Shell wordt leverancier voor BMW

Als ze deze uitspraak bij BMW lezen kom jij op een zeker lijstje te staan. :X

Maar wel helemaal correct _O-
Op één dealer na in Brabant, vinden ze me toch al vervelend :+

Die laatste is Quispel (en die is niet eens echt dealer, maar wel goed in BMW).

Ik heb nog wel eens wat klachten begeleid.

De ene zwicht na een verslag van geconstateerde defecten, de ander had een 'Bovag-interventie' nodig, de laatste een advocaat en rechtzaak (loopt nog).

Godszijdank niet mijn motoren, maar je zal er maar mee zitten: tienduizenden euro's lappen, de boel gaat defect door slechte constructies of onderhoud, en :W

Het aparte is dat de BMW mensen gewoon weer een andere nieuwe BMW kopen, als hun eerdere nieuwe BMW op vele punten niet bevalt en tekortschiet :?
 
Auto's van BMW zijn ook al jarenlang van bedenkelijke kwaliteit en betrouwbaarheid, toch blijven mensen ze kopen en torenhoge rekeningen bij de garage betalen.....
 
Op één dealer na in Brabant, vinden ze me toch al vervelend :+

Die laatste is Quispel (en die is niet eens echt dealer, maar wel goed in BMW).

Ik heb nog wel eens wat klachten begeleid.

De ene zwicht na een verslag van geconstateerde defecten, de ander had een 'Bovag-interventie' nodig, de laatste een advocaat en rechtzaak (loopt nog).

Godszijdank niet mijn motoren, maar je zal er maar mee zitten: tienduizenden euro's lappen, de boel gaat defect door slechte constructies of onderhoud, en :W

Het aparte is dat de BMW mensen gewoon weer een andere nieuwe BMW kopen, als hun eerdere nieuwe BMW op vele punten niet bevalt en tekortschiet :?

Och ik kan me de tijd nog herinneren (jaren 80) dat Jaguar bezitters in de kroeg tegen elkaar zaten op te scheppen, hoeveel de reparatie van hun "Jag"nu weer had gekost. Het is ook zo'n houding van zie eens wat ik allemaal kan betalen. Als de BMW het niet doet, dan wordt de rekening wel een statussymbool.

In het Noorden op koekblik gebied zit Offenga in Franeker, daar gaat een vriend van mij naar toe. Goed en betaalbaar. De garage is eigenlijk ontstaan uit een uit de hand gelopen hobby. De BMW specialist in Meppel is zo'n arrogante kwal, dat we daar nooit meer een voet binnen de deur zetten. Er lagen daar trouwens flink versnellingsbakken die gerepareerd moesten worden. :X
 
nou master tommy, kom dr maar in ;)
Ik zal er een kanttekening bij maken:

BMW heeft de pest dat ze jarenlang echt goede, betrouwbare, haast superieure motorfietsen hebben gemaakt.

Eerlijk is eerlijk. Gewoon goed en degelijk spul.

En in zo'n situatie valt het deste meer op, als er een periode van mindere kwaliteit is.

En over afhandeling van missers en garantie: dat kan merkgebonden zijn, maar ook zaak-gebonden.

Zo weet ik voor Harley welke in mijn buurt prima service en super-garantie-afhandeling levert, en welke het liefste slecht en goedkoop werk levert, en zo min mogelijk extra doet. Ook niet als ze het verplicht zijn. Zelfde merk, compleet verschillende manier van zaken doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal er een kanttekening bij maken:

BMW heeft de pest dat ze jarenlang echt goede, betrouwbare, haast superieure motorfietsen hebben gemaakt.

Eerlijk is eerlijk. Gewoon goed en degelijk spul.

En in zo'n situatie valt het deste meer op, als er een periode van mindere kwaliteit is.

En over afhandeling van missers en garantie: dat kan merkgebonden zijn, maar ook zaak-gebonden.

Zo weet ik voor Harley welke in mijn buurt prima service en super-garantie-afhandeling levert, en welke het liefste slecht en goedkoop werk levert, en zo min mogelijk extra doet. Ook niet als ze het verplicht zijn. Zelfde merk, compleet verschillende manier van zaken doen.

Klinkt inderdaad logisch en aannemelijk.
dat een model als een s1000rr wat erg vernieuwend was in 2010 is het logisch dat er 'nog wat te leren valt.

dat probleem met ESA was erg lullig om dat het niet een modificatie was die in een paar dagen even gedaan kon worden , voor wat betreft de aantallen waar het in dat geval om ging.

En hoe meer omzet/hoe meer motorfietsen qua aantallen, hoe meer ellende er kan gebeuren he.

...................................Daar kan het merk olie weinig aan veranderen :+
 
Laatst bewerkt:
Dan stap ik wel over op Bell Ray. Shell olie komt er bij mijn bmw niet in!! Oh nee, wacht, doe olie verversen zelf!! :+ met andere woorden, blijf lekker castrol gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt inderdaad logisch en aannemelijk.
dat een model als een s1000rr wat erg vernieuwend was in 2010 is het logisch dat er 'nog wat te leren valt.

dat probleem met ESA was erg lullig om dat het niet een modificatie was die in een paar dagen even gedaan kon worden , voor wat betreft de aantallen waar het in dat geval om ging.

En hoe meer omzet/hoe meer motorfietsen qua aantallen, hoe meer ellende er kan gebeuren he.

...................................Daar kan het merk olie weinig aan veranderen :+
Ontwerp-fouten en inferieure kwaliteit materialen gebruiken staat los van omzetten of aantallen.

En ik denk idd dat het precieze merk olie dat is gebruikt weinig invloed heeft gehad op de veel voorkomende technische problemen.
 
Mja, ik kan van bijna elk merk wel pluspunten en minpunten noemen. Dat ik de vier japanners vaak als een benoem is omdat ze heel erg op elkaar lijken qua voordelen en nadelen.

Over het garantieverhaal van BMW, mijn ervaring is als volgt;

Eerste twee jaar na aanschaf, de fabrieksgarantie, wordt er niet moeilijk gedaan door BMW AG.
De drie jaar daarna, de coulanceperiode, worden onvoorziene reparaties en andere ongein 9 van de 10 keer volledig vergoed door BMW AG, soms vergoeden ze slechts een deel, en bij uitzondering helemaal niets om redenen bij mij onbekend. Na die vier tot vijf jaar is het meestal gedaan en wordt er slechts bij hoge uitzondering iets vergoed...

Al met al vind ik het (ja, ik ben logischerwijs bevooroordeeld) geen onrealistisch businessmode van de heren BMW. Wel zaten er in het recente verleden (2000-2010) modelen tussen met een structureel probleem wat mijns inziens gewoon ongeacht leeftijd vergoed zou moeten worden. Als ik daarna weer aantal probleemgevallen vergelijk met het aantal geleverde modellen denk ik 'waar hebben we het over, doe niet zo moeilijk'.

Overigens zeg ik hier expres 'BMW AG', want als de dealer niet de stap zet om BMW te benaderen over een garantie- of coulancegeval heeft het geen zin (maar is het wel volkomen terecht) om BMW hier als merk op aan te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan