsland is het waarschijnlijk wel nuttig(er) om het te tanken...
 
Ik ben eens even aan het zoeken geweest want naar wat ik nog weet (of
wist) over de klopvastheid van benzine was dat het geen nut heeft om
bezine met een hogere klopvastheid te gebruiken dan nodig is om boven
het zelfontbrandings punt te blijven. Ik vond deze zeer verhelderende
link: http://www.vmbolab.nl/default.asp?id=325

Wat ik me nu alleen afvraag is of die zgn 'anti-klop' sensoren ook in moderne
motorfietsen zijn verwerkt (ik ben ze tenminste nog nooit tegengekomen). Als
ze alleen in moderne auto's zitten heeft het tanken van betere bezine met als
doel meer vermogen toch geen nut lijkt me (van schoonmaak eigenschappen heb ik geen :? )

Mijn xj beschikt zeker niet over dergelijke electronica, mijn bmw... misschien?

Het ron getal staat ook uitgelegd, lijkt me dat voor de meesten hier het mon getal eigenlijk interresanter is ;)

Iemand die nog iets over de techniek van die anti-klop sensoren weet?
 
Het schijnt dat VPower een grote scam is. Je betaalt gewoon meer dan nodig voor iets wat in wezen hetzelfde is als euro95 qua samenstelling (heb ik gehoord). Wat IKBENGEK zegt klopt wel, in Duitsland is het waarschijnlijk wel nuttig(er) om het te tanken...

in me auto werkt dat spul wel, merk dat de motor mooier loopt.Maar dat komt waaschijnlijk omdat het een oude auto is.
Met de motor heb ik geen verschil gemerkt
 
Ik heb er zelf een paar tanken mee gereden (je moet het toch proberen om er een oordeel over te kunnen vellen), maar nu weer gewoon euro95. Ik merkte 0, niks verschil. Niks mooier rondlopen. Niks meer vermogen en het verbruik ook hetzelfde. Precies wat ik al verwacht had dus...
 
Voor prestatieverbeteringen hoef je het niet te doen. Promotor heeft het met een dynorun met en zonder V-power getest in het juli-nummer. In hoeverre het je motor schoner maakt of houdt hebben ze niet getest.
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9

en nog een hele zooi die al op slot is.....

:+

ennuh....die van mij was ook niet de eerste :X
 
Laatst bewerkt:
yups zoekfunctie


enne ik tank geen vpower is gewoon pura met een andere label. en daarnaast zuipt mijnmoter veeeeel meer met vpower dan met gewone 95


btw. vpower in duitsland heeft wel ron100 en is dus echt vpower

Ik moet je dus echt feliciteren met je nickname.
Die is midden in de roos !!!

Al eens in het vorige topic gepost

Het is dus wel degelijk totaal andere benzine dan Pura
De zwavel gehaltes zijn al veel lager en het is gemaakt van hele zuivere componenten waardoor er geen rotzooi in het verbrandings proces achter blijft

Er zullen altijd figuren zijn die maar twee soorten gas kennen en die merken geheid niks van welke benzine dan ook maar als je normaal lekker doorrijdt is het wel degelijk te merken .....

En nee ik heb geen aandelen bij m'n baas !!
 
Laatst bewerkt:
"Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is."
Tuurlijk, daar zorgt de brandstof voor...
Een speciale olie zou ik nog wel intrappen, maar brandstof :? hahahaha
 
Ik moet je dus echt feliciteren met je nickname.
Die is midden in de roos !!!

Al eens in het vorige topic gepost

Het is dus wel degelijk totaal andere benzine dan Pura
De zwavel gehaltes zijn al veel lager en het is gemaakt van hele zuivere componenten waardoor er geen rotzooi in het verbrandings proces achter blijft

Er zullen altijd figuren zijn die maar twee soorten gas kennen en die merken geheid niks van welke benzine dan ook maar als je normaal lekker doorrijdt is het wel degelijk te merken .....

En nee ik heb geen aandelen bij m'n baas !!


ik kan er maar 1 ding op zeggen v power is voor mij totaal niet geschikt ik rij met een simpele tank brandstof van tango ron95 veeeel meer kilometers dan met de zelfde hoeveelheid V power over de zelfde afstand met de zelfde constante snelheid.

leg me dat maar is uit dan
 
V-Power is volgens mij net zoiets als destijds die piramides of andere wonder-apparaatjes die je op je motor moest bevestigen......

Er zijn altijd weer mensen die er bij zweren....en 't brengt Shell weer wat extra centen in het laatje......
 
Laatst wilde ik tanken op de A28 vlak voor Zwolle (bij Shell dus) staat d'r zon kerel van Shell die foldertjes loopt te verspreiden over V-power, en bij elk foldertje een machtig mooi verhaal.

Hij zag mij staan en sprinte gelijk naar me toe om V-power te slijten. Hij dacht zeker: Motorrijders, dat zijn lui die V-power willen!

Wist hij veel wat een cb500 was en dat V-power mij echt geen seconde sneller laat wegblaffen ("Ja, maar de motor wordt er ook heel schoon van!" Tuurrlijk...)

Shell wil dat spul wel erg graag aan de man brengen
 
Shell v-power, pff, wat een onzin.

Dit is pas interessant:
"Uit wetenschappelijk onderzoek van de universiteit van Wamesch in Oregan (US), blijkt dat wanneer rechtshandigen tijdens het tanken de slang met hun linkerhand vasthouden er minder isotopische turbulentie ontstaat wat een betere astrale balans oplevert in de brandstofstroom. Voor linkshandigen geldt het tegenovergestelde. Dit heeft te maken met de zuurstofbinding in de rode bloedlichaampjes die bij de sterker ontwikkelde hand voor meer magnetische verstoringen van de moleculaire polariteit verantwoordelijk is, wat de efficiency van de verbranding vermindert. Tijdens proeven leverde het wisselen van de hand potentiele brandstof besparingen op van tussen de 0.2 en 0.4%. Helaas bleek bij de geselecteerde groep van proefpersonen dat de controle over de andere hand dusdanig beperkt was dat circa 30% van de brandstof tijdens de inname werd gemorst."

Zo, ik ga ff naar de supermarkt om mijn tank op te vullen met iets dat enigzins op benzine lijkt. :P
 
ok, het was al warm, maar na deze lach kick zweet ik me helemaal te pletter, vooral de laatste zin was de bomb .. ..
"Helaas bleek bij de geselecteerde groep van proefpersonen dat de controle over de andere hand dusdanig beperkt was dat circa 30% van de brandstof tijdens de inname werd gemorst"
 
Laatst bewerkt:
Tja, in mijn falco meen ik het wel te merken. De motor pakt iets beter op in lage toeren. Tevens loopt ie rustiger, maar dat kan ook aan de vervuiling liggen die opgelost schijnt te worden. Met de auto merk ik een een iets soepeler gedrag, maar dat kan ook allemaal door het weer komen. Ik zal door beide voortuigen eens een injectiereiniger gooien.

Het verschil is echter maar weinig en in verbruik scheelt het ook niets. Dus te duur voor te weinig. Doe mij maar weer Euro95.
 
het verschil in verbruik bij mij ligt er hoog met V-power rij ik 1:15 terwijl ik met een goedkop tango benzine 1:21 haal bij de zelfde gebruik condities
dus lange stukken snelweg bij 160km per uur
 
OK allereerst

Je hebt het over een verbruik van 1 op 21 of 1 op 15 ???
Lijkt me een heel groot verschil !

als tweede
Het ging mij dus gewoon om de figuren die beweren dat het hetzelfde als euro 95 is..... Dat is het dus niet
V-power is zo speciaal dat het hier in nederland niet kan worden gemaakt !
Het word door Shell duitsland gemaakt voor de nederlandse markt en heeft een gemiddeld octaan getal van 97.4

Dat hele geOH over die zwavel waardes is afkomstig uit Straatsburg
De duitsers lopen al een paar jaar voor en hebben daar al zwavel arme benzine

Om welke reden ze besloten hebben om hier in nederland niet de 99 octaan benzine te leveren kan ik je ook niet duidelijk maken

Feit is wel dat het het tig keer beter verkoopt als Pura en dat vanuit de markt er vele goede signalen komen

Maar ja .... das dus helaas niet bij iedereen ???

enne .... Mogas is baco op zandvoort !!!
 
OK allereerst

Je hebt het over een verbruik van 1 op 21 of 1 op 15 ???
Lijkt me een heel groot verschil !

als tweede
Het ging mij dus gewoon om de figuren die beweren dat het hetzelfde als euro 95 is..... Dat is het dus niet
V-power is zo speciaal dat het hier in nederland niet kan worden gemaakt !
Het word door Shell duitsland gemaakt voor de nederlandse markt en heeft een gemiddeld octaan getal van 97.4

Dat hele geOH over die zwavel waardes is afkomstig uit Straatsburg
De duitsers lopen al een paar jaar voor en hebben daar al zwavel arme benzine

Om welke reden ze besloten hebben om hier in nederland niet de 99 octaan benzine te leveren kan ik je ook niet duidelijk maken

Feit is wel dat het het tig keer beter verkoopt als Pura en dat vanuit de markt er vele goede signalen komen

Maar ja .... das dus helaas niet bij iedereen ???

enne .... Mogas is baco op zandvoort !!!

1:15 met v power
1:21 met 95 van de tango.

kijk is aan OCAer ;)
 
adrenaline...voor je motEr.... :r ..dattie sneller op het gas reageert... :r ...gatverdamme man, praat ff normaal zeg...en dan ook nog bij de pomp gaan vragen waarom ik het niet tank...ja ik heb nog meer nodig dan 130 pk, en ik wil nog meer gasreactie :r ...bahbahbah
 
1:15 met v power
1:21 met 95 van de tango.

kijk is aan OCAer ;)
En shell arbeider !!!

Maar eh ...

Heb jij je motor laten dyno jetten op euro of zo ??
Ik weet bijv dat de gemiddelde octaan waarde van V Power 97.4 is maar dat mag nooit zo'n verschil maken als dat jij voorrekend ???

Zat vandaag toevallig een stuk uit de autovisie te lezen
Ook niet goedgelovig maar zij hadden in hun test wagens ook een merkbare verbetering..

Eerlijk is eerlijk :Ik gooi het ook alleen in de auto ,vraag me niet waarom maar ik rij dus normaal 450 km op één tank en met V power 520 km ???

Het helpt dus in het koekblik prima
 
Opzicht zit er met V-power i.d.d. net als in Euro98 meer octoon, en daarmee meer energie per liter benzine. Als het rendenment van de motor bij beiden brandstoffen geblijk blijven, dan zou V-power zuiniger moeten rijden. De vraag is alleen, is het zuinig genoeg om de hogere prijs goed te maken, en is het anders misschien nog beter om euro 98 te tanken?

En dan met het grotere verbruik kan ik me niet voorstellen, dan heb je echt niet op dezelfde manier gereden.
 
Opzicht zit er met V-power i.d.d. net als in Euro98 meer octoon, en daarmee meer energie per liter benzine. Als het rendenment van de motor bij beiden brandstoffen geblijk blijven, dan zou V-power zuiniger moeten rijden. De vraag is alleen, is het zuinig genoeg om de hogere prijs goed te maken, en is het anders misschien nog beter om euro 98 te tanken?

En dan met het grotere verbruik kan ik me niet voorstellen, dan heb je echt niet op dezelfde manier gereden.
Octaangehalte heeft mi niets met het energiegehalte van de brandstof te maken, maar met de klopvastheid. Motoren met een hoge compressie kunnen onder zware belasting gaan pingelen. Dat dit schadelijk is voor het blok is evident. Dan heb je dus een hogere klopvastheid nodig (98 RON). V-Power heeft in NL hetzelfde octaangehalte als de gewone Euro-loodvrij (95 RON). In Duitsland heeft de V-power een octaangehalte van 100. De BMW R1200GS heeft een pingelsensor per cilinder. Het electronische brein van de motor kan de onsteking zodanig sturen dat ook een lager octaangehalte (91 RON of zelfs 89 RON) getankt kan worden.

De NL V-power is dus alleen een reinigende brandstof door de toevoegingen. Verbeteringen van de performance van je motor is dan alleen te behalen als deze vervuild is (sproeiers, injectoren, etc.). Voor schone motorblokken is het preventief tav vervuiling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan